Ще ги обучават как да накарат децата да мислят в клас-ХАХАХАХахХАХАХАХАааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааа
Във всеки малък град е налице стагнация на пазара на труда, не само при учителите. Поради тази причина е още по- нужно поне тези, които са с право на пенсия, да отстъпят местата си на онези, които нямат и такава. Качествата са нещо различно, не зависят от възрастта. С професионални такива разполагат /и не разполагат/ и млади и стари.
Симпатичността не е от значение, когато си говорим за бъдещето.Трябва да се приеме реалността- 65 годишният не е вечен. Кой ще го смени след 3-4 години?Той, поне, разчита на пенсията си. А младият човек на какво да разчита, освен да се преквалифицира?
А старите учители какво да ги правим?Тези, които като дойде проверка от инспектората ,директорите ги бутат напред, за откритите уроци, а като дойде момент за лекторски-назад, че другите, младите са по-симпатични и има по-особенни взаимоотношения с тях?А знаеш ли, че само в града ни, тази година няма да има ученици сумарно колкото едно училище?Че навсякъде отпадат по 2 или 3 паралелки?Че учителки, доказани, са безрабонтни и без право на борса, и си търсят работа като шивачки, че са над 40 г.?
Разбира се, че точно учителят е основен елемент в обучението /родителят- във възпитанието/. Съгласявам се веднага с идеята за директор- феодал и възприемам идеята от друга тема тук за ротационната смяна на училищните ръководства.Ако, обаче, сега не дадем път на младите учители, след 5 години и те няма да дойдат в училищата, т.к. ще са се вече реализирали на други поприща. А пенсионерът си е пенсионер- с единия крак е навън.
То тая работа с мисленето не е толкова проста. Ще ги обучават, но кой? Да мислят като тези, които дават парите, или да мислят със собствената си глава?Инвестирайте и оправете бакиите в университетите - то от там тръгва задръстването на мисълта в нашата мила Родина! Ако си мислещ - си аут! Ако си конформист и послушничък - прогресираш! Ето така се започва с довършването на мисълта. А пък после искаме като станат учители да могат да научат учениците да мислят. Няма как да стане тая работа.
Продължение на 87.А сега как стоят нещата?Директора-феодал, назначен от местни партийни величия, след фиктивен конкурс , или временно но до пенсия.Учителите:по-кадърните отдавна са осъзнали че тавана на възможностите им е по-висок и отдавна са напуснали системата, и изкарват в пъти повече сега.Тези, които са останали, или гледат да добутат безметежно до пенсията, или са там временно, докато си търсят друга работа, или знаят, че излязат ли-навън са загубени.Никакви курсове няма да ги спасят.
До 86.Попитай познатата ти учителка кой е Ян Амос Коменски.Коя година е измислил Класно-урочната система, и защо от тогава до сега тя си остава най-доброто нещо в обучението.Учителя е основния елемент в обучението.Без него ако ще 1000 компютъра с обучаващи програми да има всяко училище-ефекта ще е минимален.Млади учители-да, прекрасно, но такива, които са кандидатствали поне по 5 човека кандидатстуденти за място, и които кандидатстват за работа, заплащана поне 2 пъти колкото полицейската.
Възрастта /високата/ и стажът /в училище/ също не са критерий за качество на обучението.Роднина- учителка, ползва сама терминът "вдаскалил се" за някои нейни колеги. Научили са нещо от преди 30 години и не са мръднали на сантиметър оттогава. Дори и млад чонек да има желание да започне, липсата на място е осезаема. Ако не започне работа до 2-3 години- пишем го "бЕгал" от системата, ще си е намерил друго оприще.Директорите следва да са мандатни- лично мнение.
Продължение на 84.Бил съм и свидетел преди време как работят младите учители в сегашното безконтролно време.Пускаха учениците един по един през задния вход, за да не ги усетят и не идваха в час.Никой не ги търси за нищо-камери няма.А като запишеш в материалната книга-часа е взет.И имат авторитет на най-пеканите в училището.Даже съм виждал ученик да иска цигара от такива учители.Млади учители-да, но по едно времешните стандарти на обучение и контрол след това.Днес са просто хора на заплата.
80, ще ти отговоря.Радвай се, че още има учители -пенсионери.Но и те са на свършване.В бившето ми училище в момента преподава теория и конструкция на автомобила и кара едно младо момиче, инженер.Къса поличка, добра визия и вероятно с не лоша диплома .Но!Колегите казват, че като и вземеш книгата или записките от пред нея-млъква.Като и отвориш капака на автомобила-познава само кое е акумулатор.Даже и не управлява автомобил, има книжка, но я е страх.Учениците я "матират" само с два въпроса.На 27 е.
Продължение на 81.И се подгответе да чуете какви ли не модерни и изсмукани от пръстите си термини. а ако ги попитате за принципи или методи на обучение-ще гледат като изтребители .От опит знам-нагоре драпат само некадърните и борещи се за власт колеги.Дяланите камъни си стоят на мястото, и даже след 20 години още ги поздравяват бившите им ученици по улиците...Колко от преподавателите в тези курсове биха се върнали като обикновенни учители за 500 лева заплата?Поредната демагогия....
Чекай маме да помислим по въпроса - да се уча да мислим или да си мислим, че ме учат да мислим!
Нямам нищо против новото и прогресивното.Но и тези, които ще "обучават", съм сигурен че просто са го преписали от някъде, или видяли за по 15-20 минути от някое филмче, или най-много ако са близо до слънцето да са ги пратили на държавни разноски да го видят за седмица-две.Уважаеми колеги, попитайте преподаващите колко години стаж имат в преподаване.Не в университет, а в обисновенно училище.Попитайте ги за графите в дненика-няма да знаят коя къде е,но така хубаво и ентусиазирано ще Ви преподават.
Защо има учители в пенсионна възраст и пенсионери, а не се назначават млади хора в системата, също да попитам?Те могат да се научат по- бързо и лесно. И докога делегираните бюджети ще се определят на брой ученици?
Ало, правителството???Защо вчместо да лъскате имиджа на Игнатов с тези милиони, които пак ще потънат в частните образователни центрове близо до властта, не обясните първо на хората, че учител с 15 години стаж например,взима точно толкова, колкото току що завършилия ученик-двайкар от класа му, уреден с връзки да е полицай?Защо не разкажете, как се назначават несменяеми директори от партиите, как на всеки ученик се гледа като на ходеща хилядарка?Пък после прилагайте нови методи.Рибата мирише от гл
И какво, наистина, представлява това обучение? Как ще научат хората да се променят коренно и да изменят стериотипа на мислене и общуване на 180 градуса?Не, че е лошо, но как ще стане това на практика?
Сб, да разделим образованието от възпитанието. Ако последното е родителска функция, то първото не е, зависи от степента на подготвеност на родителите, тяхната лична образованост и материални възможности. А и не може да се очаква родителите да са подготвени професионално по всички предмети и да "образоват" децата си по тях, да имат квалификация по въпроса как се преподава.Затова са училищата- да образоват, да обучават.
40 хил. учители тръгват на школо за 75 млн. лв.