Снимка: БГНЕС
fallback

Дори и безобидните български рекички могат да бъдат доста опасни след проливни дъждове, както се убеди един злополучен шофьор край Сандански. Водачът на сив Opel Frontera опитал да премине през брода на река Градевска около обяд, но автомобилът му бил отнесен от придошлите води и се заклещил в дървен пешеходен мост.

За щастие шофьорът успял да се измъкне невредим. След половин час силата на водата скъсала моста и опелът бил изцяло потопен. Пристигналите аварийни служби прецениха, че изваждането на колата при сегашните условия е твърде рисковано.

Oще по темата

Дъждовете са създали усложнения в редица населени места. Край Благоевград нивото на река Струма се е покачило с метър и половина. В софийския квартал Нови Искър има евакуирани къщи заради наводнения. В района на Трън река Ерма излезе от коритото си. Във Варна също има наводнени булеварди.

Експертите категорично не препоръчват пресичане на реки след изобилни дъждове, дори и реките да не са особено големи, пишат от Automedia. Ако все пак прекосяването е абсолютно наложително, трябва да спазите няколко основни правила.

Първо, да се уверите, че и всмукателният колектор на двигателя, и ауспухът са над нивото на водата. Второто не е чак такъв проблем, стига двигателят да не угасне. Но ако това се случи - а по хлъзгавото речно корито не е изключено - тогава водата може да проникне през ауспуха до мотора и да предизвика т. нар. "хидроудар", който е унищожителен за агретата.

Второ, да проверите дали склонът на отсрещния бряг е достатъчно полегат, за да можете да се изкачите по него.

Трето, да проверите какво е дъното и колко силно е течението. Има само един сигурен начин да го направите, и той е да нагазите внимателно в реката с крака. Ако успявате да устоите на течението, вероятно и колата ви ще може. Ако не можете да се задържите на крака, няма никакъв смисъл да опитвате с колата.

Четвърто, внимавайте със скоростта. Разумната политика е да навлезете във водата бавно и след това да развиете повече скорост. Много хора се засилват от брега и в резултат се стига до аквапланинг и отнасяне от течението. Ако колата ви е с 4х4 - а с друга е неразумно изобщо да опитвате такова приключение - първо включете понижаващата предавка. Скоростта трябва да е такава, че да образува вълна пред и встрани от автомобила.

Пето, при благополучно излизане на другия бряг не гасете двигателя - оставете автомобила да работи поне 10-15 минути, за да изсъхнат по-бързо намокрените компоненти.

И накрая, ако опитът не успее, запазете хладнокръвие, измъкнете се от колата и се покатерете върху покрива или капака. Много хора подценяват силата на водата и се опитват да доплуват до брега, и така се стига до удавяния.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

15

Хахахахахахахахахаха

преди 3 години

Нашите мутри и ромове слагат безумни калници и амортисьори и 25 инчови гуми, а оставят ауспуха на 20 см от земята.Отделно, че "надграждането" на джипа изнася нагоре центъра на тежестта, което пък нарушава ВЕРТИКАЛНАТА СТАБИЛНОСТ - при каране по наклонен терен или дори при влизане в завой със 70 км/ч джипът се обръща на покрив!В цивилизованите държави това се контролира много строго, но нашите ***, които клечат в храстите за 50 лв, дори не са чували за център на тежестта и конструктивна с

14

Хахахахахахахахахаха

преди 3 години

Колкото по-"яка" джипка кара мутрата или рома, толкова е по-***!Преодоляването на водна преграда зависи от ВИСОЧИНАТА НА АУСПУХА - в момента, в който водата залее ауспуха, двигателят угасва, защото налягането на изгорелите газове не може да изтласка водата.Истински проходимите джипове имат "комини" - ауспух НАД нивото на покрива и специална защита на двигателя.

13

Сата НАТО

преди 3 години

Думата "изоболни" няма нищо общо с дъждове, за да ги използвате заедно..

fallback