Статистически, повечето автомобили достигат края на жизнения си цикъл, без да бъдат въвлечени в катастрофа. И когато вече не си струва да поддържате возилото си, то отива за скрап. Наречете го автомобилен Дарвинизъм или разюздано консуматорство;, но и в двата случая този жизнен цикъл може да бъде доста удължен, като просто се предприемат малки основни стъпки, за да поддържате колата си в добро състояние. Ето 20 препоръки от авторитетното Autocar, които ще ви помогнат в това отношение.
Да шофирате със светната лампа за маслото
Има някои сигнални лампи на таблото, които могат леко да бъдат игнорирани, но червеният символ за маслото със сигурност не е сред тях. Спрете възможно най-скоро и изключете двигателя. Проверете нивото на маслото след като моторът се поохлади и ако трябва долейте. Възможно е и светенето да е от дефект в датчика, но все пак, ако долеете масло и лампата продължава да свети - отидете в сервиз.
Да ви свърши горивото
Да останете без гориво в резервоара може да се окаже голяма беля. Не само защото може да се случи някъде насред пусто място: различни утайки и боклуци могат да проникнат в горивната ви система. В най-добрият случай ще ви се размине със смяна на горивните филтри, а в най-лошия ще трябва да отидете в сервиз, където да ви изчистят цялата система.
Постоянно да държите колата под покривало
Няма нищо грешно в това, да покривате автомобила си, но не прекалявайте: покривалата задържат влага, която може да ви донесе доста главоболия. Ако колата ви е по-стара, например, влажната среда може да причини (или да ускори) ръждясване.
Да оставите ръждата да се разпространява
Няма значение дали карате Лада или Порше: рано или късно всяка кола започва да ръждясва. Затова е добре, забележите ли ръждиви петънца да ги третирате или поправите възможно най-скоро. Все пак, доста по-евтино ще е да се справите с малките петна, отколкото да стигнете до тенекеджия.
Да сипете бензин на дизел (и обратното)
Автомобилите може и да са много напреднали като технологии, но все още няма коли, които да се движат и на бензин, и на дизел. Не правете грешката да смесвате двете горива при никакви обстоятелства. Дори и старият тарикатлък да сипете малко бензин в дизела през зимата - по-добре използвайте специализирани добавки. Иначе рискувате солидна сметка за ремонт.
Ако все пак направите подобна грешка не палете двигателя, за да не стигне грешното гориво до него, а извикайте специалист, който да източи резервоара.
Да игнорирате поддръжката
Всяка кола се нуждае от базова поддръжка и обслужване, като интервалите могат да варират според марката и модела. Проверете сервизната си книжка или вижте в интернет, за да разберете кога да смените масло, спирачна течност, ремъци и други. Ако сте от онези 99% с автомобил "нов внос" си водете записки след "136 254"-те километра, на които сте си купили машината и спазвайте заложените от производителя времеви и/или километрични интервали.
Още по темата четете на сайта на Automedia.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
16
Гост
преди 3 годиниА температурата над 90 градуса ,,не е фактор,,
15
Анонимен
преди 3 годиниИ най вече половинчасовото загряване на тортонетката пред блока заради маслото, което предизвиква огромни температурни разлики между мотор (върти се и чрез *** въпреки масло) и скоростна кутия (не се върти и не разпределя или генерира топлина) и срока на живот на цялата система пада жестоко надолу!И на 100 000 км я мотор, я скоростна за смяна! Карам от 20г. само нови коли - паля и тръгвам! Продавам ги между 250 000 и 300 000 и още ги карат без проблеми след като им обясня защо! Но тук ням
14
Хахахахахахахахахаха
преди 3 годиниВсе пак какво ще стане ако при скорост 130км в час изведнъж вкараш задна скорост??? Нищо няма да стане, защото задната няма да влезе, може да изпилиш малко зъбците на скоростната кутия, но нищо страшноНа колите с ръчни скорости може да включиш принудително от висока на ниска скорост с междинна газ за бързо аварийно спиране, но само веднъж, после трябва да сменяш цялата скоростна кутия, а може и коленен вал с диференциал и буталата, т.е. целия двигател. Но пак е по-добре отколкото да се блъсн