Снимка: архив Булфото

В страната към момента се шофират над 50 електромобила, каза в интервю за БТА Мартин Заимов, председател на Българска асоциация "Електрически превозни средства". От тях закупените нови коли са около 25, по брой ги следват внесените "втора ръка" електромобили.

Има и малък брой конвертирани - това са нормални автомобили, чийто двигател е заменен с електрически и са добавени батерии, разказа Заимов.

Интересът към електромобилите у нас нараства пропорционално на успеха им в света и Европа, коментира Заимов.

По негови думи ръстът е по-малък от очаквания, но въпреки това е много сериозен. Разчитам догодина да има вече 100-150 автомобила в страната и съответно станциите за зареждане да се удвоят, каза той. 

Повечето електромобили, които се карат тук, са купени от бизнеса и се ползват за придвижване на служителите, отбеляза Заимов. Като пример той даде голяма компания за куриерски услуги у нас, която е поръчала 20 пикапа.

Цените на новите електромобили към момента са над 45 хил. лева, които не са по джоба на средностатистическия българин, пък било то и зеленомислещ. За електромобил "втора ръка" на няколко години, с относителна сигурност на поддръжката трябва да се заделят около 20 хиляди лева, коментира Заимов.

Конвертираните биха могли да бъдат и по-евтини, но там усилията за поддръжката са много по-сериозни, добави той.

Собствениците на електромобили са освободени от местни данъци. Те ползват безплатно синята и зелена зона за паркиране в центъра на София и останалите градовес ограничителен режим за паркиране. Заимов отбеляза, че има хора, които не искат много да афишират, че ползват електрически автомобили.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase