31

До 30

преди 5 години

Бензиновите двигатели са в група 2B Possibly carcinogenic to humans, а не в трета група.Това разбира се няма нищо общо с някои малки ограничения (а не отърваване) за автомобилите с дизелови двигатели в няколко държави от ЕС, а не в Европа, както си написал.Основното е замърсяването с въглероден двуокис и превишаването на нормите, което е различно за различните държави, ако го има изобщо. В България няма превишаване на нормите заради автомобилите,а в Германия има.

30

Анонимен

преди 5 години

Международната агенция за борба с рака е включила изгорелите газове от дизелови двигатели като доказан канцероген в 1ва група. докато газовете от безнинови двигатели са 3та група - възможни канцерогени. Затова Европа масово се отървава от дизелите.

29

Лъжата

преди 5 години

Цитат: Битката със замърсяващите автомобили в София не е от вчера и е известно, че най-голяма вреда на околната среда нанасят дизеловите автомобили.*Това е лъжа. Бензиновите автомобили нанасят по-гоялма вреда на околната среда. Тук прилагат правилото на Гьобелс - ако една лъжа бъде повторена мнофо пъти, то тя става истина.

28

До Шмръц

преди 5 години

За фините прахови частици, ти трябват толкова цигари, колкото можеш да изпушиш за същия този един час, ако не и по-малко.

27

Шмръц

преди 5 години

Колко цигари трябва да изпуша, за да замърся въздуха толкова, колкото един стар автобус замърсява за един час?

26

Анонимен

преди 5 години

Има и друго.Кражбата на катализатори трябва да се наказва жестоко от закона.Докато практически изчезне.И тогава вече да се изиска всички коли да са с катализатори.Това до голяма степен ще помогне за вредните емисии на колите

25

Крундел

преди 5 години

Въздухът в София е замърсен от следните неща:1.непочистените, пълни с дупки и покрити с варовиков трошляк улици(лек е и лети като е сух)2.горенето на дрехи, гуми, обувки и пластмаси от индобългаритепример: преди 20 години много повече хора се топлеха с дърва и въглища, примерно по моята улица всички бяхме на въглища, сега са термопомпи, климатици или газ, само един съсед е на дърва; въпреки всичко въздуха не беше мръсен като сега, ДАЖЕ И ЗИМАТА3.чак на 3-то място са камионите и колите.

24

Наблюдател

преди 5 години

Екостандартите Евро 5 и Евро 6 са всякакъв вид автомобили.Но за тъпите журналисти,те са само за дизели.

23

1

преди 5 години

Фактически, според едно скорошно изследване, в БГ 65% от автомобилното замърсяване идва от стари бензини - голяма част от тях горят доста масло. Не, че защитавам старите димящи дизели(без дпф-и и каталиазатори), но няка да не обвиняваме дизела за всичко.

22

expert nucliar

преди 5 години

Ние ще плащаме данъци по 100 пъти увеличение... , А СО с тия талиги където печелят ще надуват и опушват ...... КЪДЕ Е РАЗУМА НА ТИЯ М.........ЦИ , които управлява вече 4-то поколение???????????

21

Анонимен

преди 5 години

Ами старите автобуси? Все още има доста линии, които се обслужват от стари дизелови автобуси, след които остава гъст облак дим, повече от колкото от 10 дизелови автомобила.

20

Истината

преди 5 години

Истината е,че през лятото автомобилите по улциите на София са значително повече в сравнение със зимата, но наднормено замърсяване през лятото няма. Истината е,че всеки който мери замърсяването застанал зад отвора на ауспуха на един автомобил, съвсем естествено ще "докаже", че автомобилите замърсяват адски много. Истината е,че некадърността на Фандъкова по отношение на организацията на движението и паркирането в София, води до все по-големи задръствания и по-голямо замърсяване заради фандъкова

19

anonimen

преди 5 години

държавата нее учила на мантаитет и култура някои господа в миналото колега там е проблема питам аз колега какво е това дали може да те обижда и с какво право коее това човешко създание а може да обижда на нагрубява единствено само в къщи наванка може спокоино само да говори но терминологията 19 век е така направена нискоманталитетна е здраве да е да си носи последствията оттука натака аз мразя да сам обиждан не сам *** и не сам се намерил на улицата поздрави от ловеч

18

Истината

преди 5 години

С други думи замърсяването с ФПЧ заради ауспусите на автомобилите е най-много 2-3% от допустимите норми. Когато през зимата забумтят печките и замърсяването достигне нива 5-6 пъти над нормите, дела на автомобилите в него пада под половин процент. Друго значимо замърсяване в България няма, има само с ФПЧ, заради което ЕК ще ни глоби. В Германия е съвсем друго, там нямат наднормено замърсяване с ФПЧ, но имат с азотни оксиди и ЕК ще ги глобява за тях. Затова тук-там спират старите дизелови коли.

17

Анонимен

преди 5 години

През лятото са разлистени дърветата,които в голяма степен филтрират въздуха.А и колите в София са доста по-малко

16

Анонимен

преди 5 години

Естествено че покрай големите софийски булеварди се усеща голямо замърсяване.Който твърди че това не е така просто е един обикновен лъ-жец.Имам две деца които дишат този въздух.Ясно ми е че много хора ги устройва да идват от село в центъра със старите си таралясници.Затова така яростно защитават старите коптори и доказват колко са безвредни.Само че това няма нищо общо с истината,и е време да се сложат регулации.

15

Истината

преди 5 години

Фини прахови частици (ФПЧ)Според едно изследване направено по поръчка на Столична община с предварително зададена цел да докаже, че автомобилите в София са най-големият замърсител с ФПЧ, 96% от замърсяването приписвано от Фандъкова на автомобилите е заради това, че като се движат вдигат прахоляк от неизмитите улици, т.е. един тролей замърсява колкото един автобус с ДВГ. През лятото, когато не горят въглища, дърва и гуми, замърсяването с ФПЧ е около 50-60% от максимално допустимите норми.

14

anonimen

преди 5 години

aми които наскоро е минал на дизел саответно какво мислите да правим да минаваме на бензин ако ми сложат за бензин тогава ще мина и пак казвам проблем а е газта за отопление а не дизела които е или дарвата при газта дори отровата която се ди ша отстрани е голяма но ваздуха е проблема то даржава няма ваздуха е проблема в даржава в която си обиждан подиграван и унижаван това даржава лие не е

13

До 7 за Индия

преди 5 години

Два цитатаКачеството на въздуха в Делхи е изключително лошо заради вдигащия се прах по пътищата, откритите огньове, автомобилите, индустриалните емисии и горенето на култури в съседните щати. Но условията се влошават през зимните месеци.Като фактори за нездравословния въздух се посочват милионите фойерверки по хиндуистките празници, изгорените газове от автомобилите, емисиите от фабриките, прах от строителна дейност и димът от запалени насаждения.Какъв е делът на автомобилите не пише.

12

До 9

преди 5 години

А нас какво ни интересува ти къде живееш и работиш?Ако не живееш и работиш в центъра на София,не можеш да се произнесеш за качеството на въздуха ли?