В повечето страни таксата на автомобилите до 3.5т се определя по формула, включваща обема на двигателя. Получава се т.нар. данъчна мощност, обикновено доста по-малка от действителната. Но страни като Франция и Германия въведоха чрез нова формула такса, базирана на емисиите СО2/км. Освен това за всеки 100см3 обем на двигателя за бензиновите коли има такса 2 евро, а за дизелите 9.5 евро. Има и други правила според годината на производство. Но май няма никъде другаде такива облекчения за N1.
Някой ходи с товарна х6 на слънчака събота и неделя.Решено. Аз ще плащам данък уикенд. Евала
Аз съм не горд собственик на товарен автомобил за 3000 лв.Вдигнете ми данъците, защото има един масив от хора, които купуват коли n1 за над 100к.Идеята е генерална. Гениални. КАТ не могат ли да дадат на НАП тези, които реално тряя да се таксуват по друг начин. Проверки на НАП да го удостоверят. После чиято платено. Пак аз виновен, че някой купува х6 товарно. Ми има кинти да плаща. Що пак аз?
То пък един малък бизнес - истинската дума е спекуланти.Всички печелите от разлика в цените, или строите и пестите от материали, адвокатчета с високи такси и ноутариуси с безумни такси.Разбирам да произвеждате софт, хард, пирони, дъвки.Повечето са таксита, търговийка - алъш вериш.Сива икономика - автосервизи, монтьори, майстори -бизнес.В хранителните магазини ги моля да ми дадат касова,не става така.
Имам автомобил на 28г. като техническото му състояние е в пъти по добро от 99% от подобията на автомобили на 5-10г (а дизелите няма дори да ги коментирам). Защо да плащам повече след като автомобила ми е технически напълно изправен и обслужен, и по безопасен на пътя, дори и разхода не е по висок от 5 и по малко годишните автомобили?
Да въведат екоданък.Който мърси повече, да плаща повече.С този екоданък да субсидират парното на София - 50 лв тристаен, и агнето сито и вълка цял.Баничарките по сто бона трябва да се махнат, както и фалшивите инвалидни коли
До 75 : В коментара ми не визирам колите на 15г. Много добре знаеш че говоря за новите коли които струват маса пари, по 300коня са и т.н. Кой може да си купи кола за 50-100 бона? Само някой бизнесмен! Че даже и на фирми ги пишат... Ми то е ясно че не е фирмена кола. Проблема е че и вносителуте на новите коли го правят това когато дават колата на лизинг! В талона пише truc, сиреч камион... Парите в една държава трябва да се събират от богатите, тези които правят бизнес и имат пари!
Не забравяйте, че ако автомобила е регистриран като товарен, трябва да плаща за някои неща повече от другите коли, например за ГТП и т.н. Ако се изравни данъка между товарни и пътнически, ще се окаже, че за товарен автомобил трябва да плащаш примерно около 20-30% повече заради другите плащания.
Да разрешат най-после една фирма да има поне една кола с данъчен кредит , непикап и не със 6 места.
Казваш някой с петнайсетгодишна кола за 10 бона и 90 коня, трябва да плаща по-висок данък от теб за твоята десетгодишна кола с 110 коня. Защо? И това "тарикат" го забрави - производителя определя като каква да регистрираш колата, а не "тариката".
Не е нормално по-скъп автомобил да е с по-нисък данък от по-евтиния. Все пак Данък МПС в България е данък за собственост, а не екологичен данък, както си мислят някои.
Нека да го променят за скъпите коли! Не може аз да карам кола 2009, 110коня и да плащам 300лв, а някой тарикат с кола за 50 бона да плаща 10-15лв! Не съм съгласен само за старите коли! Ако комшията ми имаше пари щеше ли да кара 20г кола? Всеки иска нова, ама заплатите които дават тези чички с товарните лимузини за 50-100 бона са мизерни... Да не говорим колко осигуровки и данъци крият... А на мен ми искат бележка че не дължа нищо към НАП за да продам една кола даже...
Бъркаш. Джиповете се нароиха заради лошите пътища и обикновено са евтини.Друго е некадърното в закона. Преди години това ограничение от 100 к.с. си беше на място, но сега трудно ще намериш нова кола под 100 к.с., затова отдавна трябваше границата да е вдигната поне на 160 к.с. Примерно Нисан Кашкай от 2013-2014 година са с мощност между 103 и 144 к.с., Фолксваген Голф вече има само един вариант под 100 к.с. и около 30-40 варианта над 100 к.с. и т.н. Нова кола под 100 к.с. вече почти няма.
Хазната е празна. Заеми трябва да се връщат, а пари от де разбира се че от обикновенния човечец.
Тука в тая *** нямаме заплатите и парите на ГЕРМАНИЯ, ЗА ДА ПЛАЩАМ ЕКО-ТАКСА КАКТО В ГЕРМАНИЯ....ТОВА Е ЗА БУНТ И РЕВОЛЮЦИЯ, КОЕТО ПРАВЯТ ГЕРБАДЖИИТЕ .
Ииииии ето поредната невероятна тъпотия сътворена от ПП ГРОБ. Да им е честито на хотата с бусовете!
Трябва си реформа, ама всички с трошки ще наскачат. Не е нормално стари продухани автомобили на по 20 години да са с по-нисък данък от този за нови автомобили - няма никаква логика. По цял свят е точно обратното, за да се стимулира потреблението на нови автомобили. А пък който не може да си позволи да плаща висок данък на старата си кола и не може да си позволи нов автомобил - ще ползва градски транспорт.
До 57. Съгласен съм с вашата позиция. И аз не разбирам тази глупост с еко отстъпките. Данък МПС си е данък върху собствеността и всеки трябва да го плаща в зависимост от стойността на колата, а отделно да има допълнителен данък околна среда за тези автомобили, които не отговарят на еко стандартите.
Държавата секва данъчната далавера "луксозна кола - фалшив камион"