Снимка: БГНЕС
fallback

Два завода за батерии за електромобили на Stellantis NV и Mercedes-Benz Group AG спират работа, заради забавящото се търсене на електрическите превозни средства, чиито цени са все още високи.

Automotive Cells Company SE, която имаше планове за изграждане на три фабрики за батерии в Европа на обща стойност €7 млрд., спря строителството в Кайзерслаутерн, Югозападна Германия, и постави на пауза подготвителната работа на обект в Термоли, на източното крайбрежие на Италия.

Търсенето на електромобили се забави в Европа, като растеж се очаква само в сегментите на масовия пазар, каза главният изпълнителният директор на ACC Ян Винсент в кулоарите на събитие на BloombergNEF в Мюнхен.

"Ще адаптираме нашия инвестиционен план към схемата, по която Европа ще приеме електромобили", каза главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес пред репортери във вторник след обиколка на завода на автомобилния производител в Мелфи, Южна Италия.

Автомобилните производители все повече гравитират към литиево-железен фосфат или LFP, батерии, които предлагат по-ниска енергийна плътност, но струват по-малко от никел-манган-кобалтови клетки. Както Stellantis, така и Mercedes искат по-евтини решения за батерии за захранване на планирани базови електрически превозни средства, каза Винсент.

Четете повече в Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

48

Анонимен

преди 2 седмици

Купувам ЕQS изгодно някой продава ли

47

Анонимен

преди 2 седмици

"Като чета масовото мнение тук и веднага се сещам, как преди 150 години, каруцарите вероятно са казвали - От коня по-добро няма!" - Преди 150 години, мнението им е било абсолщтно адекватно, защото Бенц пуска в производство първия "практичен" автомобил преди 138 години, като още 30 години отнема на колите, да успеят да заменят конете, поне в града. Иначе за батерията ме кефиш "Щом решат това" - оптиваме се, да го решим от 110 години. Имам копютрис по 20 000 ядра и пак не успяваме.

46

Анонимен

преди 2 седмици

Като чета масовото мнение тук и веднага се сещам, как преди 150 години, каруцарите вероятно са казвали - От коня по-добро няма! Кви са тия самодвижещи се коли дето трябва да им дириш бензин! На коня само тревица му трябва и милион километра ще мине. Проблемът с ел колите е батерията - като цена и като издръжливост. Щом решат това, няма как да се спре новата технология.

fallback