83

Факт

преди 5 години

Данък МПС е Данък собственост, а не екологичен данък. Екологичен данък за България е лишен от смисъл, защото колите замърсяват пренебрежимо малко. Сега какво става? За кола, струваща 1000-2000 лева, ако досега данъка е бил примерно 42 лева, сега става 108 лева, което е 5-10% от стойността на колата. За кола струваща примерно 200000 лева, данъка от 2500 лева, става 821 лева, което е под половин процент от стойността на колата. Така бедните плащат данъка на богатите.

82

+-

преди 5 години

За колите до 100 к.с.Ако нямат еврокатегория, но досега са ползвали отстъпка за катализатор, данъка скача между 2,2 и 2,6 пъти.За колите с Евро 3, данъка се вдига с между 1,33 до 1,73 пъти.За колите с Евро 4, данъка се вдига с между 1,4 и 2 пътиЗа колите с Евро 5, ако са нови до 5 години, данъка се вдига с между 1,23 и 1,64 пъти, а за колите над 5 години, данъка може да се намали до 20% или да се увеличи с до 7%За колите с Евро 6, данъка може да падне до 18% или да се увеличи до 23%

81

Анонимен

преди 5 години

Все си мисля, че колкото и икономична да е една кола, при производството ѝ са замърсили в стотици пъти повече, отколкото ако старият Вартбург на баща ми би се движил още 100 години. Вменяват ни чувство за вина, че заради нас въздухът е мръсен.

80

Анонимен

преди 5 години

Голфу, голфу брато.

79

Анонимен

преди 5 години

До Анонимен 77"бедните с трикратно увеличение на данъка, а при богатите обратно."Абе мaлoyмникo, на "бедните" данъка ви остава 30-60 лв. Ти какво повече искаш бе, нагъл ***?

78

Чиновник

преди 5 години

"Опел Корса" от 1994 г. без евростандарт и с по-ниска мощност ще плаща вече 32 лв. вместо сегашните 23 лв."Простолюдието трябва да сте благодарни, че въпреки повишението, данъците пак остават символични. 32 лв. годишен данък за кола е меко казано смешно. Жалки и нагли сте като протестирате срещу тези символични данъци.

77

Анонимен

преди 5 години

ДОКАТО ИМА ДАНЪКОПЛАТЦИ, КОИТО НАВЕЛИ ГЛАВА, КАТО КОН С КАПАЦИ, ОТ СУТРИН ДО ВЕЧЕР БАЧКАТ ЗА МИЗЕРНИ ЗАПЛАТИ, ЩЕ ИМА ОЩЕ МНОГО ТАРИКАТИ С ЛУКСОЗНИ КОЛИ!

76

Анонимен

преди 5 години

То е ясно, че новите данъци ги направиха за себе си. Къде ще видиш депутати или министри с някакви трошки? Егати лобистките данъци хора, бедните с трикратно увеличение на данъка, а при богатите обратно. Няма такава държава.

75

Анонимен

преди 5 години

Да караш ламборгинита и бентлита в такава *** с разбити улици като София е абсурдно тъпо! Вземам като пример Барселона. Няма да видите нито една такава кола. Защо? Може би са по бедни от някой софиянци, или техните богаташи нямат този просташки бай Ганьовски манталитет да се показват пред останалите. Хората с такива коли имат още няколко, и тези им са само за удоволствие. Не ходят да купуват краставици от пазара с тях като нашите новозабогадяли ***, и да се друсат по разбити пътища

74

Анонимен

преди 5 години

Като цяло, общата сума на данък МПС в София се очаквам да е 2-3 пъти по-малък, защото за новите мощни коли данъка пада 2-3 пъти, а в София колите като цяло са нови. Старите коли под 100 к.с., които сега ще са с 2-3 пъти по-голям данък, не са толкова много, както и старите коли над 100 к.с., за които данъка леко се вдига.

73

Капиталист

преди 5 години

В това поло от 99-та година гарантирано няма нищо здраво. Колата със сигурност е под всякакви норми за екологичност, опасна е и за собственика си и за останалите. Данък за подобно нещо не трябва да има, а просто от пункта за технически преглед трябва да им свалят номерата и да ги пращат директно към моргата.

72

+++

преди 5 години

За Нов VW Пасат няма начин данъка от 482 лева да падне на 402 лева както лъже този от ГЕРБ. Данъкът за пасата пада, защото освен падането на коефициента за възраст от 2,8 на 2,3 , за пасата започват да важат отстъпките за екологичност, които досега бяха само за коли до 100 к.с., и данъка ще падне на примерно 158,38 лева, а може и повече. Промените са така направени, че данъка за новите мощни коли на мафията да падне до 2,83 пъти, а данъка за масовите стари коли да се вдигне до 3 пъти.

71

Мен

преди 5 години

До АнонименМдам, защото трябваше данъка за таралясника 99-та да е 400лв. А за нова кола първите 2 години да няма, след това прогресивно да започне да се качва. А след 10-тата всяка година да кажем с 20% нагоре. А статията е написана супер тенденциозно, що вместо х6 не написаха колко данъка на една нова шкода примерно?!

70

да, ама не

преди 5 години

Ще стане, ако общинарите гласуват киловатите да се таксуват на долния праг. Ама може и да гласуват горния праг по 4.80 на киловат и ела да видиш тогава намаление.

69

Анонимен

преди 5 години

Четейки статията разбирам , че нищо няма да се промени. Мръсен въздух ще има въпреки промените. И ще караме коли втора употреба въпреки измененията

68

Анонимен

преди 5 години

Купивайте Х6-ци бе хора!

67

До Край

преди 5 години

Абсолютно съгласна съм с теб, но защо само за работещия бългрин се вдига данъка. Имам не скъпа, но нова кола на лизинг с данък 70 лв. Като стане на 5г данъка става 35 лв, защо? Това е безумие. По голямото безумие е, че лизинговата компания ми изпрати платения данък със списък но още 50 коли. Вътре сме 3ма с реален данък. Всички останали /коли над 100 000лв/ с данък 6.90лв???

66

Реалист

преди 5 години

Най-голямата тайна за колите в София е, колко коли притежават хората живеещи в град София. Колко коли са на граждани, а не на фирми или на някакви други структури - министерства, агенции, общини, НПО-та, спортни клубове, синдикати и какво ли не още. По мои груби сметки, колите на хората в София са около 120-150 хиляди, т.е. 3-4 пъти по-малко от средното за ЕС.

65

+++

преди 5 години

Според тези "данни", в София се регистрират на практика само съвсем нови коли, а колите с Евро 5 и Евро 6 са близо половината коли в София.

64

Вуте

преди 5 години

Някой може ли да каже колко е данъка на оня кошник на талпата де го вади от гаража само на избори!