35

Анонимен

преди 6 години

Стига за ел коли бе хора. Нека да напредне като технология-тогава ще се види. Значи сега караме масови коли 40-60-80Квт, ако приемем че е 4х4 по-над 10квт на колело. Какви мотори трябва да имат, какви акумулатори, какви жици, да не говорим за отопление или климатик + един куп контролари. Тя ако пламне таз кола, ще изгори за минута макс.Да не говорим за източници на ток, краш-тестове....Таз Тесла е за богати хлапаци ей така за г ъзари я, нещо като Порше кабрио у нас

34

Факт

преди 6 години

Повече от ясно е, че ел. автомобила сам по себе си не е критерии за сравнение за екологичност, а трябва да се сравнява и всичко съпътстващо производството и експлоатацията на ел.автомобила, както и извеждането му от експлоатация, вкл. и акумулатора му. Поне на сегашният етап използването на ел.коли води до 2-3 пъти по-голямо замърсяване, но псевдоеколозите си знаят своето, чисти били, да се спрели бензиновите и дизеловите коли. Реалността е,че съвременните дизелови и бензинови коли не замърсяват

33

Анонимен

преди 6 години

в началото на лятото цената на ел. енергията добивана от възобновяеми източници бе достигнала отрицателни стойности!!! в повечето страни от западна европа излязоха закони за спиране от движение на дизеловите автомобили, стандартното зареждане на батериите беше 8 часа преди повече от 8 години!! и ... россия ше фалира, ако разчита да продава само нефт и газ.... американците ще спрат да им продават технологии и оборудване за добива им

32

Анонимен

преди 6 години

Беше ясно от самото начало, че тая еуфория е твърде детинска и наивна. То сега ,когато всички семейства си пуснат климатиците, енергийната система кляка. Пък като ръгнем и по една кола...Айде, има богати държави. Те ще инвестират, ама останалите. Например в Южна Америка има много коли ама са все бедни държави. Значи единици ще наливат кинти, ама съседите им ще ги опушват от всички страни и става тъпо.

31

Кратун

преди 6 години

Най-мразя статии, в които се мотивират с неопределени категории като "много", "малко" "доста", "със сигурност" и др. подобни. Приказки на килограм, без реална обосновка и измерение на аргументите. Манипулативно и некомпетентно!

30

Анонимен

преди 6 години

С умни и правилни конструкции на токозахранването на ел.двигателите на превозните средства от градска и междуградска контактна мрежа, а за авариен режим и от акумуатори, ел.транспорт може да стане в пъти по-евтин и ефективен и като градски,и като междуградски транспорт-както е при ел.ж.п.транспорт!Въпрос на правилни конструктивни решения.При правилна конструкция и експлоатация ел.съоръжения са практически вечни!

29

Да ама не

преди 6 години

Изключително некомпетентна статия, основаваща се на мнения, а не на факти. Тези дни имаше статии за електромобили Тесла изминали 400~500 хиляди километра за две години, като все още разполагат с 93% от първоначалния си пробег. Цените на батериите за последните 5 години са паднали 4 пъти и продължават да падат. След три-четири години, електромобилите ще са по-евтини от класическите им събратя. Това е причината големите автомобилни компании отлагат своите електрически модели за 2020 година.

28

Иванчо

преди 6 години

Марийке, идва време, когато руснаци и араби ще се бият заради България!Защо ли, защото България ще остане единствена в цял свят, която ще ползва автомобили на бензин и дизел!Руснаци и араби ще се карат, кой да ни продава по-евтино петрол.

27

Иванчо+Марийка

преди 6 години

Видима некомпетентност от страна на автора. Понеже няма как да се събера в 500 символа и да обясня някои неща (понеже с това си изкарвам хляба). Нека поживеем и ще видим :)

26

анонимен

преди 6 години

Не се хващайте на пропагандата на Илон Мъск ! Не се ли измисли берзозарядна и мощна батерия , елавтомобилите нямат бъдеще засега ! Както се случи със смартфоните -страхотни изобретения , но трябва през два часа да ги зареждаш!!

25

Христо

преди 6 години

предпочитам нещо на водород. Само да се развият технологиите и материалите повече. Може да е на принципа на ДВГ, но горивото да е от типа на браунов газ. Друг вариант е да е с водородни клетки и да произвеждат електричество, което да захранва електродвигател. Някъде гледах, че има автомобили с резервоари за сгъстен въздух, който ги задвижва, но не ми е познат принципа им на действие. Батериите и акумулаторите засега са скъпи и се произвеждат от материали, които са доста ограничени по света.

24

Анонимен

преди 6 години

Ако електричките са толкова хубави, ще ги има достатъчно, а те се броят на пръсти.

23

Анонимен

преди 6 години

"Сега коли са с 500км пробег. ще има 800км до 5 г по план изложен от самите производители."Ok. Пускам те в 36 градуса жега, с още 3-*** пътника, по 80кг всеки и 100кг багаж. Магистрала "Тракия" - от единия край до където стигнеш. 500км? Гаранция, че няма да стигнеш и до Стара Загора(200км)!!!

22

Анонимен

преди 6 години

Производителите на електрически коли нагло лъжат за пробега им на ток. Ако обявят 250км. пробег то той е при идеални условия и температура Ако такава кола се пали зимата и пуснеш парното, задължителните фарове и използваш и чистачките пробега й няма да е и 200км.

21

****

преди 6 години

А ако човек реши да отиде в Гърция,или в друга страна на почивка,тогава какво правим?Ами като поостареят акумулаторите,какъв ще е пробегът,и като закъсаш по средата на пътя.

20

Handel

преди 6 години

Найсетне някой е превел грамотна статия, а не преписано от BBS или CNN. Като в разходите не са включени и милиардите, които ще са нужни за да прекара новопроизведеното електричество до потребителите - т.е. осве електропцентрали ще са нужни подстанции, далекорповоди, трафопостове, разпределителна мрежа, сервизи за смяна на акумулаторите и какво ли още не. Да не говорим какво ще стане при катастрофа или това, че през зимата дори и да не карате колата трябва непрекъснато да зареждате акумулаторите.

19

Циник

преди 6 години

Вижте от какво са акумулаторите на Тесла...този метал също не е неизчерпаем..и го има в една латиноамериканска страна най-вече...повечето неща казани в статията са вярни....и такива автомобили - не са окончателно решение...и смяната е само теоретично възможна...Тесла с голяма батерия ще струва над 80 000 ? малката 3ка - над 30...

18

Факт

преди 6 години

В САЩ продължават да купуват коли,харчещи 15-20/100 и се возят САМИ и то по асфалт!За каква електрическа революция говорим????А Тесла-та я ползват за уикенда,да се забавляват...

17

Анонимен

преди 6 години

решението е в двигател на газ, не дизел, не бензин

16

Хм

преди 6 години

Тая работа с електромобилите добива истеричен характер!Задължително ли е всичко да стане на момента?На първо време плъг-ин хибридите решават проблема-в града само на ток,а навън-ток,бензин/дизел.Извън града и без това разходът е нисък.По-нататък технологията ще напредне,ще се появят нови варианти.То вярно,всички искат коли с по 300-400 коня,ама нека бъдем по-разумни!Разход от 3/100 извън градско е постижим,ако няма резки ускорения и скоростта не надвишава 110км/ч! Нека живеем по-икономично!