След "кардиналната смяна на ЗДП" отново ще го отнесат читавите шофьори, имали лошия късмет да преминат с 80км/ч на някоя хранилка, ограничаваща скоростта до 60км/ч. А джигитите и дрогите, убиващи хора на пътя ще продължат да вилнеят по пътищата, щото МВР, прокуратурата и съда ги пазят.
"Не размерът на санкцията, а нейната неизбежност възпира. ..." За пръв път този от асоциацията на пострадалите от катастрофи, да каже нещо смислено.
До Анонимен 21На околовръсното има множество включвания и изходи от главното шосе и е нормално да е 80 км/ч ограничението. Нищо, че в средна лента се движат с 60, в дясната бетоновози и камиони с 90, а в лявата поршета с поне 100-110. В понеделник се придвижвах по въпросния СОП и беше страшно.
Проблемът не е в закона, а в корумпетата, които го прилагат. Разни списъци с "дарители" на МВР, които не бива да се закачат, някои с любовница в КАТ, която ги пази, депутат прави катастрофа и убива дете и нищо, гербаво Ко пиле мачка с Q7 чакаш на червен светофар и нищо .....
Трябва цялостно да се преосмисли организацията на движението на пътя. Примерно - защо по дяволите има ограничени 80км/ч на околовръстното, което е по-широко и побре направено от Тракия? Защо на Тракия, при всичките коловози, дупки, ремонти и неравности е 140км/ч вместо 90-100 на места? Защо в кресна ограничението е 70км/ч вместо 50? Защо има камери на магистрала Струма преди Благоевград на равното, а не преди тунелите на Витиня?
Проблема не е в закона (който е написан с краката си и например не прави разлика между шофьор, автомобил и собственик), а в липсата на какъвто и да е смислен контрол. Полицаите трябва да са в трафика, а не в храстите, и да санкционират агресивното поведение на пътя, което не е само това да мине някой покрай теб над ограничението.
наказания в момента са крайно меки и недостатъчни. В Гърция сварят номерата за едно неправилно паркиране. 700 евро е вече глобата за преминаване на червен сигнал. За антирадар конфискуват автомобила. За превишение над 50 км - книжката ще си я върнеш след 5 години, евентуално. В Сърбия, за шофиране след употреба на алкохол се влиза в затвора. Ефективно. В Италия при причинена смърт при ПТП след употреба на алкохол или наркотици отпада споразумение с прокуратурата. И още много примери по света.
И сега си има закони, но кой да ги спазва? Като млад шофьор гледам табела с ограничение 40 км в час и спазвам, а един батка почва да ме засича. Засилва до 100 пред мен и изведнъж спира и така през целия тунел. Амиии, ако човек не внимава, то е на ръба на катастрофа. А правила има, не е да няма.
За да може тиквата да си краде, трябва да няма никакъв контрол никъде. Както се казва: "рибата се вмирисва откъм главата".
Закона си е наред, аз съм го чел, контрол няма. Това е проблема на цялата държава. Продължава ме ли така и Алжир ще ни минат.
за последните 20 години го сменихте поне 30 пъти и ефект никакъв. Какво ви кара да мислите, че с нова актуализация нещо се подобри? Плампате само глупости ...
И какво като има 50 фиша. И аз имам 50 фиша и не карам пиян, не карам порше с 200 в 4 часа сутринта.
От 20 години - бла-бла, да вдигнем наказанията, бла-бла и основно бла-бла. Е вдигнаха ги вече колко пъти, какъв ефект имат? Някой умник може ли да каже?
Кардинална смяна на хранилките на КАТ! Няма как да има селце на 5 километра вдясно от пътя и ти точно там да сложиш в шубраците табела за населено място и камера! Минаваш с 90 км/ч и след една година ти пристига акт за 600 лева. Е, няма да ви ги платя! Кое ще ми вземете? Инвалидната пенсия ли?
Тиквите са заети да правят схеми за крадене, а не да пишат смислени закони. За това сме на това положение.
Трябва да се забрани на полицаите да спират хората по улиците за "проверка"! Щом не си извършил нарушение нямат право да те спират.
Нужна е кардинална смяна на Закона за движение по пътищата