Значи гледам сега се одобрява идеята, а преди няколко години протестираха яростно със знамена на атака. Съмнителна работа..
Всяка институция която е на държавна субсидия генерира огромни загуби и кражби без стремеж за развитие.Това е една ясла ....за папкане и колкото по малко на нея толкова повече храничка...БДЖ,МВР,АПИ,БОЛНИЦИ,ГОРСКО,ОБЩИНИ,ПАРЛАМЕНТ,СЪДЕБНА ВЛАСТ,ЧИТАЛИЩА,СПОРТНИ КЛУБОВЕ и много други...
До Шишо Б.Германия е такава държава. Там Deutsche bahn (DB) държи голяма част от автобусните превози. Интересно ми беше да видя, че и в Уелс DB осъществяваше голяма част от междуградския транспорт.
Споко, народе! Системата е отработена вече. Сега правилните хора ще покажат инвестиционни планове и срещу 1лв ще получат излишните участъци, като Свищов-Троян. После ударно се реже на скрап всичко метално - релси, парапети, мостове... Това са милиони! Година по-късно ще отчетем закриване на още села, и няколко милионера в повече, но ... Това е само статистика. Спете, спете още.
За да има железопътен транспорт, той задължително трябва да има икономическа обосновка, в противен случай той е вреден за общество и го дърпа назад, това се случва с БДЖ от много години вече. БДЖ не може да е самоцел, не може заради няколко влакови маняка и още толкова пътници, да се харчат милиони обществени средства! На БДЖ му трябва добър бизнес план, трябва му качествено управление, трябва му оптимизация, всичко останало са налудничеви простотии.
Ей, журналистче и ти ли си купи дипломата? Евала! Не знаех, че ВТУ-то е "Св.св. Кирил и Методий"! Аз се извинявам ама да попитам: - Не е ли ВТУ "Тодор Каблешков"?
"да се пуснат в движение автобуси с логото на БДЖ за да се запази психологическото усещане у хората, че пътуват с държавната железница"...В Германия направиха точно това, ICE Bus с логото на Дойче Бан. Пуснаха го обаче не за междуградски, а за международни превози, и се оказа нерентабилен.
Англичаните също по едно време преди 20-30 г много се възмущаваха от държавните си железници. Приватизираха ги и сега са много добри. Проблемът е, че станаха и доста скъпи, особено ако ги ползваш от дъжд на вятър и не ползваш отстъпки.Тук обаче ако рекат да приватизират железниците, такъв вой ще се надигне, че мамма мия!Затова и никой управляващ няма да рискува да ги приватизира.
"на тяхно място да се пуснат в движение автобуси с логото на БДЖ за да се запази психологическото усещане у хората, че пътуват с държавната железница."НЕма такава държава.
Кой от развитите държави си ходи с влак на село....Всеки, който не си ходи с кола. Системата на регионалния транспорт е много добре развита, има връзка за всяка паланка. Толкова хора освен това си пътуват от село за работа всяка сутрин с пътнически влак. Но селата имат население.
До Ричард ТревитикБДЖ е една държавна компания която всяка година генерира огромни загуби, покривани от нашите данъци. Това за мен е недопустимо положение! Аз лично бих закрил БДЖ или пуснал за приватизация. Българина няма потребност от подобен транспорт, а БДЖ няма нито ресурса, нито желанието да подобри услугата си, единствения рентабилен сегмент са товарните превози и е радно да се акцентира там, нерентабилните пътнически линии да се закриват по най-бързия начин.
До Кой лиА колко струва? Да кажем, дистанция 400-500 км, колкото е София-Варна, та да можем да направим сравнение и да видим дали някой от желаещите да ползва БДЖ тук ще може да си го позволи.
До ГанчоАмче нИ знам!В Япония го пра'ят, щото шинкансените джиткат само между по-големшките им градове, ама до малките села винаги мож' да идИш с нЕкой трен, бил той държавен или частен. А колко са развити, ти мож да кажеш
Що не осъзнаете, че в България, може да има само 2 жп линий. София - Варна и София - Бургас. Кой от развитите държави си ходи с влак на село.
В Англия железниците са върхът, с интернет и т.н. Има само една мъ-ъ-ъничка подробност. Билетът струва повече от самолетния.
За 10-ина човека е по-рентабилно да пратят едно бусче, отколкото цял локомотив с един вагон, което си е жива прocтотия.
..... Има ли Държава в световен мащаб , която да оставя Железниците си в такова повече от плачевно състояние ?!?! ... Всички знаем , че в миналото , признака за идването на "НОВОТО ВРЕМЕ" е бил когато "железния път" мине през града ти ! ... Навсякъде по света !!! ... Убеден съм , че дори в страни от западналата част на Африка железниците им НЕ са като тук ! ...... Тотална трагедия след 29 години "КРИВОРАЗБРАНА ДЕМОКРАЦИЯ" ....... !!!
БДЖ с ново разписание: Орязват пътнически влакове