Операцията по отстраняването на катализатора от изпускателната система на автомобила е оста разпространена и се приема напълно нормално от повечето собственици. Първоначално, те не си дават сметка, колко опасна е тя, но след това се сблъскват с непредвидени проблеми с двигателя на тяхната машина.

Някои собственици смятат, че катализаторът е напълно излишен, тъй като "краде" от мощността на мотора и затова го премахват. Други го правят от прагматичност - в даден момент той се задръства с продукти, образувани от неправилно изгаряне и се превръща в тапа на изпускателната тръба. Съответно, двигателят отново не може да реализира пълната си мощност.

По правило, малцина прибягват до смяна на катализатора (това се отнася и за случаите, в които той бъде откраднат, тъй като металът му - платина, е доста ценен), а причината обикновено е финансова. Собственикът смята, че не трябва да дава пари и продължава без катализатор. Скоро след това двигателят му започва да харчи масло и дори компютърната диагностика често не показва някакъв проблем.

Някои силови агрегати, най-вече от японски и американски марки, обаче са програмирани да работят оптимално при условията на съпротивление от катализатора на свободното отделяне на газове от горивната камера. Когато това съпротивление изчезне, моторът започва да вкарва масло в изпускателната тръба с повишено темпо.

Още по темата четете на сайта на Automedia.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase