96

Анонимен

преди 6 години

Странно защо системите за измерване чистотата на въздуха са монтирани в квартали с парно отопление,а там,късето се греят на печки и от където се носи черна мъгла над целия град-няма.КЙого заблуждават чиновниците-нас или себе си или Европа може би.

95

Анонимен

преди 6 години

Проблемът с мръсният въздух е само през зимата и само когато се горят гуми, дърва, въглища и какво ли не. да се бориш със замърсяване дължащо се на горенето на гуми, въглища, дърва и т.н., като ограничаваш колите, е меко казано огромна "умнотия". Вярно е, че има болни хора на тема колко лошо нещо е колата и как трябва само най-богатите да притежават кола, но трябва ли да падаме толкова ниско?!

94

Анонимен

преди 6 години

Проблемът е че се събра цяла България в София.Чак сега разбирам защо е имало жителство през соца. Да, не е било демократично, но е било правилно.

93

До До 85

преди 6 години

Съгласен.Мисълта ми беше, че дори за автомобил произведен преди 92 (според англичаните Евро 1 влиза в сила тогава, може би за UK), ако е бензиново и ДВГ-то е читаво, с малко усилия и подобрения може да се достигне някой от тези стандарти. Не случайно цитирах и статията, защото тя се фокусира на дизели с Евро 6.От друга страна, колите са като печки - каквото сипеш, същото изгоряло ще излезе през ауспуха. Но никой не поставя акцента върху състава и качеството на горивата, а за и контрола им.

92

Анонимен

преди 6 години

Само с глупости се занимавате преди 30 години се караха коли без катализатори и бензина беше с олово, заводите пушеха страшно, ТЕЦОВЕТЕ бяха на въглища. 50 % се топлиха с печка с твърдо гориво и всичко беше супер. Сега няма такива заводи, ТЕЦОВЕТЕ са на газ бензина е без олово и 60 % колите са с катализатори. Само се чудят как да ни глобят и как да откраднат пари . Смех и ЦИРК

91

Анонимен

преди 6 години

До Шопаdaaaaaaaa

90

Анонимен

преди 6 години

Като се опитвате да пишете статия, поне я пишете професионално. Кои са тези 10 града, за които се споменава и защо се крият в тайна?

89

Нека виии

преди 6 години

Докато карате коли трета употреба от Италия и Германия ще е така!Пътувам доста из Европа и като гледам по-бедни и изостанали от българите няма.Даже в Македония и Сърбия хората живеят по-добре.Така че всеки народ заслужава съдбата и управниците си.

88

До 88

преди 6 години

Прав си. Като се замисля колко прах вдигат от улиците вятъра на първо място, но и пешеходци, велосипедисти, тролеи, трамваи, ел.коли, автобуси, камиони и ... леките коли с ДВГ.

87

До 85

преди 6 години

Всъщност връзка има между това кога е произведена колата и какво излиза от ауспуха - когато е произведена колата е трябвало да отговаря на някакви норми, като произведените по-късно коли, отговарят на по-строги норми. Останалото наистина е поддръжка и т.н., както си написал. Евро 4 е от 2006 година за повечето видове МПС, така че има разлика дали колата е преди въвеждането на Евро 1 (октомври 1994) или е след 2005, т.е. поне по Евро 4.

86

Анонимен

преди 6 години

не знам за газовете от автомобилите но се замислете това движение на коли колко прах вдига от гладките ни и чисти булеварди. в чужбина като завали държд улиците лъщят, тука стават кал, тая кал и прах като изсъхне и колите се таралясват по дупките къде отива - в носовете. то се вижда дори и по прахоляка вкъщи на затворени прозорци. Може ли при първия сняг яко пясък и химия и писле това да се изчисти след половин година

85

До 71 Край

преди 6 години

Не лъжи и не манипулирай!Колите в София може да са 700 хиляди, както си написал, но колко от тях се движат едновременно по улиците - най-много 50-60 хиляди в час пик.Това за гаража няма какво да го пишеш. Хората са правили такива експеримент и се оказало, че една димяща цигара замърсява с фини прахови частици гаража повече от дизелов двигател отговарящ на Евро 4 работещ на празен ход. Потърси си сам в нета, за да не мислиш, че те лъжа.

84

Анонимен

преди 6 години

Престанете да ходите на работа с кола или поне редувайте през ден.

83

Анонимен

преди 6 години

До +++Само ще допълня, че няма пряка връзка между възрастта на един автомобил и излизащото от аспуха. Въпрос на собственик и желание, на експлоатция, на вид двигател и гориво и т.н. След закачане на стенда за тестване, всичко си идва на мястото и става ясно дали 20 и повече годишната кола отговаря или не.И накрая, още нещо по темата от страницата на RAC-UK: Only NEW Euro 6 diesels that don't pass real-world tests face increased tax!материалче, което навежда на доста еретични мисли.

82

До 84

преди 6 години

В София, за чието замърсяване на въздуха пишем, над 70% от колите са на възраст до 15 години, вкл. и около 12-13% коли до 5 годишна възраст. Само около 6,5% от колите са на над 20 години и се шофират доста малко. Мисли преди да пишеш!

81

Анонимен

преди 6 години

В ПРОЦЪФТЯВАЩА БЪЛГАРИЯ ТРЯБВА ДА СЕ КУПУВАТ САМО НОВИ КОЛИ.К`ВО СЕ ПРАВИТЕ НА БЕДНИ И КУПУВАТЕ ОТПАДЪКА НА ЕВРОПА. ХЕМ ЗАМЪРСЯВАТЕ ВЪЗДУХА, ХЕМ НА ЗАПАД ВИ НАРИЧАТ "*** НА ЕВРОПА"

80

Анонимен

преди 6 години

ДЕРЗАЙТЕ , ИДВА СТУДЕНОТО ВРЕМЕ, ЩЕ СЕ ГОРЯТ ПОВЕЧЕ ПАРЦАЛИ И ГУМИ И ВЪЗДУХЪТ ЩЕ СЕ ОБОГАТИ ОЩЕ ПОВЕЧЕ.

79

До 80

преди 6 години

Какви гуми бре и да има такива то е на ограничено място . Кой ще гори гуми за отопление. Гумите се горят за друго ама се прави на едно две места в София

78

Мнение

преди 6 години

За ФПЧ мийте улиците елементарно е като го правеха по комунизма За отоплението направете централното отопление достъпно за всеки като беше при комунизма.Гарантирам поне 80% намаляване на замърсеността от ФПЧ

77

До 77

преди 6 години

Единственото, което е в пъти над нормите за замърсяване, са фините прахови частици. Това е така, защото замърсителя е използването на гуми, въглища, дърва и т.н. за горене, а това се прави основно когато е студено, т.е. през зимата. През лятото няма наднормено замърсяване. Само на отделни силно натоварени кръстовища като Орлов мост, може да се появи и друго наднормено замърсяване, но то не е характерно за София като цяло.