Снимка: Reuters
fallback

Един от основните фактори, които спират хората да си купуват автомобили на ток, е фактът, че един от ключовите елементи - батерията, трябва да бъде заменена след известно време. Японската компания Toyota обаче реши да направи този процес по-удобен за потребителите.

Обикновено цената на батерията е няколко хиляди евро. Това плаши много хора от придобиването на нов хибрид, ако потенциалният собственик мисли да замени компонента в бъдеще. Освен това спира купувачите на употребявани автомобили, защото в този случай необходимостта от подмяна на батерията се увеличава многократно. Това води до осезаеми разходи, обикновено несъвместими с идеята за спестяване при покупката на автомобил втора ръка.

В Toyota обаче прецениха, че дори досегашната гаранция за батериите в техните хибридни модели - 8 години или 160 хиляди км, може да не се хареса на много хора. Поради тази причина японската компания реши да увеличи гаранцията на 10 години или 240 000 км, което от двете събития настъпи първо.

Промяната ще засегне всички хибриди на Toyota и луксозния й бранд Lexus от моделната 2020 година. Трябва да се отбележи обаче, че увеличената гаранция важи специално за батерията. За друго оборудване, като системата за управление и хибридния модул, ще важи предишната гаранция от 8 г. или 160 000 км.

Още новини от света на автомобилите четете в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

8

Сойчиро

преди 4 години

При Хонда водородните клетки отдавна са факт - още от 2007. Автомобилът се предлага обаче само за щатите и то под наем. В Калифорния оттогава има изградени водородни станции. Крайният продукт изхвърлен от автомобила е вода! Защо всички се хвърлят към ел. задвижването ми е необяснимо при положение, че камиони, кораби и др. скоро няма да са на батерии. Искам някой да ми обясни, как точно ще се топля през зимата с ел. автомобил и как ще си пусна климатика през лятото. Какъв пробег ще измина тогава?

7

Повярвах им!

преди 4 години

И още нещо: не съм запознат какво точно вкл/чва гаранцията им, но на 10г. батерията ще работи НО на колко процента? Обикновенно след 4-5 година капацитета пада мимимум с 20-30 % а на 8-10година? Имам литиево полимерни батерии на около 15г. е да работят, но на 20-30%.Така че като се говори да се казва всичко, ане подбрани факти!

6

Повярвах им!

преди 4 години

Т.е. разбирам от статията че от Тойота гарантират че батериите им ще умрат след 10г. ?Споменава ли се колко е цената им? Споменава ли се,че правителствата масово дотират батериите?А за екологичната кактастрофа при производството им изобщо няма да коментирам!И не ме разбирайте погрешно-аз съм ЗА ел. джади и от много години ползвам много такива,но това е изключително скъпо хоби,без изгледи за поевтиняване.Днес една батерия струва 1$ за 1ват/ч.. Сами си сметнете колко струва една бат. за кола!

fallback