Това хубаво, но какво ще правим с онези, които не се научават въобще да четат и пишат, а са стигнали да 5 клас??????????
Тия все повече къртят.... Айде сега да си го кажем - не трябва децата да знаят и да разбират нещата. Не трябва да мислят. Нека наизустят правилото без да го разбират.... Това ли е концепцията на образователнаа ни система?
Работата не е в лесно- трудно, а в адекватно предаван на децата материал с възможност да се упражняват и научават още в училище. И то такъв материал, който им е житейски необходим. У нас образованието е суха и най- често- напълно излишна теория, сложна терминология, излишни подробности, които децата трябва за наизустят, при това със загърбване на необходимите знания и умения.
всичко е за ***..те едно изречение на български не знаят ..колкото и просто да е.стига с ***!
Между другото, на запад има гражданско образование... а в САЩ дори задължително се учи конституцията (и те изпитват върху нея).
Доала,съгласна съм за учебниците от 50-те,ама мислиш ли,че тия дето правят сегашните са чували за проф.Андрейчин?Не само материала за просто и сложно изречение,ами и за корен,представка,наставка,сродни думи-това е толкова отвлечено за 60%от учениците/щото са от ромски произход и хал хабер от нищо си нямат/.Български език /в начална степен/да се учи като преди 30 год-само четене,преписи за краснопис и диктовки.Аз от едно време помня,че до трети клас думата диктовка стоеше неизменно на дъската.
I posle ot takiva "oprostiavania na uchebnia material" horata rasiat gluposti ot sorta na "vodata se izpariava pri minusovi temperaturi" (za spravka, edna druga dneshna statia). Tova naselenie savsem ste go zakasa do dve-tri godini, samo prosti i glupavi hora se proizvejdat. :(
от лоша по лоша ще става образователната система и тоя министър прави пи ар върху недообнислена промяна, защото в класовете преди гимназията се учат най-важните и също най-много неща. докато в гимназията особено в последните класове доста пресилено казано се "учи" :) така, че преместването на правилото в 11, 12 клас не помага нито на учениците нито на образователната система, която плаче за реформи от както се помня :)
mi stava kato cheta podobni ***.Az ne jiveia v BG ot dete no pomnia che v osnovnoto uchiliste uchehme dosta slojni nesta:fizika,himia,biologia,iadrenite reakzii,gledahme nesta pod mikroskop.Mai takiva raboti izobsto niama veche,stom dori balgarski oprostiavat.Dezata opredleno ne sa tapi a se "zatapiavat" ot sistemata,narochno,bavno i sigurno.Radvam se che sam se mahnala i opredeleno niama da se varna i da ostavia moite deza da oglupeiat v tezi fabriki za poluidioti,koito narichat "uchiliste".
Deligiranite budget osven obrazovanieto sasipaxa I zdraveopazvaneto.Programite sa za che6ane na ezika.6toto zadarganeto na u4enici se e prevarnala v samocel.
Българските ученици от 5 до 12 клас разчитат на частни уроци по какво ли не - най-вече математика, български и чужд език. Аз научих навремето руски и немски със супер произношение в обикновено средно училище, без частни уроци, но имах прекрасни учители и по двата езика. Не се давам за пример, аз имам лингвистичен талант и зная 6 езика основно, които мога и да преподавам, но наблюдавам как се преподава в училищата: там учителките не могат да се справят с дисципината,а избират и лоши учебници.
Всички учебници по български са лоши - трябва да се напишат на достъпен за децата език и граматиката да се обяснява просто, защото тогава всеки я разбира и запомня още в час. Сега има едни дълбокомислени фрази, които издават пълната несъстоятелност на авторите, които са преписвали и нагласяли всичко така, че да стряскат някого с високото си " ниво". Имам учебници по бългаски за педагогическите инстиути от преди 50 одини от академик Андрейчин и колектив, които обясняват всичко лаконично и точно.
България през 80теима повече дял отсветовната икономикаот сегашният дял наФинландия отсветовна икономика.
"Да се обеси НЕ, да се освободи!"- написал царят. Ама някоя *** гъска като преписвала документа, написала: "да се обеси, НЕ да се освободи!"Едната запетайка , поставена на погрешно място, обесила подсъдимия. Дали запетайката е виновна? Или просто ако махнем и пълния член, и запетайките, животът на простака ще стане още по-богат...
Имахме един преподавател по български , който ни казваше , запетаята е много важен знак .С нея разделяш 2 действия . Иначе ако си в съда може да убиеш човек и ни даваше изречението:Наредено е : Да се убие не да се остави . Значението се променя от мястото на запетаята .
Е как чак в пети клас ще се учи сложно изречение , защото незнаят къде да слагат запетая?Могат да говорят , а е трудно в училище да ги научат да слагат запетаи .Или програмите са занижени , защото чиганчетата незнаят български ?Какво е трудното в 4 ти клас да напишат едно сложни изречение , например:Затворих прозореца , защото започна да вали .Трябва да има програми , за тези които тепърва учат бюлгарски , някои сигурно никога няма да го научат сложното изречение на български ??
По-лесна програма по български език за началните класове