65

Бахуро

преди 5 години

До +++Просто закона е бил написан некадърно. Това за N1 се знаеше и се експлоатира. Някак си е ОК така да се таксува една баничарка, GL500 е вече тъпо. То това е и една от причините да са се нароили толкова много SUV.

64

+++

преди 5 години

Мафията явно намалява данъка за колите си - мощни и нови, които сега ще се ползват с отстъпка за екокатегория. За сметка на намаления данък за колите на мафията, масовия българин със стар автомобил ще плаща значително по-голям данък.

63

+++

преди 5 години

Огромен проблем в България е непрекъснато променящото се законодателство, което означава несигурна среда за инвестиране. Случаят е точно такъв. Купил си автомобил, който според документите му, трябва да го регистрираш като товарен и да плащаш малък данък, изведнъж държавата решава да те скубе допълнително и променя закона. Същото и с катализатора и ЕВРОстандарта. Не забравяйте, че производителя определя дали колата е товарна или не е, а не този, който я регистрира, както си мислят онези 80%.

62

До 60 И + М

преди 5 години

Колата се регистрира като товарна или пътническа според производителя, а не според този, който я регистрира. Няма имама, няма далавера и да нормално е.

61

До 59 До:...

преди 5 години

В България няма наднормено замърсяване заради колите, никъде няма. Екоданък засега не трябва да има.Данък МПС в България е данък собственост, което значи по-скъпа кола - по-висок данък, което е справедливо.В България хората купуват обикновено една кола в семейството и я използват и в София и като пътуват извън София, а за бългрските пътища трябва джип. Ти искаш хората да купуват по две коли - една по-малка за София и един джип за извън София.Забраните не решават проблемите, а ги задълбочават

60

Иванчо+Марийка

преди 5 години

Крайно време беше. Накупиха си чисто нови коли, които регистрираха като товарни и плащат 14 лева данък. Това сега нормално ли е ?

59

До: Фалшива

преди 5 години

В България няма ли еко данък?За по-голяма мощност, плащаш, за електромобил и хибрид, нова кола до 3 г. не плащаш еко данък.Зад коли над 5 г. скала - прогресивен еко данък, със всяка година по-висок данък.Забрана за коли над 15 г.Забрана в София на джипове, да си карат на село новошопите джиповете.Забрана на стари автобуси, димящи микробуси, камиони,дърва и въглища.Закриват се пунктове за продажба на д-ва и въглища и жестоки глоби 1-2 хиляди лева за физически лица.

58

Факт

преди 5 години

Не знам дали се усещате, но ГЕРБ прави с данъка същото каквото направи с пътя при Своге, където стана катастрофата. Заради лошите пътища, хората в България масово си купуват джипове, обикновено стари и евтини, но вместо да оправи пътищата, ГЕРБ налага по-голям данък,точно както при Своге - вместо да оправят пътя, сложили знак за ограничение на скоростта.

57

Фалшива новина

преди 5 години

Държавата трябва първо да си изясни какво е Данък МПС. По първоначален замисъл това беше данък собственост, в който незнайно защо започнаха да въвеждат отстъпки за екологичност. Работещото решение е два отделни данъка - Данък собственост и Екологичен данък или само единият от тях, както е в Германия, където данъка зависи от размера на замърсяване с въглероден двуокис.

56

То

преди 5 години

Да са само "Баничарките", свидетел съм милионер с кола за сто хилки и баничарка, хили се и вика плащай.Ами инвалидните дивотии, дето здрави и прави ползват преференции - зони, места, коли и т.нКоли до 5 г. трябва да са без данъци, а второстепенните пътища да са безплатни.Колкото е по-стара колата, толкова по-висок трябва да е данъка.Джипове и камиони да им направят безбожен данък, джип в С-я ЗАЩО?В Естония транспорта стана безплатен!Кога ще забранят в С-я отопление на дърва и въглища.

55

Фалшива новина

преди 5 години

Досега имаше политика на държавата да насърчава закупуването на по-маломощни автомобили до 100 к.с. чрез отстъпките за екокатегория и катализатор, което на практика почти изравняваше данъка на по-старите и по-новите автомобили до 100 к.с. Сега държавата се отказва от тази политика и въвежда политика за насърчаване на закупуването на мощни автомобили. Евро 3 е от 2000-2001, Евро 4 е от 2005-2006, Евро 5 е от 2009-2010, а Евро 6 е от 2014-2015. Новите автомобили са по-мощни и с най-голяма отсъпка.

54

AcOrP

преди 5 години

само да лапат май 2020 наближава и няма да има Еврофондове да крадат.Ама данъчна политика с алчност не се прави. И е крайно време да решат какво точно искат да насърчават и кое да облагат повече, като искат да насърчават нови и по екологични автомобили да им намалят данъка а не за нова кола данъка да е с коефициент 5х... Хубаво де ама да си купя нова кола за 50 000 лв да и платя 10 000 лв ДДС, И още 1к ГО+данък ама и каско трябва щото иначе ще я откраднат. И след 1 месец само си -20к

53

Фалшива новина

преди 5 години

Фалшива новина.Дали автомобила се регистрира като товарен или не, не зависи от този, който го регистрира, а какъв е автомобила според производителя. И да искаш не можеш да регистрираш такъв товарен автомобил като нетоварен. ОчевАдно такава регистрация не се прави заради данъчни облекчения, а защото по документи автомобила си е товарен и не можеш да го регистриращ по друг начин.

52

Аз

преди 5 години

Надявам се че НЕ само на мен ми е ясно че правителството обмисля повишение на данъка за стари автомобили защото вероятно са най-много а не прецакването на схемата за регистрация на нови автомобили, които са няколко хиляди.

51

Циник до Пич

преди 5 години

Бананова Република! Написап го вече.Четирите деца на Вътко - недоубитата мутра от 90те - сигурно не им дреме - колко данък плаща таткА им за Бентлитата..Астън Мартините...и останалия "фирмен автопарк".Адвоката на сина му го каза: "- Не може да унищожаваме психиката на 21 годишно дете - занесло в банката 2.5 000 000? в сакче за фитнес!" А *** се бунтуват от данъците за 20 годишните им таралясници! Да се смееш ли, да плачеш ли..

50

Пич

преди 5 години

"в България-виждам автомобили, които се виждат сравнително рядко по магистралите на Германия"По това можеш да разбереш дали се намираш в нормална европейска държава или в пост-комунистическа, корумпирана ***. Навсякъде в нормалните европейски държави болшинството от автопарка е от икономични, малолитражни коли, вярно нови, но хората искат да имат нещо удобно и икономично. Само тук и любимата Рассия по улиците са или някакви мощни трилитрови кочини на 10 години или чисто нови луксозни коли.

49

ПИСВА МИ

преди 5 години

Вдигайте данъците, че народа най сетне да се сети да Ви прати в завинаги в трета глуха.

48

Анонимен

преди 5 години

До АзИнтересно ти е понеже нямаш ни най малка идея как работи една държава.

47

Анонимен

преди 5 години

До 43Нали, друго си е всички да сме еднакво бедни с изключение на една група дет са по-равни от нас.

46

Аз

преди 5 години

Хммм да помислим още какво може да се увеличи до нова година по автомобилите...увеличиха се застраховките, увеличава се горивото, увеличава се данъка...струва ми се че и винетката е добре да се вдигне. Но интересното ми е за къде се събират тия пари?