31

Лилина до 33

преди 9 години

Децата със СОП /Специални образователни потребности/ са с отделни програми за обучение , при които и критериите съответстват на състоянието на децата.

30

Анонимен

преди 9 години

Какви смешни въпроси! Нали има финални тестове - ако ученикът не го вземе успешно, естествено, че трябва да повтаря. Основното образование винаги е било до 8-ми клас.

29

Анонимен

преди 9 години

Просто невярвам накой родител да иска детето му да повтаря класа и то първи или втори клас,абе *** защо пак заблуждавате народа чисто и просто вие учителите гледате да си вържете гащите да имате работа защото виждате че ДЕЦА НЯМА,и то точно за в началните училища колко училища се закриха вече.питам аз и сега почнахте да опипвате почвата за да можете да си живуркате колкото е възможно по дълго време,Министершата ПРОСТАЦИТЕ СТЕ ВИЕ А НЕ ДЕЦАТА.

28

П.Петров

преди 9 години

От проучването разбрах, че просто са изхрачили едни пари за свои хора.Въпросите са неадекватни към проблемите на българското образование и нуждите на пазара на труда.Първо-трябва диференцирано отношение към учениците, налагането на един шаблон генерира *** ученици, нагледен пример са диалектно говорещи министри комунисти, като на снимката.Второ-трябва стимулиране на творческо мислене, верният отговор само в математиката е един!Трето- трябва да се възпитава екипна работа!

27

Анонимен

преди 9 години

Повтарянето на клас е някакъв архаизъм, от времето когато образованието е било въпрос на личен избор, финаси, и кастова предопределеност. Ами ако детето е със специални нужди. И него ли ще го държите в първи клас докато пъпчаса. Образованието е обществена услуга, но и поръчка. Има качествен и некачествен материал, но си длъжен дори и от некачествен да изкараш продукт. Друг е въпросът, че трябва да се плаща в пъти по-добре. И това не е проблем на образователите, а на обществото.

26

До до 6 (21)

преди 9 години

Написаното за боя беше за да кажа на репортера, че има и нещо което е пропуснал (казаха го по други медии). Българинът а и не само той е научен да почне да мисли когато го ударят в джоба. Физическия бой не ги плаши, особено едни конкретни. Не всички деца ще станат нобелисти но трябва да има един критерии който не го ли изпълниш просто не минаваш нагоре, и си намираш нископлатена работа. Едни строителни войски много липсват тука поне за занаят а и взеха да закриват специализираните училища.

25

Лилина

преди 9 години

Старата система на образование е доказано добра. Ако се върне тя с новите техники на поднасяне на уч. материал ,считам, че ще се получи мн. добър резултат.Експериментите не доведоха до напредък, а обратно - до провал.Що се отнася до неуспешните в учението деца, мисля, че трябва да повтарят, защото поправителните са с недостатъчно време и ангажимент, цяла учебна година с жалки резултати , а за 2 седмици с успех - това е несериозно.

24

Анонимен

преди 9 години

Нашата образователна система НЕ Е ориентирана към индивидуалните потребности на всяко дете.Има 5-годишен син,който знае повече от деца,завършили "успешно" 4 клас.Нищо не пречи да се въведат нива според способностите на децата.Циганената примерно нямат абстрактно мислене,всичко трябва да видят,пипнат.Трудно могат да стоят на едно място повече от 20мин.Но МОН казва-30мин час,40 и 45.

23

az

преди 9 години

Няма значение от какъв произход са децата. Има много причини,поради които децата не могат да усвоят материала за 1 клас като лоши семейни условия,а някои просто не могат да възприемат добре,колкото и да се мъчат учителите.Затова,именно в 1 клас трябва да остават учениците,защото те като не познават буквите и не могат да смятат до 20,как ще отиват нагоре,те просто ще бъдат тикани и ще са неграмотни.Това,че оставането е отживелица-не е вярно,то просто е необходимо.

22

Продължение на 25

преди 9 години

Ако ромската раждаемост драстично се ограничи (не знам как), след 7-8 год. вече ще имаме по-малък процент проблемни деца и тогава за тях ще се търси колай, което не означава непременно да им се даде диплома, ако не я заслужават. Могат обаче още от 8-9-годишни да започнат да се учат на някакъв вид нискоквалифициран труд, ако са доказали за две учебни години, че за друго не стават.Не съм расист. Само напомням, че нищо не печелим, като се правим, че не съзнаваме, че има генно обременени. Много са!

21

До 22.На теория - да

преди 9 години

Но на практика, поне у нас, твоето предложение означава наливане на пари в каца без дъно. Каква успеваемост би се постигнала с деца, които не само че не са свикнали човешки да седят на стол и да внимават 45 минути, но и откакто са започнали да осъзнават нещата, се учат у дома си само на едно - мързел, кражби, просия и единствена цел как да докопат нещо наготово. И да ги занимават отделно, нали накрая ще им дадат диплома? Тя какви знания ще гарантира?Изходът е един - ромски семейства с по 1 дете

20

Анонимен

преди 9 години

Повтарянето е вредно, и не помага по никакъв начин на ученика! Останеш ли да повтаряш, завинаги си белязан като "повтаряч", което може да бъде пагубно за развитието на едно 7-8 годишно дете, и да му повлияе перманентно.Категорично не трябва да се повтаря, а трябва през учебната година да се забелязват проблемните деца и да се вземат адекватни мерки от страна на родителите.

19

До 20

преди 9 години

Бай Иване, напълно прав си. Коригирам само една дума от коментара ти - не "малцинстватА", а само едно конкретно малцинство.Турците, арменците, власите и евреите учат, искат да прогресират и разбират каква е стойността на добрата диплома.

18

Анонимен

преди 9 години

Повтарянето е отживелица и контапродуктивно. Точно обратното. Трябва да се диференцират децата в различни програми и те да са предпоставка за по-нататъшното им развитие. Просто трябва да се гарантира успеваемост макар и на различни нива. Иначе просто ще отпадаат. Не всички ще станат математици и учени, а и висшисти. Важното е да са в клас и да се трудят. Образованието е и възпитание, а в момента всички са се фиксирали в/у измислени проблеми.

17

До 6

преди 9 години

Някои хора е възмущават,когато се настоява боят да бъде легализиран като наказание в училище.Прави са,ако става въпрос за паралелки, в които учат децата на интелигентни хора,съвестно възпитавали потомците си.Но как да излезеш на глава с ***,третирано у дома си само с юмруци и ритници,което на всичко отгоре не само, че разбира съвсем малък брой думи на български език, ами дори и когато говори на майчиния си,заменя повечето думи с нечленоразделни звуци?И категорично не му се седи в час

16

Бай Иван

преди 9 години

Предполагам всеки има познат учител в началното образование и може да го попита как е положението. Децата от малцинствата не знаят да пишат и не ходят на училище, но всеки си затваря очите. Повечето класове са с по 18-19 ученика, повтарянето на 1-2 *** значи да не може да се сформира класа и следователно класния ще остане 1г. без работа. Изключване на учениците не се прави защото за всеки държавата превежда пари на съотвеното у-ще.Ако се завършва в 7кл. то следва повече хора от малцинствата да и

15

Дипломи с покритие

преди 9 години

Никакви вратички, позволяващи на *** да получат диплома! И редом с това - задължително да се приеме закон за образователен ценз, даващ право да се гласува за парламент, президент и на референдум по жизнено важни за страната и нацията въпроси!Защо да не се повтаря в първи и втори клас? До интелигентни,дисциплинирани и приучени на отговорност деца да седят и да крещят в час с пълно гърло ***, довлечени до вратата на школото от родителите им, които не искат да загубят детските надбавки?!

14

eee

преди 9 години

основно да е ако има завършен 8 клас, санкциите да са спиране на помощи/детски/добавки :) *** да си седят 10 години до 4 клас и да излизат от там неграмотни като така и няма да се налага да се дават помощи за по 10 чаавета на майки без образование! тая държава точно с 10 закона може да се оправи,но 240 политически *** не искат да ги приемат

13

от 12

преди 9 години

А да! *** ако трябва ще повтарят 3 пъти 4-ти клас. Не ме интересува. Просто тези индивиди трябва да бъдат образовани или ще чукат камъни по затворите, след всяко тяхно престъпление. Рецидивизъмът също е престъпление!

12

Анонимен

преди 9 години

Едни от най-натоварените ученици са немските и френските. В Германия вече се говори за бърнаоут при ДЕЦА понеже материала им е ненормално огромен. Мислят да го съкращават. А ние говорим за стрес при децата. Няма стресирани ученици, особено пък такива до 6-ти клас!!! В елитни езикови гимназии може би да и то само в определени паралелки, от които се излиза с немска или френска диплома.