Моля, някой разбиращ да напише какви времена е трябвало да се използват при преразказа и къде може да се намери верния преразказ.
"мрянка" - вид речна риба"- глупости на търкалета. Има Черна мряна (Barbus meridionalis petenyi), наричана също Балканска мряна, риба от род Мрени на семейство Шаранови. Тя е една от най-вкусните риби - цитат. ТЕ ДАСКАЛИЦИТЕ НЕ ЗНАЯТ ЗА КАКВО СТАВА ВЪПРОС, А ИЗИСКВАТ ОТ ДЕЦАТА.
До АнонименНапълно те подкрепям! при нас имаше масово преписване - разрешаваше се ставане от мястото и разхождане извън залата. Даже единият квестор заспа! Това е подигравка с децата, които наистина са се подготвили. Тази обстановка им пречеше да се съсредоточат, а тези, които цяла година спяха просто преписаха и ще влязат в желаното училище.
КОЛКО ОТ ДЪРЖАЛИТЕ ДНЕС МАТУРИ БИХА МОГЛИ ДА СЕ СПРАВЯТ С НАЧИНА НА КАНДИДАТСТВАНЕ ЗА ПРИЕМ В Т. НАР. "ЕЛИТНИ" ГИМНАЗИИ ОТ ПРЕДИ 20 ГОДИНИ? ОБРАЗОВАНИЕТО НИ Е ПЪЛНА СКРЪБ! ПРЕРАЗКАЗЪТ СЕ УСВОЯВА В НАЧАЛНАТА СТЕПЕН НА ОБРАЗОВАНИЕ! ЖАЛКА БЪЛГАРИЯ!
...толкова текстовете? Мряна не е мак толкова невероятно извънземна дума. Като занижиш изискванията, занижаваш и резултата и залъгваш с оценките. После защо сме ставали все по-неграмотна нация!
Точно при преразказите няма зубрене - текстът за пръв път го чуваш на самия изпит и разчиташ изцяло на това до каква степен си разбрал текста. При писането на есета също се разчита изключително много на креативност.А що се отнася до това да се пишат разни теми върху произведенията, учени в училище - изцяло зубране, нали и аз съм бил ученик. Научаваш 3-4 теми наизуст за всяко едно произведение и каквато и тема да се падне, комбинираш заучените изречение и готово- написал си темата. Зубрене си е
Няма толкова зубрене при съчиненията, тъй като се разчита на действителна мисловна дейност, за да се вникне в смисъла на творбата като се върти това около ключови точки, стига и произведението естествено да не е на ниво за магистрати. Зубренето е точно при преразказите
Преразказът е много по-добре за седмокласниците. Така децата поне малко от малко напрягат мозъчните клетки. Иначе тези съчинения-разсъждения са си пълна тъпотия - ходиш на уроци и после зубриш 10 страници безсмислици, защото професор еди-кой-си използвал същите думи в не-знам-кое-си свое съчинение. Просто научаване на тонове материал, които децата въобще не разбират.
Пак се преписваше масово по тези матури(но не на всякъде).В едни училища се преписваше рахат,в други квесторите дебнеха и следяха като копои.Нека да е едно и също на всякъде,или да не се преписва никъде или да се правят на луди на всякъде.Иначе се подиграват с труда на децата(на тези които наистина са подготвени)
Някога пишехме съчинения-разсъждения за изпитите след 7 клас, сякаш се готвехме за матура след 12, днеска децата пишат преразкази, леле колко затъпяхме за няма и 9 години
Ще си бият ли децата главите? "Мрянка" в матурата