Снимка: Pixabay

Mercedes-Benz Group AG се подготвя да представи почти рекордна серия от нови модели, след като първото поколение автомобили на батерии не успя да се наложи на пазара.

Продуктовата офанзива през следващите две до три години ще доведе до това производителят на S-класа да започне да отделя повече средства за печелившата си гама от автомобили, работещи с гориво. Особено купувачите от най-високо ниво "продължават да посягат към нашите високотехнологични автомобили с двигатели с вътрешно горене", заяви главният изпълнителен директор Ола Келениус в интервю.

"Нуждаем се от гъвкавост за по-дълго време, до 2030 г.", каза Келениус, запазвайки целта на компанията да бъде въглеродно неутрална до 2039 г. "Оставаме ангажирани с предлагането на електрически версии на цялата гама през това десетилетие, но трябва да гарантираме, че нашите автомобили с двигатели с вътрешно горене ще останат конкурентоспособни."

Най-големият производител на премиум автомобили в света ограничи плановете си за електрификация, след като търсенето се забави, особено в Европа. Но Mercedes изостава и от съперници като BMW AG, след като гамата му от електрически автомобили отблъсна купувачите с високи цени и грешни стъпки в дизайна. Продажбите на автомобили с акумулаторни батерии спаднаха с 9% през първото тримесечие до 50 500 бройки, докато тези на мюнхенския му конкурент нараснаха до 82 700 автомобила.

Цялата статия може да четете на Bloomberg TV Bulgaria.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase