16

Гуфи

преди 9 години

...разминал с него. Когато основни проблеми се назовават и се работи по тях непрестанно, успехите рано или късно идват. Паскалев да ти е проблемът. Има куп други учебници. На регалия 6 учебниците са идеални. Взимаш един втора ръка и си четеш теорията от там, пък си решавай задачите от този на паскалев. В нета е пълно с форуми, срещай се със съученици, решавайте задачи, мислете заедно. Докато се учи единствено за изкарване на оценката, винаги някой си Паскалев и частните уроци ще са проблемът.

15

Гуфи

преди 9 години

...родените в богати семейства. И знаеш ли какво? Прави са. Защото в по-голямата част от тези богати семейства, родителите имат достатъчно акъл в главата, за да поставят образованието на детето си като основен приоритет още от съвсем ранна детска възраст и работят заедно с децата си в тази насока. Радостното е, че съвсем не е необходимо да си материално богат, за да постигнеш успех с детето си. Изисква се ти да имаш нещо в главата, да знаеш къде са ключовите места към успеха, дори и да си се..,

14

Гуфи

преди 9 години

Енор, основната идея на преподавания материал не е да ни бъде полезен на по-късен етап. Идеята е, че учениците трябва да се справят всекидневно с умствени предизвикателства, преодоляването на които ги развива и помога на по-късен етап в живота да взимат правилни решения, в чисто рационален план, не фактологичен. Не съм учител, но проблемът с нашето образование е виден. Защото е важно това, което казваш. Хората вярват, че в елитните гимназии влизат единствено...

13

Ivan

преди 9 години

Само бисери са споделили отборите ! Интересно на какъв език точно ще си говорим с роботите и какво се очаква да измисли един робот ? И естествено бъдещето не е на земята !

12

Енор

преди 9 години

И защо за Бога мислиш, че някой трябва да осигури условия на тези "таланти"!? Аз ще мизерствам, ама ще се гордея и ще гледам на "таланта" да му е добре и да работи вместо на мен самия, така ли?! Тази дума "талант" е много популярен за България, но реално "талант и дар" са абстрактни понятия. Всеки има способности, недей така да омаложаваш останалите, въпрос е на желание, възможности и средства. Тази дума "талант" е за отделяне, сортиране, разграничаване и дискриминация на децата.

11

Енор

преди 9 години

А кажи какво да се направим вместо да чакаме "да ни наливат мозък"? С тези хаотичните учебници голям напредък не се постига. Кажи ми нещо, което тия, одобрени от МОН учебници са ти дали... някаква практическа реализация, нещо приложимо в реалния живот, в ежедневието? Единственото, дето можеш а направиш е да купиш помагалата на същите автори, които са запазили пикантните подробности за скъпите си помагала и сборници, или да инвестираш в частни учителки, които също нямат преподавателски умения.

10

енор

преди 9 години

кой го е грижа за другите. С тая остаряла каша, дето се учи не се придобиват умения и знания. Тия езикови и математически ги разправяй на друг. Аз също завърших "елитна" гимназия и 95% от съучениците ми, които бяха богаташчета плащаха за курсове и частни уроци, за да се готвят кандидатсудентските изпити. А тия, дето не са елитни и можещи според олямата ти логика, просто стават жертви на страхотното българско образование и се реализират като хамали и бачкат по 15 часа на ден.

9

енор

преди 9 години

които не ти печелят пари и не те интересуват. Нищо не ми е дал българското образование. Не исках да ми наливат нещо на главата, исках просто да достигна необходимия стандарт без да си дам парите за частни уроци. Елитни гимназии? Какво е това? Можещите деца предполагам се раждат с всичко необходимо, за да станат част от този "елит", а? Или просто имат други източници освен трагикомичните учебници като този на Паскалшит. Нещата в провинцията и селата са много зле, но след като има такива клубчета

8

енор

преди 9 години

Пич, няма да съм изненадан, ако си учител, тъй като мислиш като тях. Не става дума за това нещата да са предъвкани, а за това нещата да са ясни и уточнени. Учебниците за нищо не стават и ако не си имал контакт с учебниците на Паскалев, изобщо недей да ми говориш. Нито ми трябват тия таланти, нито се гордея с безсмислените неща, които разправят. Ти знаеш ли какви са учебниците в чужбина и системата им като цяло. Избираш си това, което искаш да учиш, а не си губи средно по 8 часа на ден за неща,

7

Гуфи

преди 9 години

Енор, постарай се да зацепиш смисъла на думата образование, може и да си спетистиш за вбъдеще подобни коментари като този долу. Да очакваш всичко да ти се налива в главата предъвкано е смешно. Елтините гимназии не са за децата от богати семейства, а за можещите деца. И без частни уроци се влиза в МГ или езикова. Въпрос на правилен родителски мироглед, добро възпитание и контакт с детето. Имаме таланти, трябва да се гордеем с тях и да работим да им предоставим по-добри условия за реализация тук

6

енор

преди 9 години

към странене от учението и загуба на интерес. Да си турят на майната си тия клубове. Когато нормален ученик се опитва да се присъедини към тях обикновено става обект на подигравки от страна на учителите и можещите да позволят всичко ученици.

5

енор

преди 9 години

нтите. Смешно е да учиш 12 години и да нямаш представа за това как се сменя контакт или да не можеш да посочиш имената на компонентите в компютъра. Стига с тая пропаганда и обяснения от страна на министри, чиито деца учат с вашите данъци в чужбина, как образаванието ни е било добро. Българското училище с учителите сребролюбци, учебници, дето стават за тоалетна хартия и абсолютно липсващата практика и супер място за неуки и провалящи се младежи. Тия непълни учебници подтикват толкова много хора

4

енор

преди 9 години

добър, трябва да ходиш на частни уроци, които изобщо не са по джоба на масово бедния народ. Да не говорим за това, че имаш 20 различни предмета, а след като завършиш гимназията нямаш никакви практически умения, с които да си намериш работа. Когато трябва да се орави практика все си представяме махала, химични елементи, клетки и т.н. Когато завърших проклетата гимназия не можах 1 година да си намеря работа, защото съм нямал стаж и ми се наложи да замина за Англия и там почнах да работя в рестора-

3

енор

преди 9 години

нени в учебника (например за минутите и секундите на ъгъла, за които не е обелена и дума, а изведнъж авторът почва да ги ползва в задачите). По физика има 25 учебника и нито една не е пълна като теория и изведнъж на матурите по физика се появяват задачи, които ги няма в учебника. Едиснтвеният вариант е да купиш всички учебници по физика на пазара и да ги разглеждаш. Преподавателите нямат си и на понятие от това как да преподават на учениците и цялата система е направена така, че ако искаш да си

2

енор

преди 9 години

Вместо да правят тези глупости да вземат да оправят смешните учебници по математика (особено тоя на Паскалев) и физика. Теорията, дадена в техните книги е пълна боза, смесена със задачи. Разглежданите задачи са такива, които не ги срещаш на практика, а тия дето са на изпитите или са нерешените задачи в учебника или са в специалните помагала на тия мошеници Паскалев, за които трябва да плащаш отделно. Учебниците не стават за самообучение и изведнъж се въвеждат термини и теории, които не са обяс -

1

аман бе

преди 9 години

Ай стига се фукахте бе - 600 медала щото у нас има 60 математически гимназии...А навънка няма математически гимназии, щото хората учат децата си на занаят, да носят икономически просперитет (вкл. и чрез математика, но не като самоцел).Отделно, че отделянето на елита в отделни училища е изключително вредно - другите деца остават без примери, помощ, контакт - затъпяват и се сегрегират все повече (елит и гето). Разделяне можа да има чак в университетите, където са завършени личности вече.