Данък МПС е Данък собственост, а не екологичен данък. Екологичен данък за България е лишен от смисъл, защото колите замърсяват пренебрежимо малко. Сега какво става? За кола, струваща 1000-2000 лева, ако досега данъка е бил примерно 42 лева, сега става 108 лева, което е 5-10% от стойността на колата. За кола струваща примерно 200000 лева, данъка от 2500 лева, става 821 лева, което е под половин процент от стойността на колата. Така бедните плащат данъка на богатите.
За колите до 100 к.с.Ако нямат еврокатегория, но досега са ползвали отстъпка за катализатор, данъка скача между 2,2 и 2,6 пъти.За колите с Евро 3, данъка се вдига с между 1,33 до 1,73 пъти.За колите с Евро 4, данъка се вдига с между 1,4 и 2 пътиЗа колите с Евро 5, ако са нови до 5 години, данъка се вдига с между 1,23 и 1,64 пъти, а за колите над 5 години, данъка може да се намали до 20% или да се увеличи с до 7%За колите с Евро 6, данъка може да падне до 18% или да се увеличи до 23%
Все си мисля, че колкото и икономична да е една кола, при производството ѝ са замърсили в стотици пъти повече, отколкото ако старият Вартбург на баща ми би се движил още 100 години. Вменяват ни чувство за вина, че заради нас въздухът е мръсен.
До Анонимен 77"бедните с трикратно увеличение на данъка, а при богатите обратно."Абе мaлoyмникo, на "бедните" данъка ви остава 30-60 лв. Ти какво повече искаш бе, нагъл ***?
"Опел Корса" от 1994 г. без евростандарт и с по-ниска мощност ще плаща вече 32 лв. вместо сегашните 23 лв."Простолюдието трябва да сте благодарни, че въпреки повишението, данъците пак остават символични. 32 лв. годишен данък за кола е меко казано смешно. Жалки и нагли сте като протестирате срещу тези символични данъци.
ДОКАТО ИМА ДАНЪКОПЛАТЦИ, КОИТО НАВЕЛИ ГЛАВА, КАТО КОН С КАПАЦИ, ОТ СУТРИН ДО ВЕЧЕР БАЧКАТ ЗА МИЗЕРНИ ЗАПЛАТИ, ЩЕ ИМА ОЩЕ МНОГО ТАРИКАТИ С ЛУКСОЗНИ КОЛИ!
То е ясно, че новите данъци ги направиха за себе си. Къде ще видиш депутати или министри с някакви трошки? Егати лобистките данъци хора, бедните с трикратно увеличение на данъка, а при богатите обратно. Няма такава държава.
Да караш ламборгинита и бентлита в такава *** с разбити улици като София е абсурдно тъпо! Вземам като пример Барселона. Няма да видите нито една такава кола. Защо? Може би са по бедни от някой софиянци, или техните богаташи нямат този просташки бай Ганьовски манталитет да се показват пред останалите. Хората с такива коли имат още няколко, и тези им са само за удоволствие. Не ходят да купуват краставици от пазара с тях като нашите новозабогадяли ***, и да се друсат по разбити пътища
Като цяло, общата сума на данък МПС в София се очаквам да е 2-3 пъти по-малък, защото за новите мощни коли данъка пада 2-3 пъти, а в София колите като цяло са нови. Старите коли под 100 к.с., които сега ще са с 2-3 пъти по-голям данък, не са толкова много, както и старите коли над 100 к.с., за които данъка леко се вдига.
В това поло от 99-та година гарантирано няма нищо здраво. Колата със сигурност е под всякакви норми за екологичност, опасна е и за собственика си и за останалите. Данък за подобно нещо не трябва да има, а просто от пункта за технически преглед трябва да им свалят номерата и да ги пращат директно към моргата.
За Нов VW Пасат няма начин данъка от 482 лева да падне на 402 лева както лъже този от ГЕРБ. Данъкът за пасата пада, защото освен падането на коефициента за възраст от 2,8 на 2,3 , за пасата започват да важат отстъпките за екологичност, които досега бяха само за коли до 100 к.с., и данъка ще падне на примерно 158,38 лева, а може и повече. Промените са така направени, че данъка за новите мощни коли на мафията да падне до 2,83 пъти, а данъка за масовите стари коли да се вдигне до 3 пъти.
До АнонименМдам, защото трябваше данъка за таралясника 99-та да е 400лв. А за нова кола първите 2 години да няма, след това прогресивно да започне да се качва. А след 10-тата всяка година да кажем с 20% нагоре. А статията е написана супер тенденциозно, що вместо х6 не написаха колко данъка на една нова шкода примерно?!
Ще стане, ако общинарите гласуват киловатите да се таксуват на долния праг. Ама може и да гласуват горния праг по 4.80 на киловат и ела да видиш тогава намаление.
Четейки статията разбирам , че нищо няма да се промени. Мръсен въздух ще има въпреки промените. И ще караме коли втора употреба въпреки измененията
Абсолютно съгласна съм с теб, но защо само за работещия бългрин се вдига данъка. Имам не скъпа, но нова кола на лизинг с данък 70 лв. Като стане на 5г данъка става 35 лв, защо? Това е безумие. По голямото безумие е, че лизинговата компания ми изпрати платения данък със списък но още 50 коли. Вътре сме 3ма с реален данък. Всички останали /коли над 100 000лв/ с данък 6.90лв???
Най-голямата тайна за колите в София е, колко коли притежават хората живеещи в град София. Колко коли са на граждани, а не на фирми или на някакви други структури - министерства, агенции, общини, НПО-та, спортни клубове, синдикати и какво ли не още. По мои груби сметки, колите на хората в София са около 120-150 хиляди, т.е. 3-4 пъти по-малко от средното за ЕС.
Според тези "данни", в София се регистрират на практика само съвсем нови коли, а колите с Евро 5 и Евро 6 са близо половината коли в София.
Някой може ли да каже колко е данъка на оня кошник на талпата де го вади от гаража само на избори!
София: 14 "Ламборгини"-та, 110 "Бентли"-та. Какъв ще е данъкът им?