Освен високите цени на горивата, в последните месеци сериозен скок се наблюдава и при цените на старите коли.

"Сегашният момент не е добър за покупка на кола. Сложно е да се предвиди дали ще дойде в бъдеще по-добър момент. Финансовата криза и рецесия, които ще намалят търсенето, ще тласнат цените надолу. Именно това налагане на електрофикацията кара в момента много хора да се презапасят с конвенционални автомобили. Тази промяна, която се задава в Европа, не е фактор в главите на повечето купувачи в България, защото България не полага особени усилия да налага екологични норми", заяви авторът на предаването "Колела" по Bulgaria ON AIR Константин Томов в студиото на "България сутрин".

Той изтъкна, че в България има регистрирани над 4 хиляди електромобили, но в сравнение със страните, където е имало държавна политика за такъв тип автомобили, сме безкрайно назад. Гостът прогнозира, че достъпната, масова кола ще е за сметка на много по-малка батерия, по-ниска скорост, а стандартните електромобили ще останат все така скъпи.

Поскъпването на автомобилите втора употреба през последната година е драстично, то вече е между 30 и 50%, алармират собственици на автокъщи. В началото на годината ръстът беше между 10 и 20%, което се дължи на забавянето на производителите на нови автомобили поради пандемията и липсата на части.

Според главния редактор на automedia.bg вносът на автомобили втора ръка е намалял в България тази година, защото търсенето на западноевропейските пазари се увеличава. Томов посочи, че цените на автомобилите са се увеличили драматично в последните години. А цените на употребяваните автомобили се увеличават, защото новите стават все по-недостъпни.

Томов коментира и войната по пътищата, която традиционно в летните месеци взима все повече жертви.

"Катастрофите станаха основна новина за медиите и ние просто им обръщаме повече внимание. Фаталните катастрофи в България не са толкова много на фона в световен мащаб. Катастрофите в България са много по-малко, отколкото са в САЩ. Много по-малко са, отколкото са били в България в края на 80-те и началото на 90-те", каза авторът на предаването "Колела".

Според него инфраструктурата е значим фактор за катастрофите, качеството на автомобилите и нивото на техническия контрол също е проблем, но основната причина е качеството на шофьорите. Той отбеляза, че след Ковид-19 има изнервеност и освободеност на шофьорите на пътя.

Гледайте целия разговор във видеото.

Коментари Напиши коментар

59

Ала- бала

преди 2 месеца

До АнонименВ Румъния дават субсидия от 20 000 лв. при покупка на електрически автомобил.

58

Ала- бала

преди 2 месеца

Поскъпването на колите в България е тройно в сравнение с 2019г. Разликата в цената със цените в други страни е с 10-20х. Euro. повече. Високата цена се дължи от факта, че местните търговски представителства целят максимална печалба на минимум вложена работа. Много хайлогъзници са заети в този сектор, направо вони, не се трае.

57

Бай Дрън

преди 3 месеца

Преди 11години и нещо си купих нова, сега е на 86000 км и не мисля да я сменям. Паричките, дадени за нов автомобил , застраховки и данъци, почват лека полека да се връщат. През 2011 си правех точно тая сметка-нова кола с всички налични екстри, която да карам поне 15години, не да сменям през пет или 2-3като тия с втора ръка покупки.