Друг е проблемът с колите в София - имаме си некадърна кметица с некадърен екип, който не само че не може да се справи с организацията на движението и паркирането, но с всяко свое действие влошава нещата. Вместо да назначи хора, които знаят и могат, кметицата се опитва с един куршум да удари два заека - като наложи някакви забрани за колите, да намали проблема с трафика и паркирането, а едновременно с това да имитира, че прави нещо за чистотата на въздуха в София и доста хора се хванаха на въдиц
Няма силна връзка между чистотата на въздуха и транспорта. Даже и сега да се спрат всички автомобили с двигатели с вътрешно горене, въздухът ще си остане пак почти толкова замърсен, а в тези квартали дето протестират изобщо няма да има разлика. Просто е - делът на колите в замърсяването е около 25-30% от максимално допустимите норми през цялата година. Когато замърсяването е 5-10-20-32 пъти над тези норми, какъв е дела на колите? При замърсяване 32 пъти над нормите, делът на колите е под 1%.
Сега, сериозно! Ами при билетче 1, 60 естествено човек да предпочете пред градския трансхорт да кара трошката си или може би не-трошката си. Няма никакъв стимул човек да избере градски транспорт пред личен. Напротив. Това натоварва много, много движението, а София като всеки голям град си е доста проблематична в това отношение. Е, докато това е факт въздуха ще си е мръсничък, дори "топлофикация" да не бяха рекетьори и изедници и да не пращаха глигани по къщите да изнудват хората...
До 47 Бъдещата ...Според това изследване през лятото замърсяването в София е в нормите - около 60-70% от максималните допустимите норми, а през зимата е доста над нормите.
Иначе, има и 3-месечни бюлетини и годишен доклад. А и Статистиката публикува друг годишен прочит на същите данни, но с акцент за емисиите вредни вещества.Драмата е с избраните места за наблюдение - те може да са били актуални във времето, а сега да не са, и обратното. Самото наблюдението като параметри и продължителност и най-вече - без прекъсвания, ако може. След това иде ред на избраната методология за обработка на даннните. Средните стойности са представителни, но и подвеждащи. И т.н.
Да се пробият няколко тунела за вентилация през Витоша, така ще се създаде постоянно течение което ще мачка смога над градът. София е като ПАНИЦА чийто ръбове са 12-те планини около нея и не и дават да оттича застоялия въздух.
За поръчковото от Общината, не знам. Вчера някъде из статиите/коментарите се споменаваше за данни за замърсяването от доклад на Сметната палата. Нерде Ямбол, нерде Станбул!!!Ако не е някакво изследване, обобщаващо съществуващите данни и допълнителни наблюдения от специализирана и сертифицирана за целта лаборатория, не го брой.Пръво защото източника на информация е само един - ежедневните бюлетини на Изпълнителната агенция, в които се публикуват данните от наблюденията по пунктовете. Иначе,
Петстотин милиона "за борба със замърсяването" щели да дадат.....че то за тези пари всички софиянци за четири месеца на почивка "ол -инклузив" на Бахамите ще изкарат! Или това е новата мoда в "усвояването на едни пари" ?!
Има едно единствено решение на проблема. Да се разпръснат 1000000 "софиянци" равномерно на територията на държавката, т.е. да се пратят обратно там от където са дошли. Където си имат и къщи и имоти, и където само ще събуят обувките и обуят чехлите, и са при корените си. Ама това изисква равномерно разпределение на благата, равнопоставеност на районите и преразпределение на инвестициите. Но злото е сторено и за да се поправи са нужни 100 години. Пък и това не е само софийски, а световен проблем.
Лятото пак ли от гуми и дърва е замърсяването. На първо място, улиците трябва да се мият всеки ден и драстично да се намали броя на колите в София. 1995 по Бяла черква минаваше един автобус 102 - въздухът беше чист. Започна презастрояването и стана ад, живеех до ЮПарк и не се дишаше от автомобили. Същото стана и с МАакадемия, тихата ми улица стана магистрала. Не се диша, ела да видиш събота и неделя като няма коли дробовете ми пеят. Имало е дни, в които буквално усещах, че дишах фин пясък.
Средногодишните стойности. Ами ако 2 месеца в година замърсяването от твърдото гориво е средно 35% над нормите, през други два месеца е 5% над максимално допустимите норми, то средногодишно замърсяването е 40% от максимално допустимите норми. В същото време всичкото останало замърсяване е около 60-70% от максимално допустимите норми, но относително равномерно през годината. През зимата общо замърсяване до 105% над нормите, през лятото - 60-70% от нормите, т.е. 3 пъти по-малко.
Махнах се от "И. Вазов", "Бяла черква" стана като магистрала срещу Ю. Парк. МАкадемия, чист въздух, тунел от дървета, малки улици, градинки. В момента няма тротоари по които да вървиш от паркирали коли. Изсякоха дърветата, заради строежите. Заради офисите автомобилопотока стана увеличен. Мръсотия и прах, които навремето събирах за една седмица, в момента ги събирам на 3 дни. В разстояние на 200 м. се построиха 7 сгради за 10 г., в момента строят 4 нови. Сега трябва да бягам на село, С-я е ***.
Има едно изследване по поръчка на столичната община за чистотата на въздуха в София, вкл. и кой колко замърсява. разбира се изследването е поръчково и трябва да докаже, че колите са основен замърсител, в реално те не са. Как го доказват - със средногодишни стойности и със прибавяне на замърсяването от неизмитите улици и тротоари, към замърсяването от колите, което сумарно е около 60-70% от нормите. Използването на твърдо гориво е сезонно, през зимата и средногодишните стойности внушават неистини
Може би и в София трябва да се случи нещо подобно на Големият смог в Лондон през 1952 година, от който умират 12000 човека, за да забранят използването на твърдо гориво в София, както направиха в Лондон. Този смог в София се случва само в отделни квартали, които сега протестират, но е доста вероятно от тези квартали да се разпространи в цяла София. Вместо мерки за чистотата на въздуха, Фандъкова имитира дейност, като ще ни спира колите.
Имам вила до София и много добре знам до какво голямо замърсяване води използването на дърва за отопление. Виждал съм и как горят гуми и какъв дим и смрад е резултатът от горенето на тези гуми. Няма друг замърсител на въздуха, който да е сравним с използването на твърдо гориво като дърва, въглища, гуми, пластмаси и т.н. Това твърдо гориво замърсява десетки пъти повече от всичко останало, вкл. и от мръсните улици, които са вторият по големина замърсител в София.
Един друг спомен от ж.к.Младост в София. Там, където живеех беше чисто, нямаше прах, нямаше и много шум от колите, но ... реституцията прецака всичко. Там всичко се покри с дебел слой прах, измита кола вечерта и оставена на паркинга до улицата, до сутринта беше цялата прашясала. Шумът от самосвалите пренасящи пръст и какво ли не стана денонощен. Е, махнах се от там.
След като ще се забранява да се кара наред с всичко и всички. Иначе, говорим за сегрегация, неравностойно положение и привилегии.Аз поне не виждам нужната воля и желание в нито един от нашите политици, били те парламентарно представени или не, да говори по темата, камо ли да предприеме нещо. И още, какво пречи данъкът не само да се фокусира върху възрастта на колата, но и да се формира според броя на притежаваните автомобили? Така може частично да се реши и проблема с паркирането
Имам много лош спомен от замърсяването в ж.к.Младост в София. Някъде след края на работния ден се появяваше една задушлива миризма на изгоряла гума, най-вероятно от горенето на гуми в паркинга за тирове до Околовръстното в Горубляне. Обгазяваха Младост 3 и Младост 4, а вероятно и Младост 1А, които бяха малко по-далеч. С други думи обгазяваха около 40-50 хиляди човека. не издържай на това и на силно влошената транспортна инфраструктура в целият Младост и се махнах от там.
Столичани на протест срещу мръсния въздух