Снимка: архив Reuters
fallback

Volkswagen планира да увеличи разходите за електрически автомобили, технологии за автономно управление и други иновации с 36% на фона на увеличената конкуренция в сектора при замяната на двигателите с вътрешно горене, съобщава Bloomberg TV Bulgaria.

Новият 5-годишен бюджет на компанията възлиза на 60 млрд. евро (66 млрд. долара), като по-ранните планове бяха той да е в размер на 44 млрд. евро. Разходите възлизат на 12 млрд. евро годишно.

Oще по темата

"Решително продължаваме напред с трансформацията на Volkswagen Group и съсредоточаваме инвестициите си върху бъдещето на мобилността", заяви главният финансов директор на концерна Ханс Дитер Пош.

Рязкото увеличение на разходите отразява нарастващия натиск върху автомобилните производители на фона на технологичните трансформации и все по-строгите регулации за вредните емисии. Забавящите се пазари правят финансирането на инвестицията по-трудно.

Volkswagen понижи прогнозата си за глобални доставки на превозни средства миналия месец, когато търсенето спадна на ключови пазари, включително в  Китай. Производителят намали производствените си планове с 900 хил. автомобила, за да избегне презапасяване.

"2020 г. се очертава като изключително предизвикателна, но финансовите цели на Volkswagen могат да бъдат постигнати”, заяви още Дитер Пош.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

7

Анонимен

преди 4 години

Slдо истинска историяИ?Мен ме и тересува крайния ефект, не някакви романтизирани факти за любопитните.

6

Анонимен

преди 4 години

Харесвам електромобилите. Но още не съм съвсем сигурен че те са бъдещето. Нито че са решение на световните екологични проблеми, освен за градовете. За сега са по-скоро средство за дране с данъци и забогатяване на шарлатани.

5

Истинска история.

преди 4 години

До Анонимен 4A знаеш ли че тези коли се продават предимно заради привилегиите като паркиране, движение в бус ленти, данъчни облекчения за купувача и производителя. Какво би станало без всичко това? И че Тесла бе подържана с държавни пари, докато германските производители - не, до скоро? И че в технологиите и патентите на такива коли германските и шведските фирми винаги са били преди Тесла, просто напоследък държавите им почнаха да наливат пари, от данъци пътни, екологични и на горива и др

fallback