Снимка: Pixabay

Автомобилните продължават да се борят с глобалния недостиг на чипове, като се очаква тази ситуация да продължи до края на годината. Те обаче са изправени пред още един сериозен проблем, като той е свързан с каучука.

Анализатори предупреждават, че световните доставки на каучук намаляват критично, като отчасти това се дължи на увеличеното търсене на гумени ръкавици и опаковъчна лента по време на пандемията. Предлагането е ограничено и заради сушата и болестите по листата в държави като Виетнам и Тайланд, които са водещи производители на каучук.

Според агенция Bloomberg,цитирана от Automedia, проблемът се задълбочава и от факта, че през миналата година Китай е започнал да изкупува огромни количества каучук, за да укрепи националните си запаси. Това е довело и до повишаване на цените, като през февруари те достигнали най-високото си ниво от 4 години насам - 2 долара за килограм.

Робърт Майерс - бивш изпълнителен директор на една от най-големите фирми за производството на каучук Halycon Agri Corp, е на мнение, че цената ще продължи да расте и ще достигне 5 долара за килограм в следващите 5 години.

„Проблемите с доставките, които виждаме сега, са структурни и те няма да се променят скоро, дори ще се задълбочат", категоричен е Майерс.

Големи производители като Ford и Stellantis вече потвърдиха, че се наблюдава недостиг на каучук, но все още не са усетили въздействието му. От General Motors също коментираха, че не са притеснени от случващото се, но следят ситуацията. Производителят на гуми Michelin добави, че проблемът е довел до претоварване на пристанищата и се налага компенсиране с въздушни товарни пратки от Азия.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase