Снимка: БГНЕС

Вчера ви разказахме за шофьор, който си купува винетка за лека кола, плаща си дължимите 97 лева, но започват глобите. Защото се оказва, че в системата е регистрирана винетка за ремарке. Случаят не е единичен и е време институциите да се задействат и да направят необходимите проверки.

С редакцията на Dnes.bg се свърза още един потърпевш, който е изпаднал в същата конфузна ситуация.

Ето и неговата история:

"След като прочетох за винетката за лек автомобил, която излиза като винетка за ремарке, реших да ви пиша, че и аз съм в същата ситуация. Купих си годишна винетка през E-Pay. Пътувах няколко пъти (поне 2), на 3-4то пътуване ме спира кола на БГТОЛ и ми казват - "Ти нямаш винетка". Показвам им документа, на който датата е ок, номерът на автомобила е ок, категорията К3 е ок. Момчетата ме пускат и казват - "В нашата система излиза ремарке, обаждай се на 070010876, защото генерираш електронни фишове".

Още по темата
Обаждам се проверяват и ми казват, че съм си купил винетка за ремарке и вината не е тяхна, да търся E-Pay. Обаждам се, те ми казват проблема не е при нас обърнете се към БГТОЛ. Обаждам се пак на БГТОЛ, изпрашам им документа, който имам за винетката, като ми казват през това време да си купувам по-малки винетки, като те вече имали процедура, ако аз се окажа прав да ми върнат парите за по-малката винетка. 

Идващият уикенд пътувахме и се опитах да купя винетка от каса на Easy Pay - след около час проверки ми отказаха, защото имам активна винетка на номера на колата. Обадих се на БГТОЛ и след като разказвам казуса за пореден път на оператор, той ми казва "ами купете си от нашия сайт с карта". Купуваме винетка от сайта - след като завършиш купуването, сайтът започва да цикли и никакво съобщение. Получих смс за превод от картата и си казвам супер - купихме винетка. Но проверявам в сайта на БГТОЛ и не излиза активна винетка за лек автомобил. Пак се обаждам на БГТОЛ и пак обяснявам целият казус на друг оператор, той ми казва изчакайте и връзката прекъсна. Пак се обаждам - нов оператор, пак обяснявам, казам че съм се опитал да купя от техния сайт и служителката ме попита "вие през телефон ли опитахте да закупите винетка", казвам "да" и допълвам, че тръгваме на път. При което тя каза, че тяхната система отчита слабия интернет и не позволява закупуването през телефон. Телефонът ми има доста силен мобилен интернет, бях на открито няма причина да ми е бил слаб интернетът. При което тя ми казва "ами това е, пробавайте от някой друг сайт". 

Аз питам защо една толкова скъпо струваща система не работи. Обиколих още няколко обекта и там ми отказаха да ми продадат винетка - много неприятна ситуация с жена ми и детето сме се качили в колата и обикаляме в София 3 часа за купим винетка, за да може да пътуваме - успях да закупя винетка от безиностанция и тръгнахме на път - 2 часа път + 3 часа обикаляне за винетка = 5 часа пътуване. Така няколко уикенда си купувам винетки - 2 бр. уикенд винетка и 1 бр. седмична. Върнаха ми имейл с решение - общи текстове, в които казват, че не носят отговорност за неправилна дата, неправилен номер, неправилна категория. При мен всичко е ок  - дата е ок, номерът е точен, категорията е К3. Аз по никакъв начин не мога да разбера, че съм си купил винетка за ремарке - пише само категория К3. Защо автомобил и ремарке са в една категория?

Отивам лично в АПИ Плевен. Разказвам на служитеката за казуса, показвам и документа, който имам, тя го преглежда и казва всичко е ок, но отваря системата и там винетката излиза за ремарке. Тя извади една бланка, за да напиша възражение, при което аз й казвам, че съм писал. След което тя ми показва една камара от възражения, на които отговорът е един и същ - не носим отговорност за неправилно попълнени данни. Питам, защо са в една категория К3 - няма отговор. Питам къде отиват сега моите 97 лв. - "в системата". Питам защо една такава скъпоструваща система позволява да купиш винетка на несъществуващо превозно средство? Виждам, че няма изход от ситуацията и искам да си закупя нова годишна винетка. Служителката ми подава една бланка, в която да нанеса данните. Започвам да попълвам, идва полето, което е за категория, то е с размери примерно 2-3см (не може да напишеш "лек автомобил"). Питам тук какво да попълня. Казват ми "К3". Аз питам, г-жо, ако Ви дам само тази бланка как ще разберете, че искам винетка за автомобил, а не за ремарке, при което жената се засмя и каза "прав сте". 

Прав е гражданинът, но в същото време е принуден да си купува седмични винетки, след като си е закупил годишна. Плаща за една и съща услуга няколко пъти. А къде потъват парите? Да не се окаже, че в България почти всяка кола си има ремарке?

Dnes.bg ще направи втори опит за отговор от БГТОЛ, за да изложим и тяхната позиция. И в крайна сметка да спомогнем да се избегнат тези ситуации.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase