Въпреки че разполагат с най-добрите шофьори и автомобили от висок клас дори кралски особи и високопоставени държавни чиновници стават жертви на пътно-транспортни произшествия. Понякога тези катастрофи оказват влияние върху съдбата на цели държави и променят бъдещето на много хора. С помощта на изданието Autonews си припомняме инциденти от последните 100 години, в които са участвали значими и популярни личности, пишат от Automedia.

Аварията с генерал Патън

Командващият Трета американска армия генерал Джордж Патън е един от най-талантливите военачалници във Втората световна война. Той се отличава с независими и понякога крайни, но нестандартни решения, не търпи критики и има огромно самочувствие. Това обаче му позволява да печели битки, а Америка обожава точно такива генерали. Те често се впускат и в политиката, където печелят успехи.

Вероятно и Джордж Патън е можело да достигне в политиката същите висоти, каквито и на бойното поле, но съдбата решава друго. На 10 декември 1945 г. генералът трябва да се върне в САЩ и затова в последния ден от престоя си в Германия Патън и щабът му отиват на лов в покрайнините на Манхайм. При преминаване на жп-прелез колата на генерала – Cadillac 75, е пометена от загубил управление армейски камион.

Шофьорът на Патън реагира и почти спира колата, но не успява да избегне сблъсъка, който макар и с по-ниска скорост, нанася сериозна травма на седящия отзад военачалник. Самият водач и началник-щабът се отървават без наранявания. В болницата генералът е прегледан, като лекарите преценяват, че няма опасност за живота му. Все пак е решено, че Патън трябва да остане няколко дни за наблюдение заради опасения от вътрешни травми. Те се оказват правилни и състоянието на генерала се влошава рязко, като на 21 декември той умира от тромбоза.

Заговор или случайност?

Първият секретар на ЦК на комунистическата партия на Белорус – Пьотр Машеров, е считан за фаворит за бъдещ лидер на СССР през 80-те години. Опитният партиен работник е воювал във Втората световна война, като се радва на голям авторитет. През 1980 г. той трябва да заеме поста председател на Министерския съвет на СССР вместо Алекси Косигин, а това е отличният трамплин към най-високия пост в страната.

На 4 октомври обаче Машеров загива в много странна катастрофа на пътя Минск-Москва. Правителственият ГАЗ-13 „Чайка“ се удря с камион ГАЗ-55, като шофьорът и охранителят на партийния лидер загиват на място, а самият той умира в болница. До ден-днешен в Белорус се счита, че Машеров е бил убит по нареждане на шефа на КГБ по това време – Юри Андропов, който иска да отстрани съперника си за високия пост.

Редица факти обаче опровергават тази версия, като показват, че инцидентът е по-скоро нещастно стечение на обстоятелствата и най-вече на небрежност. Например, личният шофьор на Машеров е имал проблеми със зрението и не е реагирал на опасността. В същото време шофьорът на камиона в този момент е навлязъл в лентата за насрещно движение, за да изпревари огромен автокран и късно е видял идващата срещу него „Чайка“. Във всички случаи обаче светът в наши дни можеше да е по-различен, ако Машеров не беше загинал, а няколко годи след това беше станал лидер на СССР.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase