Детето ми е отличничка, но няма произведение, което да й е интересно. На другите в класа също. Чете ги - и дотам, нищо повече. Аз непрекъснато настоявам да чете и тя го прави, но по никакъв начин не намира прочетеното за вълнуващо. Не разбирам защо примерно не се включи Чудомир - лек хумор, малък текст, лесен за разбиране. Малкият принц не е за пети клас - да, хубава книга, но я разбрах на 30 години, не на 12
До ОЛИГОФРЕНСКОПравилно, Оли! Я виж ти какъв гений си станал, като не си се подлагал на традиционните, ужасно стари и досадни методи на обучение. На всяка банка трябва да има компютър и свободен достъп до Diablo, Devil may cry, Wii sex, Annabelle, Feng Shui, League of angels, Forge of Empires... Важни, практични и добродетелни неща научават децата от тях. После тичат и се бият с едни криваци из квартала. Ето, каква хубава полза! А те ги учат на "Ти ли си мале, ..."
Госпожо Илиева от 56-то у-ще, Дано не сте учител по история. Само между XV-XVII век ли е имало ДИСКРИМИНАЦИЯ ПО НАШИТЕ ЗЕМИ? А преди ХV, а след ХVII век вече не го е имало "това" по нашите земи? Гяyp е уважително название, а Копривщица, Перущица, Батак, това са само символи за особени привилегии на местното население. Срам!
Е, как защо "Декамерон" и Сафо? Ми нали една от евро-демократичните ценности е признаването и заобичването на "различните". Ми я да си намерим някой сериен убиец, по-разлимно от това няма, и да си го обичаме, и да си го признаваме. Колко му е, признаваме "съжителството", защо не и извpтeняка...
От всичките глупости, които се учат в гимназията по литература Декамерон ми беше най-интересен. И какво значи не е за деца? Учи се в гимназията, а на 16-17 години вече не си малко дете.
Трябва да има разнообразие - до 12-ти клас Ботев и Вазов толкова втръсват, че ги намразваш.Не може да се дъвче едно и също.
Защо децата учат глупости по литература зависи от продали се политици с еврогей наклонности. Един Гео Милев е преведен на десетки езици , но за наще деца е неудобен защото е с пролетарски разбирания. Неудобни са и Вапцаров и Пеньо Пенев, които са класици . Да не говорим за Смирненски. Те за това децата излизат неграмотни защото учат автори , които с нищо не могат да ги научат на патриотизъм.
Ами то и Малкия принц и Алиса в страната на чудесата са неразбираеми за деца. Че то даже и някои възрастни не ги разбират! Аз бих пробвал с министърката най-напред!
Предлагам Криско и Гери никол да ги изместят. И без това ценностите на новото време го изискват. А кунева да стане главнокомандващ ВВС. Даже може и тестов полет с МиГ-29 да извърши.
Наистина е така. Например Талев ми беше много скучен като ученичка, а след като завърших го четох с удоволствие. Това за българските автори, а за чуждите да не говорим. Ние учихме Тартюф, Илиада и Одисея, произведения и на Шекспир, които са абсолютно неразбираеми за тази възраст.
Кунева, случай какво ти говорят учителите, а не разни НПО-та и пишман експерти на чужда хранилка!
ЗАЩО ДЕЦАТА ОТ ДИГИТАЛНИЯ И РОБОТИЗИРАЩ СЕ СВЯТ УЧАТ ИСТОРИИ, КОИТО СА ИМ ТОТАЛНО ЧУЖДИ И НЕПОНЯТНИ?!? НЕ Е ЛИ ПО ЛЕСНО И РАЗБИРАЕМО ЗА ТЯХ ДА ЗАПОЧНАТ С ПОЗНАТИЯ ИМ СВЯТ И ОТНОШЕНИЯ И ДА ЗАДЪЛБАВАТ С ВРЕМЕТО В ИСТОРИИ ОТ ОТМИНАЛИ ВРЕМЕНА, НО С НЕПРЕХОДНИ ОТНОШЕНИЯ??? ТОТАЛНО ОТВРАЩАВАТЕ ДЕЦАТА С ПОЗНАТИТЕ ВИ ЗАКОСТЕНЕЛИ ПОДХОДИ КЪМ УЧЕНЕТО! А ТО Е ПОЗНАНИЕ, ИНТЕРЕС КЪМ СВЕТА И ЧОВЕШКИТЕ ВЗАИМООТНОШЕНИЯ, НЕ КУХО И БЕЗЛИЧНО ЗУБРЕНЕ ЗА КИРЛИВА ОЦЕНКА
Учители vs. програмите: Децата учат произведения за възрастни!