Снимка: Pixabay
fallback

Двигателят на всеки автомобил се отличава с ресурс. Ако собственикът правилно експлоатира превозното средство, то неговите агрегати му отговарят по същия начин – повреждат се рядко, а срокът им на годност се увеличава. Правилната експлоатация обаче не означава само правилен режим на работа, пишат от Automedia.

Много важна роля в случая играе състоянието на двигателя. С течение на времето по неговите стени се отлага нагар, който постепенно поразява основните детайли. Затова и почистването на мотора е много важна процедура, която води до увеличаване на ресурса на двигателя. Това се отнася дори за малолитражните агрегати, които също трябва да бъдат почиствани.

Ако шофьорът залага на спокойно движение, вътре в самия агрегат се образува плака по стените и затова специалистите препоръчват от време на време моторът да се „продухва“ на високи обороти. Не всички собственици обаче са наясно с това. Много от тях поддържат 2000-3000 оборота при движение, като това не помага на мотора. Плаката в него си остава, като тя не може да бъде изчистена нито с промивка, нито със сипване на добавки в горивото.

Това е причината, поради която двигателят периодично трябва да бъде вкарван в максимални обороти, но за кратко време. Това помага за премахвани на всички отлагания, натрупани в мотора, като основното предимство на този подход е, че не се налага изваждане и ремонт на самия агрегат. Отказът от подобна проста процедура води до понижаване на компресията, в резултат на което спада динамиката и се увеличава разхода на масло.

Вкарването на двигателя в максимално високи обороти води до няколко неща. Първо, повишава се налягането в самия двигател, което води до моментално почистване на запушените канали. Заради увеличената температура в горивната камера пада и натрупаният нагар.

Експертите препоръчват развъртането на двигателя до високи обороти да става приблизително 5 пъти на 100 км (при движение на дълъг път може и по-рядко, тъй като при изпреварване това се случва само). Задължително обаче моторът трябва да е загрял преди това. При бензиновите агрегати със среден работен обаче периодично трябва да де достига до 5000 об/мин, като много важно е да се следи за температурата и да се поддържа баланс. В противен случай може да се стигне до сериозна повреда.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

26

24 до 27

преди 3 години

Първо : никъде не казвам, че не може да се направи. Второ: не казвам че аз не знам, а че не е написано в статията. Трето когато искате да помогнете обяснете го конкретно без обиди. Колегата над вас с 1 изречение е по полезен за незнаещите от вашия "кик". Не съдете по написаното за моите знания а покажете, че вие имате такива и помогнете на хора, които сега започват да карат и нямат опит. Със здраве!

25

Анонимен

преди 3 години

До АнонименВсяка съвременна автоматична скоростна кутия има положение S, както и ръчна смяна на предавките.Не е необходимо нищо повече...

24

...

преди 3 години

До Анонимен 24Че кво като е автомат бе льольооооо, затова има "кик" да сваляш скоростите. Можеш да караш със 70-80 на втора спокойно, ако искаш да вдигнеш оборотите. Аман от такива разбирачи като теб. То вместо да попита "Как?", взело да се обяснява че не можело. Това че не можеш ти, не означава че няма как. Льольоо такъв.

fallback