Снимка: БГНЕС
fallback

С нов данък да се обложи вносът на автомобили втора ръка - поне 500 лева на кола. Такава идея представи министърът на транспорта Георги Гвоздейков, предаде NOVA. Целта на новия данък е парите да се събират в специален фонд, чрез който гражданите да бъдат подпомогнати в закупуването на електромобил.

От Асоциацията на вносителите на автомобили в България обаче заявиха, че новият данък единствено ще доведе до скок в цените на колите втора ръка.

По данни на Министерството на транспорта вносът на коли втора ръка в България на годишна база надхвърля 300 000 автомобила. Поради тази причина те смятат, че новата ставката ще се превърне в добър инструмент за пълнене на държавната хазна. Какъв обаче е броят на електрическите коли в България на фона на всички останали? 11 000 електромобила при автопарк от общо 2.4 милиона.

Основният проблем тук е цената, тъй като за най-ниския клас електрическа кола трябва да платим поне 30 000 лева.
От ресорното ведомство обясняват, че идеята на новия данък е създаването на стимули за използване на новите технологии в автомобилостроенето. „Дискутира се вносът на стар автомобил да бъде обложен с такса, която да се заплаща от вносителите. Целта е средствата да бъдат събирани във фонд, който таргетирано да подпомага закупуването на електрически автомобили. Конкретните параметри на тази мярка все още се обсъждат”, пише в позицията на МТС.

Според Асоциацията на вносителите на автомобили обаче допълнителен данък само ще вдигне цената на колите втора ръка. „Това нас по никакъв начин няма да ни засегне, ще засегне крайните потребители през цената. Може да се измислят други стимули за купуване на нови автомобили”, твърди председателят на Асоциацията Христо Христов.

От Сдружението на автомобилните сервизи припомнят, че по-висока цена за автомобил втора ръка не означава, че гражданите могат да се опитват да пестят от поддръжка на колата. „Новите собственици на автомобили, ако искат да защитят инвестицията, за която може да са дали и последните си пари, посещението при сервиз е неизбежно”, казва собственикът на автосервиз Румен Дунев.
 


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

133

Анонимен

преди 4 месеца

Данъка за който замърсява защо е най-нисък? Също така големите джипове които минават по 20-30 хиляди км. годишно си плачат и те за едни 500 лева поне данъци.

132

Анонимен

преди 4 месеца

Не е проблема в цената. Проблема е, че няма пътища и новата кола ще се счупи за 5 години. Няма зарядни станции - ако нямаш къща няма къде да зареждаш електромобил. Ако зареждаш на зарядна станция електромобила излиза по-скъп от всеки друг автомобил на течно гориво. И най-накрая е това, че са по скъпи при закупуването им.

131

Сата НАТО

преди 4 месеца

Да плстиш 120 000 лв (мкнимум) за постен автомобил с куп ограничения, при положение, че можеш да все возиш в много по-комфортен и без никакви ограничения, за десет пъти по-малко пари, е признак на сериозно умствено разстройство и вроден интелектуален дефицит. Сега, естествено, в лицето на тези самопрее-бали се индивиди, правителството ще намери горещи привърженици на всякакви репресии срещу здравомислещата част от населението, на принципа "няма само вие да страдате".

fallback