Поредната Tesla се вряза в аварийно спряло превозно средство, докато е използвала функцията за подпомагане на водача, която компанията нарича автопилот. Това добавя още един проблем към автомобилният производител, който вече е предмет на федерална проверка за безопасност.

Магистралният патрул на Флорида съобщи за инцидент, който се е случил малко преди 5 сутринта в събота покрай Interstate 4 в Орландо. Никой не е пострадал сериозно при катастрофата, макар че Tesla-та е била на косъм да удари щатски полицай, който излизал от колата си, за да помогне на друг шофьор, чиито автомобил се е повредил на пътя.

Повредената кола е била Мерцедес, спрял в лента за движение. Полицейският автомобил е бил спрян зад него с включени аварийни светлини. Лявата предна част на Tesla Model 3 се блъска в страничната част на полицейската кола, след което удря и Мерцедеса.

"Шофьорът заяви, че Tesla-та е била в режим на автопилот", се казва в доклада на патрула.

Националната администрация по безопасност на движението по магистралите разкри по-рано този месец, че разследва най-малко 11 произшествия с участието на Tesla, които са ударили полицейски коли, линейки или други спешни превозни средства, докато те са реагирали на пътнотранспортни произшествия. Разследваните катастрофи са се случили между 22 януари 2018 г. и 10 юли 2021 г. в девет щата. Инцидентите се случват предимно през нощта и всички коли за реакция при инциденти са били с включени аварийни светлини, осветени табла със стрелки и пътни конуси, според NHTSA.

Полицията на Флорида заяви, че ще съобщи за катастрофата на NHTSA и на Tesla.

Агенцията за безопасност на магистралите заяви, че е важно собствениците на Tesla, използващи автопилота, да останат бдителни и готови да поемат контрола над колата, за да избегнат инциденти.

"NHTSA напомня на обществеността, че днес няма налични в търговската мрежа моторни превозни средства, които са в състояние да се управляват сами", се казва в изявление на агенцията. "Всяко налично превозно средство изисква шофьорът да има контрол по всяко време и всички държавни закони държат човешките водачи отговорни за експлоатацията на техните превозни средства."

Tesla не отговори на искане за коментар относно последната катастрофа или разследването на NHTSA, поискан от CNN. Въпреки че компанията казва, че данните й показват, че автомобилите, използващи автопилот, имат по -малко произшествия на миля, отколкото автомобилите, управлявани от хора, тя предупреждава, че "настоящите функции на автопилот изискват активен надзор на водача и не правят автомобила автономен".

В допълнение към разследването на NHTSA, сенаторите Ричард Блументал от Кънектикът и Едуард Марки от Масачузетс, демократи, които са били критични към Tesla в миналото, са поискали от Федералната търговска комисия да започне разследване дали използването на термина "автопилот" от страна на Tesla и твърденията на компанията за способностите на автомобила за самостоятелно шофиране са всъщност подвеждаща реклама. FTC не коментира дали е започнала исканата проверка.

Опциите за подпомагане на водача, като автопилота на Tesla или адаптивния круиз контрол, който се предлага в широк спектър от превозни средства от различни автомобилни компании, вършат добра работа, като забавят колата, когато трафикът напред се забави, казва Сам Абуелсамид, експерт по самоуправление превозни средства и главен анализатор в Guidehouse Insights.

Но Абуелсамид е категоричен, че тези превозни средства са проектирани да пренебрегват неподвижни обекти, когато се движат с повече от 40 мили в час, така че да не натискат спирачките, когато се доближават до надлези или други предмети отстрани на пътя - като например кола, спряла в аварийната лента. За щастие повечето от тези автоматични спирачни системи спират за неподвижни обекти, когато се движат с по-бавни скорости.

По-големият проблем, според Абуелсамид, е, че много повече собственици на Tesla изглежда предполагат, че техните коли могат всъщност да се движат сами, отколкото шофьорите на други превозни средства с автоматични функции за подпомагане на водача. Нещо повече, сигналите, които шофьорът би видял, когато се приближава до мястото на инцидента, като например пламъци по пътя или мигащи светлини, имат по -голям смисъл за човека, отколкото за системата за автоматично задвижване.

 

Коментари Напиши коментар

28

шофер

преди 1 ден

Всички германски производители с такива функции взети заедно правят 7 произшествия за 3 години с две пъти и половина повече продадени коли от Тесла. А само Тесла 11 инцидента. Без коментар нататъка...

27

до 25

преди 3 дни

ползвай wd 40

26

Анонимен

преди 4 дни

Е хубава работа, влез в която и да е железария и питай с какво да си махнеш стикерите.