fallback

Хвърлянето на един поглед под капака на автомобила не само за доливане на течност за чистачки е полезен навик на много шофьори. В хода на тази проверка не е лошо да се провери и нивото на охлаждащата течност при работещ двигател.

Когато в съда за антифриз (или вода) няма достатъчно течност, моторът, както е добре известно, започва да прегрява и излиза от строя. Но и повишеното ниво на антифриз също може да донесе неприятности. Разбира се, трябва да се уточни, че става дума не за малко превишение - с няколко милиметра над чертата за максимума, а за случаите, в които охлаждащата течност стига до гърлото на съда.

Това е свързано с факта, че антифризът при нагряване се разширява, а с увеличението на неговия обем расте и нивото в малкия резервоар. Ако това се случи, защото шофьорът е сипал прекалено много охлаждаща течност, това не е проблем - при положение, че всички детайли работят както трябва. Клапанът, вграден н гърловината на радиатора, е длъжен да се справи с подобни ситуации. Той прости ще изпусне излишната течност и пара навън, като ще регулира оптимално налягането в системата.

Най-неприятно, което може да стане в подобни случай е обливане на отсека на двигателя с антифриз и излизане на пара от под капака. След няколко години експлоатация самият клапан престава да изпълнява своите предохранителни функции. Затова тук остава надеждата в капака на съда за съхранение на антифриз. Или по-точно на това, че той не е добре херметизиран. Така охлаждащата течност ще излезе навън и с това всичко ще приключи.

Когато обаче всичко е наред с капачката, а клапанът не сработи, разширилият се антифриз създава повишено налягане в системата за охлаждане на мотора и задължително ще намери нейното най-слабо място, през което да се измъкне. Най-често, това е уплътнението на главата на цилиндрите или самия резервоар за антифриз. Ако се счупи последният, не е фатално, тъй като смяната му не е скъпа и става бързо.

Още по темата четете на сайта на Automedia.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

9

До номер 7

преди 3 години

Абсолютно си прав! Ама има много шофиори дет само могат да въртят геврека и нищо друго... Виждал съм какви ли не проститии... Например му свтва чек енджин и му викат.... Трябва да долееш масло! И той купува пет литра и налива докато се покаже от гърловината. :) Така е с всички други течноси.... Няма min/max.. До гореее! Или пък сменя си сам маслото на ДВГ. Ама развърта пробката на скоростната кутия. После налива в двигателя и става мазало :)... Мъка... Мъка... Матряла не обича да чете :)

8

Анонимен

преди 3 години

Тоалетната хартия също може да е враг! Не го забравяйте!

7

Анонимен

преди 3 години

Никой нормален водач няма да напълни резервоара на антифриза до горе. На самото резервоарче е обозначен минимума и максимума. А когата течноста в резервоарчето е в границите на максимума а течноста при загрял двигател излезне през капачето на резервоара това означава че или вентилатора за охлаждане на радиатора не работи или нещо с гарнитурата на главата не е в ред.

fallback