14

Сметката

преди 10 години

М5 гори средно 15л./100км. по 2.78лв. литъра прави 41.70лв.Ако минава 10,000 км. на година му излиза 4170лв.+ синтетични масла и консумативи за двигателя. За живота на колата грубо 300,000км. излиза разход само за гориво 125,000лв. по сегашни цени на бензина. Така че и по-скъпа да е електрическата кола, като добавиш подръжка и гориво към бензиновата, сметката излиза друга.За замърсяване на околната среда изобщо не сравняваме.

13

Tesla S

преди 10 години

Догодина Tesla Model S започва продажби в Европа. Фирмата строи и зарядни станций 120кВ. захранвани от фотоволтайци на които зареждането на колата е безплатно.Колата се зарежда за 20 мин. и минава 300км. На старт дърпа баварка М5. Така че догодина очaквам гъзарите ще сменят БМВтата с Тесли S:)youtube/watch?v=vvHTN0Yi1t4Карах я колата пробно в Ню Джърси. Като космическа совалка е вътре. За ускорение и возия няма да говоря...

12

Chikatilo

преди 10 години

До 12...скъпото са батериите пич, а и нали после не плащаш за бензин, масло и тн. ? Мислете ги и тия неща, а иначе съм фен на бензина аз...старомоден ама обичам ми мирише на бензин ! :)

11

пфф

преди 10 години

До 7&8Не е задължително да се чака зареждане на батериите. До колкото помня Тесла електромобилите са на принципа на 2 "чифта" батерии - докато си караш с единия - другия се зарежда на "електростанцията". Само че Тесла в момета са като Бентли - притежават се заради престижа да го имаш... Единствената алтернатива за сега на батериите е да разработи система да се "дърпа" ток като тролеите в градовете, само че никой не би инвестирал толкова пари на този етап...

10

Анонимен

преди 10 години

До набуНай скъпото нещо са батериите.... поинтересувай се... прави се проста сметка за цената и колко ще излезе... ако направи цена 10 ст. на километър, никоя газова бомба не може да го бие тва.. ;)

9

набу

преди 10 години

Какво има толкова скъпо по ел колата та искат маикаси и бащаси -----------АЛЧЕН свят.

8

Логично...

преди 10 години

Според всички прогнози елмобилите ще бъдат по - изгодни от сегашните двигатели с вътрешно горене, едва след 7-10 години. Така,че логичната политика е .................

7

Анонимен

преди 10 години

Само си представям 20-30 автомобила на колонка за ток.С по няколкостотин метра кабели оплетени и намотани около тях.. Като от едно време дето бензинът е бил дефицит и са се редяли по 2 дена да сипят 10 литра. Освен това никой не казва колко струва зареждането на такава ел.колонка?Колко време трае?Кво става ако стане късо съединение? Запалва ти се автомобилът заедно с колонката? Все недомислени неща..И всичко това за малка смотана колица струваща колкото луксозен мерцедес.

6

RoxyM

преди 10 години

Ми много са скъпи. Нямам нищо против да не замърсявам природата и да карам на ток, ама от къде пари за такава кола? А и отделно не знам как е решен проблемът със зареждането. Защото какво става като тръгнеш на дълъг път и ти сварши енергията. С дизела и бензина е лесно. Бензиностанции да искаш, ама дали всичките са оборудвани със "зарядно" за тези коли? И ако не какво правим?

5

Анонимен

преди 10 години

Поредната глупост. Колкото зелената енергия е добра, толкова и тези коли. Всичко е само за пари. Защо зелената енергия е толкова скъпа при положение, че е вятър и слънце, кой ги е измислил тези безумно високи цени???? Всеки иска да има гарантиран пазар и бързо връщане на инвестициите, но само за зелената енергия се случва. Защо НЕК трябва да е длъжна да им изкупува енергията, да излизат на пазара и да продават.

4

bahura

преди 10 години

Експерте, работи се по графенови технологии - които ще направят батериите по-евтини, по-чисти, с по-голям капацитет и така нататък. Тук по-скоро пречките са политически, отколкото технологични - така че е въпрос на време.Така де, казвам ти го като Бахур на експерт...

3

Над вода

преди 10 години

Гледай откъде изплува този Мартинчо. Тая *** е все по асоциации, все по фондации , федерации...., няма спасение от тях. Стоят пред бизнеса като филтър и смучат.

2

Евросиганин

преди 10 години

Трябва да се зареждат само със скъп ток от фотоволтаици и вятърни турбини, за да бъде наистина екологично чист

1

Нико

преди 10 години

Браво, и 50 бройки е добре за сега. Преди няколко дни гледах една статистика за Германия, че при приблизително 47 млн. коли в страната, едва само 5000 са електроавтомобили. Така, че за България 50 си е направо постижение. Важното е че има и тенденция за увеличение на бройката.