Снимка: Bulgaria ON AIR

Войната по пътищата продължава, въпреки полицейските акции, които бяха засилени след катастрофата на бул. "Черни връх", в която Георги Семерджиев връхлетя и уби две млади жени. И в последния фрапиращ случай от Околовръстното на София виновният водач се оказа пиян и дрогиран.

"Въпросът е защо този човек е на пътя след 35 фиша, защо има автомобил и е на свобода. Не е въпрос, когато убие човек, тогава да го вкарваме в затвора, това няма да върне тези хора. Когато имаме някой, който 30 пъти е хващан с такова поведение, е въпрос на време да отнеме човешки живот. Трябвало е да му се отнеме автомобила, да му свалят номерата и ако продължава - да бъде вкаран и в затвора, за да не може физически да отнеме живот", коментира Илия Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи Илия Тодоров в студиото на "България сутрин".

По официални данни всеки месец при проверки на пътя се установяват по 500 пияни и дрогирани шофьори. Но експертите са убедени - пътната безопасност не е въпрос само на глоби или да се строят по-безопасни пътища.

"Годините наслагване на чувството за безнаказаност са си казали своето. Хората не осъзнават колко е опасно това. Трябва да управляваме, така че да не ни е страх от проверките, а за собствената ни безопасност. Трябва да минат няколко поколения, трябва да се научат законите на физиката, за да знаеш, че не е правилно да возиш детето си право в автомобила по магистралата. Да не говорим за употребата на наркотици. И най-суровото наказание, ако има шанс да ти се размине, няма как да има превантивен или възпитаващ ефект", добави Тодоров пред Bulgaria ON AIR.

И е категоричен, че стремежът не трябва да е към по-строги наказани, а към събираемостта на глобите и изпълнение на санкциите. Тодоров посочи, че наказанията за превишена скорост в градски условия не са ниски, но събираемостта им е около 50%, което води до чувство за безнаказаност.

"Не размерът на санкцията, а нейната неизбежност възпира. Трябва кардинална смяна на Закона за движение по пътищата. От избори в избори това сякаш отпада като приоритет, всеки ден умират хора и този закон има нужда не от ремонт, а от тоталната му подмяна", каза още Тодоров.

Коментари Напиши коментар

25

Шарлатанин

преди 2 месеца

След "кардиналната смяна на ЗДП" отново ще го отнесат читавите шофьори, имали лошия късмет да преминат с 80км/ч на някоя хранилка, ограничаваща скоростта до 60км/ч. А джигитите и дрогите, убиващи хора на пътя ще продължат да вилнеят по пътищата, щото МВР, прокуратурата и съда ги пазят.

24

Анонимен

преди 2 месеца

"Не размерът на санкцията, а нейната неизбежност възпира. ..." За пръв път този от асоциацията на пострадалите от катастрофи, да каже нещо смислено.

23

K0rNELA

преди 2 месеца

До Анонимен 21На околовръсното има множество включвания и изходи от главното шосе и е нормално да е 80 км/ч ограничението. Нищо, че в средна лента се движат с 60, в дясната бетоновози и камиони с 90, а в лявата поршета с поне 100-110. В понеделник се придвижвах по въпросния СОП и беше страшно.