Снимка: Facebook

Вчера в село Cлaщeн, oбщинa Caтoвча, беше представен първият български пpoтoтип нa eлeĸтpичecĸa xипepĸoлa "Aлиeнo Caнтиepo", изработен от инж. Axмeд Mepчeв.

От екипа, разработил колата на бъдещето, се надяват това да постави България на световната карта в производството на спортни и бутикови автомобили.

Това е начален прототип на колата "Aлиeнo Caнтиepo". След нея създателите ще направят три прототипа и след това ще бъдат произведени 10 оригинала. Едноместният болид във върховата си версия е проектиран да има 5221 конски сили и да развива максимална скорост от 500 км/ч.


Като страстен автолюбител преди години Мерчев поискал да си купи спортен автомобил. Но така и не намерил такъв на пазара, който да отговаря на желанията му. И решил... сам да си направи. Покрай проектите му в областта на роботиката и електрониката той имал готови технологии за електромотори, автономно захранване, батерии и т.н. и решил да ги използва в новия си проект - "Алиено", който стартира в края на 2015 г., информира БНР.

В началото набляга на разработката на технологии за самата кола, а през последните две години започва по-сериозно популяризиране. В момента той и екипът му все още са на етап подготовка на производството.

Проектите за електрически хиперавтомобили далеч не е чужд на Балканите

Една от най-популярните машини в тази област е сглобена именно в Хърватия. Concept One на "Римац" претендираше да е един от най-бързите автомобили с е-двигател през 2013 г., а неотдавна новият им модел Rimac Nevera записа световен рекорд за скорост на отсечка от четвърт миля (8,58 секунди и върхова скорост 269,58 км/ч).

В основата на всичко стои 33-годишният Мате Римац, роден в семейството на етнически хървати от Босна и Херцеговина. Родителите му емигрират в Германия, когато той е само на 2 години, заради избухването на войната в Югославия.

Rimac Nevera R е с четири електродвигателя, по един за всяко колело. Сумарно те генерират максимална мощност от 2017 к.с. За сравнение стандартната Nevera е с 1914 к.с.

Той се отличава с по-малък пакет батерии от използвания досега. Вместо 120 kWh чудовищният електромобил е оборудван с 108 kWh батерия. Целта е да се намали теглото на колата, като в случая тя тежи 2277 килограма.

Rimac Nevera R ускорява от 0-96 км/ч за 1,81 секунди, достига 200 км/ч за 4,38 секунди, а 300 км/ч излизат на километража само 8,66 секунди след потегляне на пълно ускорение. Максималната скорост е електронно ограничена до 350 км/ч, а официално Nevera R изминава четвърт миля (402 метра) за 8,23 секунди.

Срещу допълнително заплащане от Rimac могат да махнат ограничението на скоростта. Това позволява достигане на 412 км/ч.

Производството на Rimac Nevera R ще бъде ограничено до 40 броя. Цената на един екземпляр ще започва от 2,3 милиона евро.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase