Снимка: Reuters

Пазарът на нови автомобили в България отбелязва ръст от 5,88% за първите 6 месеца на 2019 г., сочи статистика на МВР за регистрираните превозни средства.

За периода 1 януари - 30 юни у нас са продадени 22 320 нови коли, докато за същия период на 2018 г. резултатът е 21 081.

Най-голям ръст при масовите марки записват Suzuki - 193,98 %. Следват Honda - 123,71%, Opel - 68,66%, FIAT - 68,29% и SEAT - 59,23%, като това се дължи на пристигането новите им модели на пазара у нас през последната година. В същото време, спад се отчита при Ford (-6,78%), Renault (-12,09%), Nissan (-18,82%) и KIA (-25,37%).

При премиум-марките "отличникът" е Volvo, който за 1 години е записал ръст с близо 300%. Отлично се представят още MINI (+110,17%) и Land Rover (+106,19%), докато Audi (-40,75%) и Porsche (-48,57%) отбелязват сериозно отстъпление.

Най-успешната марка на пазара в България и през тази година си остава Dacia с 2727 продажби за първите 6 месеца (+27,07%), следвана от Renault - 2262 (-12,09%) и Skoda - 2164 (+9,3%).

Още новини за автомобили четете в AutoMedia.bg

Коментари Напиши коментар

25

Менто

преди 2 години

Дрън-дрън.!.

24

Анонимен

преди 2 години

тези марки са стандартни фирмени коли,значи фирмите са живнали малко

23

Анонимен

преди 2 години

а колко са продадените от втора ръка? там колко е ръста?