Снимка: Pixabay
fallback

Трябва първо да уточним, че в случая става дума за традиционния двигател с вътрешно горене, най-вече бензинов. Това обаче се отнася до голяма степен и за хибридните задвижващи агрегати, които са наблъскани с нови технологии, както и за високотехнологичните турбомотори с малък работен обем и чувствителна електрическа система (в това число и с дилезово гориво).

При всички тях има опасност от бързо съкращаване на ресурса заради елементарни действия, извършвани от шофьора на автомоила. При това, тези действия изглеждат напълно безобидни, но трябва да бъдат избягвани на всяка цена, категорични са експертите от Autonews.

Шофиране без оборотомер

За много съвременни шофьори присъствието на оборотомер в колата изглежда напълно излишно и затова те карат, без да му обръщат никакво внимание. А това устройство е много важно, тъй като показва режимите на работа на двигателя, за които водачът обикновено следи до първото техническо обслужване на автомобила. И след това забравя напълно за тях.

Факт е, че при нов двигател трява да се внимава, като той работи в нормален въпрос - без стрелката да влиза в "червената зона" заради внезапни и много резки ускорения. Прекомерните натоварвания при високи скорости водят до ускорено износване на буталата, а от това следва бърз ремонт.

Ресурсът на мотора се съкращава и от недостатъното му натоварване, ко лкото е на по-малко лошо от претоврането. При флегматичноткаране при ниски обороти с ранна смяна на предавките температурата в горивните камери н винаги достига оптимални стойности. Резултатът е отлагания по стените на цилиндъра, свещите и бутала.
Всичко това води до възникване допълнителни проблеми със стартирането на двигателя, а някои случаи и до отказ на сензора в изпускателната система, както и повреда на скъпия катализатор.

Шофиране при незагрял мотор

Вечният въпрос, дали да загреете двигателя или не, е актуален не само през зимата, но и през топлия сезон. Винаги обаче е добре моторът да е загрял, което означава стрелката на показателя за температурата да напусне синята зона. За целта през лятото трява да изчакате 1-2 минути, а през зимата - 4-5. Това време е достатъчно за маслената помпа да разпръсне смазката по работните повърхности на двигателя и основните компоненти.

Освен това, веднага след това си струва да започнете да се движите внимателно и плавно в продължение на няколко километра. Този нежен режим на шофиране е необходим и за нормално загряване на скоростната кутия, амортисьорите и гумените части в шасито, както и на други течности и смазки в кормилния механизъм.

Още по темата четете на сайта на Automedia.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

29

Анонимен

преди 3 години

*** ! Мини един курс за правопис , че си трагедия . Този сайт няма ли редактори ? Позор

28

Анонимен

преди 3 години

Паля от раз и тръгвам на секундата. Две години така и се скапа лагера на турбото. В сервиза ме питаха знам ли как работи двигател с турбина и ме посъветваха да изчаквам по 2-3 мин като запаля и да не вдигам първите 2км обороти с които да ползвам турбото.

27

Анонимен

преди 3 години

На марешки нафтата не е лоша, но не става за всеки автомобил. Нивата му на еко дизел са по-високи, което при двигатели проектирани за по-ниски нива на еко дизел - 2007 - 2014г японски и някои немски, води до недостатъчно смазване на ГНП, дюзи и други, и двигателя започва да работи по-шумно. Добавянето на добавка към това гориво компенсира сухият дизел от тази верига бензиностанции. Също при не добро отлагане на дизела в резервоарите на станцията е възможно засмукване на повече вода. При мен 2п

fallback