103

Анонимен

преди 4 години

"бавнодвижещо се превозно средство" закона го определя като движещо се с под 30 км/час.

102

Анонимен

преди 4 години

Имам множествена склероза и не смея да седна зад волана.Поне работата ми е на 30 минути от дома и ходя пеш ,а и така е по здравословно.Поне краката са ми наред.

101

До човек

преди 4 години

Чл. 22. (1) Водачът на пътно превозно средство не трябва да се движи без основателна причина с твърде ниска скорост, когато по този начин пречи на движението на другите пътни превозни средства.(2) Водач на пътно превозно средство, което се движи с ниска скорост и поради това причинява създаването на колона от пътни превозни средства, трябва да ги пропусне при първа възможност.(3) На водача на моторно превозно средство е забранено да се движи с ниска скорост без включени аварийни светлини.

100

До 98

преди 4 години

Шофьора каращ прекалено бавно създава предпоставки за ПТП, но незнайно защо за това нито се говори, нито закона е предвидил санкции и т.н. Има една особена порода шофьори които смятат, че могат и даже е похвално да поспиват зад волана.

99

Велизарий

преди 4 години

Българи и всякакви др.етноси имащи уж книжка и каращи, не шофиращи разберете едно- да изпреварваш в завой в насрещното е най-голямо престъпление, постоянно го виждам. Лично съм избягвал защото беше поляна отстрани, КРЕТЕНА даже не намали! масово карат като луди, магистралите, но от София към Пирдоп тръгнете.с 140-180км. пърдялници и гробници само като ме видят с Мерцедес ц класа 2007г. не е нов! Скъсат се да ме минат селски тарикати и извадил си "ръкътъ" и си пипа гумата отвън! Ужъс и доволен

98

Анонимен

преди 4 години

Добър шофьор ли е някой, който в рамките на правилата, шофира с 40-50 км/час по път извън населено място, с разрешена маскимална скорост до 90 км/час (за мотористите до 80 км/час), а зад него се е образувала колона от автомобили. В един момент всеки го изпреварва рисково. Кой е добрият и кой е лошият шофьор в случая?

97

човек

преди 4 години

Сега да кажа малко за "заспалите мунчовци", които карат бавно с 20 до 30km/h.Те не са пример за добри шофьори - вече уточних по-рано, че има параграф в ЗДП в който се определя като нарушител всеки, който възпрепятства автомобилния трафик, което включва бавно каране, престой на зелен светофар и т.н.Искам само да припомня на завършилите гимназия закона на Нютон, че импулсът е равен на масата по скоростта.Ако караш BMW с 200km/h ще има трупове.Ако караш с 20 ще ожулиш нечия лъскава броня.

96

Анонимен

преди 4 години

Аз срещам предимно добри шофьори в България, като под добър разбирам такива, които не ми създават проблеми на пътя. Дали един шофьор е наистина добър може да се разбере само при критична ситуация на пътя не по негова вина, а това не го пожелавам на никой. Друга една гледна точка е толерантността, а в последните години шофьорите в София станаха много толерантни, за провинцията не знам.

95

Анонимен

преди 4 години

Българските шофери са много опитни и смели и се придържат към най доброто правило - по мощната и скъпа кола винаги е с предимство!

94

Истината

преди 4 години

Има два вида хора. Първите считат околните за нормални хора в общия случай, вкл. и за нормални шофьори. Вторият вид хора счита останалите за Бай ***, какъвто е и той самият, и това са предимно и лошите шофьори. За тях оправданието е, че сме байганьовци, без да се усеща, че говори за себе си и за хората от средата, в която се движи.

93

Обикновен шофьор

преди 4 години

Като човек, който не слиза от волана по 12ч на ден съм съгласн, че има доста добри шофьори в България. Като цяло булшинството се съобразява с пътната обстановка и има адекватни рефлекси и реакции. Разбира се има си и хора, който карат с нежелание, но трябва да стигнат от точка А до точка Б. Те са меко казано неадекватни на пътя. Бигач, ляво, газ и по далече от мен моля.

92

Човек

преди 4 години

До АнонименВие към коя група сте?

91

човек

преди 4 години

До: номер 89Това трябва да бъде правилното шофиране - съобразно обстановката.Всички, които са шофирали в София знаят какви тапи стават, дори на места като Цариградско шосе.Несъобразена скорост означава да караш по Цариградско в София с 50km/h, но само защото някой пред теб кара също с 50, и ти си се "заврял в багажника му" на разстояние 10cm от задната броня. И то само защото си мислиш, че си длъжен да караш с 80, понеже това е МАКСИМАЛНАТА разрешена скорост.

90

човек

преди 4 години

До: номер 82Аз никога не съм твърдял, че имам самочувствие на отличен шофьор.Казвам само че не съм от лошите, в смисъл рискови шофьори.Което не значи, че съм застрахован от челен удар (честно казано ме е страх), но няма да е по моя вина.Налагало ми се е да шофирам когато не съм спал цяло денонощие и очите ми се затварят - изскачали са ми кyчета от храсталаците пред гумите - винаги реагирам светкавично. Пързалял съм се обаче с износени гуми, не се ударих но беше на косъм, извадих си поука.

89

Анонимен

преди 4 години

Добрия шофьор за мен кара с такава скорост и както му позволяват пътните условия. Има доста хора които сядат зад вола, но не внимават какво се случа на пътя, говорят по телефона, ядат, пият и т.н., те дори да шофират с 20 км/ч са опасни. Има и доста науверени шофьори, те изпадат в паника от всичко, което отново създава опасност на пътя. Аз лично се стремя да не създавам ситуации на пътя, да не преча на другите и т.н., и да превишавам скоростта в града понякога, защото според мен е абсурно ниска.

88

човек

преди 4 години

До: Стамат (номер 80)Понеже темата е доста по-сложна, искам да добавя още нещо за подобни случаи:Проблемът е в това, че има твърде много стари коли.И това е една от причините да карат бавно, просто не могат да вдигнат повече.Докато същевременно има и много баровци с лъскави коли, за които 130 е бавна скорост.И аз попадам "ме,жду *** и наковалнята" с моя среден клас кола - в лявата лента не смея, защото баровеца ще ме отнесе, а в дясната пак кофти, щото ще се насадя зад някой бавен.

87

човек

преди 4 години

До: Стамат (номер 80)Ясно, разбирам. Обаче няма минимална скорост, има само максимална.Има обаче друг параграф в закона (не го знам точно кой номер), че водачът не трябва да създава предпоставки за възпрепятстване на трафика. В частен случай, това значи да не караш бавно. Същият параграф важи и ако примерно ти светне зелен светофар а не тръгваш и другите зад тебе те чакат.

86

Анонимен

преди 4 години

Значи дебиларните не са 80% а 88%!

85

Хойко

преди 4 години

Реалният проблем е високото самочувствие без покритие, липсата на емпатия и желанието дапокажеш ан другите че си по-по от тях, "да прецакаш балъците, щото са балъци". От друга страна, народа беше свикнал да се бута по опашки - сега като няма опашки на които да се бутаме, се бутаме с колите си! И да не забравяме мечтата на всеки - "да има много строги закони и да важат за всички други, освен за мен". Физичните закони обаче важат за всички и ако не ги спазваш следва БАМ!

84

Анонимен

преди 4 години

В България грубо има две категории шофьори. Първите са заспали мунчовци които не карат бързо, но са небрежни и непрецизни и заради това правят нарушения, вторите са камикадзета които се мислят за много добри но постоянно правят рискови изпреварвания, газ до ламарината, неспазване на дистанция. Рядкост са уравновесени шофьори, каращи със 110-120, съобразяващи се с условията и другите участници в движението.