До Аз1во изречение: с каква цел са създадени железниците по света (не само в България)?2ро изречение: само за улесняване превоз на стоки и пасажери ли?3то изречение: кажи годините на производство на сегашния подвижен състав? + наименовай поне един локомотив (не както казваш "влакче"), който да е от Първата Световна и все още в движение?и бонус въпрос:- на колко части е разделен БДЖ и защо е разделен? отговори си сам за себе си и после разправяй кой е некомпетентен.
Вие чувате ли се какво приказвате - дружество, което не е необходимо да работи на печалба?! Значи ние само да наливаме, а то само да поглъща? Гениално, чудя се у държавите с развити железници как не са се сетили, сигурно щото са прости...
До Анонимен 6Говориш пълни глупости, драги ми Смехурко! БДЖ е разграден двор. Наливането на каквито и да е пари в него е безсмислено, освен ако ти не си от тия дето източват нафта по скришните гари, тогава ще ме извиняваш за грубостта, имаш личен интерес да ги говориш тия безумия. Пазарна икономика предполага, че плащаш за услуга, за която си доволен. БДЖ не предлага никаква услуга, влаковете МАСОВО закъсняват, мръсно и мизерно е, зимата е студ, местата не стигат, авантаджии плащат на кондуктор
Може да вдигнат данъците върху автомобилите и бензина и с тия кинти спокойно ще купят нови локомотиви и вагони. В БНБ има и 15-16 милиарда евро спестени от джоба на българите и може да купят влакове както купиха влакове за софийското метро и платиха за скъпи магистрали. Пари има и е въпрос на политика какво ще се прави.
То БДЖ трудно ще са на печалба и през 2023 година........ С едно условие,разбира се - ако тогава все още има релси , а *** НЕ са ги "сбрали" :) ;) :) То с тия локомотиви от втората световна.... и вагони,дето НЕ са мръднали от абитуриентския бал на баща ми..... Направо умирам от "чудене" защо ли това БДЖ не е на печалба?!?! А като за "капак" - като знаем колко са "бързи" и "подраняващи при пристигане"........ Наистина си е за "чудене" - ЗАЩО ЛИ БДЖ НЕ СА НА "ПЕЧАЛБА" ?!?! :) ;) :)
БДЖ няма счетоводна печалба, но печалбата за обществото е огромната икономия от спиране на вноса на скъпи горива, намаляване на задръстванията в София и опазването на околната среда и въздуха от изгорелите газове на колите, автобусите и камионите. Спирането на влаковете от ГЕРБ през 2011 г. беше тежко престъпление.
БДЖ не е създадено да работи за печалба. Направено е за улесняване на превоз на стоки и пасажери разбира се. Ако малко вземат да сменят някое друго влакче с поне 30 годишно, а не пускат тези от първата световна може би повече хора ще ползват влакове...
Железниците трудно ще са на печалба за 2013 г.