До това е фак нюзПоловин час за достигане на работна температура,че и през лятото???Впрочем Ладите започваха да духат топло след 1 до 3 мин. според външната температура и имаха по-слно парно от повечето западни коли и досега.Макар че една от причините за това е високия разход на гориво.
Ключов момент е мазането-масло трябва да стигне и до най-отдалечената точка на двигателя.Може би показател за това е когато спрат да тракат клапаните(при хидравлични повдигачи).Общо взето зависи от температурата и вида на двигателя-с топъл двигател може спокойно да се тръгне след десетина секунди,но за "измръзналия" са нужни поне 2-3 минути.Но пък подгрявания по 10-15 мин. са абсурдни.
Какво разбирате под "подгряване"? Защото дори лятото ще ти трябва половин час, за да се достигне работна температура. Да не говорим че в книжката за поддръжка на ВАЗ 2101 пише че автомобилът се подгрява в движение на лек режим.
До колегата-шофьор със Сеат 1.9 TDI:Колега, чувал съм, че по колите имало маслен филтър и май трябвало да се сменя понякога може би евентуално. Ти имаш ли такава част на колата си и ако имаш, да не би да добавяш нова хартия за освежаване на свойствата на филтъра? Примерно през дупката, дето доливаш масло може да се пуска по малко тоалетна хартия и да регенерира филтъра?
Предишната кола я карах 350 хиляди километра без подгряване. Тръгнах да я бракувам, един чичка ми се примоли да му я продам на него на цената за скраб. Дадох му е. Онзи ден го видях, поговорихме, каза че и той е навъртял 200 хиляди. Без подгряване.
Карам Сеат 1,9TDI 2010г. На 140К мили е . Масло не съм сменял 2 години (само доливам). Не подгрявам ни зиме, ни лете. Правя по минимум 700 мили на седмица и не го щадя на пътя.И така вече 4 години. И пак не ще да мре звера му със звер, а искам да си взема нова.
Само един пример ще ви дам на бакшишишите колите изкарват много км задавате ли си въпрос защо защото постоянно са подгрети не като някой не я палил 2 дена и тръгва със 120 от място хаха
По половин час треее....да смаже цилиндъра и после ако не дими и пуши не е твоя котор износен.Ама ти е пушка чадилника нали?
Но това отмива смазката от стените на цилиндрите-- АБЕ ВИЕ ЗА МАСЛЕН СЕГМЕНТ ЧУВАЛИ ЛИ СТЕ ВЪОБЩЕ БЕ -МЕДИИ?/ ХАХАХА
До 25Я сега намери клипче в тубата за течливост на масло с индекс 0 при -15с и ела пиши пакМоже да разгледаш и такъв за 15ка от миналия век
До 21При съвременните автомобили дори и нямаш избор, ако не натиснеш съединителя, просто не пали😆
Но това отмива смазката от стените на цилиндрите.-По НЕВЕЖА СТАТИЯ НЕ БЯХ ЧЕЛ!! ПОДГРЯВАНЕТО Е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ЗА ДВИГАТЕЛЯТ КОГАТО НЕ Е РАБОТИЛ С ЧАСОВЕ- ЦЕЛТА Е БАВНО НАГРЯВАНЕ НА ГЛАВА ЦИЛИНДРИ ОРИНГИ КЛАПАНИ И ДОСТИГАНЕ НА ПО ВИСОКИ ТЕМПЕРАТУРИ НА ВОДА И МАСЛО -ТОВА Е НЕЩО КАТО -СЪБУЖДАТЕ СЕ СУТРИН И ВЕДНАГА ТРЯБВА ДА ПОЧНЕТЕ ДА ТИЧАТЕ И ДА ВДИГАТЕ ЩАНГИ!! МОЕТО МНЕНИЕ КАТО СПЕЦИАЛИСТ Е - ПОНЕ 5 МИНУТИ ЗАГРЯВАНЕ И ПОСЛЕ НЕЖНО С ГАЗТА- КОЛАТА САМА ЩЕ СЕ "РАЗГЪРНЕ" СЛЕД МАЛКО ВРЕМЕ -ЩЕ УСЕТИТЕ!
Да включим логиката. Какво масло сипвате? А, да, такова което работи в температурен диапазон 80-110 градуса. Дали смазва добре когато е на 20 градуса и де е утаило по долните части на двигателя?Дали трябва да подгрявам кола от 2020-та или само старата Лада? :) Като ми измислят кола, работеща с температура същата като на околната среда и масло, което да я маже добре на тая температура - тогава няма да има нужда...
подгряване на място е доста спорно.ппотегляне бавно загрява двигателя по-бързо от работа на място => е доста спорно в кой случай вредиш на двигателя повече.със сигурност обаче, като работи на място колата тормозиш съседите.
До 20Мислиш ли? Както казах мотора е като нов, просто трябва да се слагат предписаните масла от производителяП.С. не съм с Мерцедес или Ауди, но с най новия Пасат. Важи ли?
Прочетох долните коментари и веднага Ви казвам, че НИКОЙ не е прочел какво пишат производителите в ръководството. На всички съвременни двигатели препоръчват да се пали с натиснат съединител(за ръчни), без газ а десния крак на спирачката. След заработване на двигателя се тръгва ВЕДНАГА, за да може да намалят емисиите СО, тъй като на празен ход не се регулира сместта и има най-големи пушилки. Като върви колата, компютърът дозира по-зададени от датчиците данни и програмата му. Темата е безмислена!
Трябва ли да подгряваме съвременните двигатели преди да потеглим?