Снимка: БГНЕС
fallback

Цените на колите втора ръка продължават да растат. От бранша прогнозират, че увеличението може да достигне близо 50 процента спрямо цените от миналата година. На този фон производителите на нови автомобили продължават да изпитват сериозни затруднения със сроковете от липса на части заради пандемията, предаде БНТ.

От началото на годината цените на колите втора ръка вървят нагоре. Причината - на вторичния пазар в Западна Европа липсват оферти. Традиционният внос от Италия, Германия, Швейцария и Австрия е силно ограничен, тъй като след световния локдаун за нов автомобил се чака между 8 месеца и година и половина.

"За една кола в момента се борят около 4-5 търговци навън. Цените се вдигнаха поне с 30 процента както на новите коли, така и на втора употреба", обясни Любомир Доросиев - Асоциация на вносителите на автомобили.

Основната причина за това е огромното забавяне на резервните части и доставката. Поради тези причини през последните години доста се развива вътрешният пазар на автомобили в България, допълва Константин Попов - търговец на автомобили.

У нас най-предпочитани са колите до 10 години. Според търговците макар и с бавни темпове автопарка в България се подновява като в големите градове шофьорите вземат под внимание и евросертификата на колата.

"Ценовият диапазон на автомобилите, които се продават на българския пазар, е между 3-4 хиляди лева до 40-50 хиляди. Дизеловите автомобили са най-търсените. Тези с малките мотори са за предпочитани. Тъй като в момента пропан-бутанът е най-евтиното гориво на пазара, към колите с газов инжекцион също има голям интерес", каза Емил Николов - търговец на автомобили.

Повишен е и интересът към хибридните автомобили заради ниския разход, който е средно с 30% по-малък от този на стандартен бензинов или дизелов двигател в същия клас.

През последните няколко месеца търговците отчитат и друга тенденция. Повишаване на интереса към електрическите автомобили заради високите цени на горивата. Втора ръка те могат да се намерят на цена между 20 и 80 хиляди лева.

Засега обаче придвижването на ток у нас остава по-скоро бутиково удоволствие. До 1 юли регистрираните електрически коли са малко над 4600. Според търговците една от причините е липсата на голям брой зарядни станции в страната. На този фон прогнозите са, че цените ще продължават да растат, а пазарът ще навакса забавените темпове най-рано догодина.

"От 60-70 автомобила, които държа в наличност, в момента имам 9 автомобила в автокъщата. Продаваме, а няма какво да купим", обясни Любомир Доросиев - Асоциация на вносителите на автомобили.

По данни на Европейската асоциация на производителите на автомобили броят на регистрациите на нови коли в Европа е намалял с близо 17 процента през юни. От началото на годината спад отчитат страни като Италия, Франция, Германия и Испания. Най-голям процент през юни е регистриран в Хърватия - близо 30 процента.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

133

ако е

преди 1 година

под 300 000км хич не ми я фали

132

А

преди 1 година

Дааааа и един мармот завива шоколад в станиол.

131

Ми...

преди 1 година

...като ги изнасяте за Зап. Европа как да не скачат. В Зап. Европа новичките коли с ДВГ ги изкупуват за 60% от стойността им срещу покупка на електрокари. Затва Зап. Европа няма сметка нито да произвежда, нито да продава ДВГ автомобили, понеже инвестират в преобразуване на произв. мощности към ел. коли. Производството на коли с ДВГ ще бъде сведено до минимум. Не е проблемът в липса на части, проблемът е в ненадежните доставки на бензин или ако то прескъпата му цена. Щете нещете ше купувате ел. к

fallback