Снимка: Pixabay
fallback

След като Западна Европа започна борба с използването на дизелови автомобили, все повече стари автомобили са се насочили към търговците в нашия регион.

"Темпът на доставка на дизелови автомобили у нас не се увеличава. Дизеловият автомобил е предпочитан от дълго време от българина, защото е по-икономичен като разход на гориво. Анатемосването на дизеловите автомобили като цяло е погрешно, едни нови автомобили Евро 6, дизелови, понякога са в пъти по-икономични от бензиновите. Това каза Цветелина Цанева, изпълнителен директор на Асоциацията на вносителите на автомобили, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

"Въпросът е какъв е изборът, който правим, защото автомобилите, които залежават в момента в Германия, са основно Евро 5. Ако такива автомобили дойдат в България - те безспорно ще обновят нашия автопарк. Но както от много години насам и с автомобилите, и с всичко останало, ние ползваме продуктите на Западна Европа, защото това можем да си позволим. Не можем да не отчетем, че Германия е един от най-големите производители на автомобили в света, други такива са Франция и Италия. Най-големият доставчик на автомобили у нас е Италия, основно се пазарува там заради конкурентните цени", каза още Цанева.

Става дума за немски и френски автомобили, закупени в Италия. Европейският пазар е отворен. Естествените механизми за подбор и реалното изкарване от движение на старите употребявани автомобили трябва да регулират процесите със стария автомобилен парк на Европа, става ясно от думите на Цанева.

"Българинът лесно може да промени мисленето си относно автомобила, всеки разбира от хубаво. Ако човек може да си позволи по-добро качество, той лесно ще направи тази крачка. Но има голяма разлика в покупателната способност в София и другите няколко най-големи града на страната, както и при хората от провинцията, които не могат често да си позволят автомобил извън границата от 3 до 5 хил. лв. и нуждите им са определени от лошото качество на обществения транспорт в малките населени места. Докато в София градският транспорт става все по-добър, по-екологичен, на много места в станата има закрити автобусни линии и това затруднява живота на хората като цяло ", посочи още гостът.

Цанева съобщи, че средната възраст на внасяните у нас автомобили е между 5 и 10 години. А иначе в наличност има около 3,700 млн. регистрирани автомобили, около 700 хил. има с прекратена регистрация заради неплатена ГО. Автопаркът, включително и този, който е статичен и стои като отпадък по улиците, е много голям за страна като нашата и население от 7 млн. По данни на Пътна полиция над 60% от автомобилите у нас са над 20-годишни.

Вижте още по темата в Bloomberg TV Bulgaria.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

79

стар дизелджия

преди 5 години

Аз карам стар дизел на почти 30 години.Ако силово ми го спрат загубата ми няма да е голяма.Ами ако бях взел по нова дизелова кола и ми я спрат нея от движение???Тогава потъвам с торба пари.Сега така са потънали немците.Е-имали бол пари-дали.Баш ме брига за това.Голям автогол си вкараха.

78

Анонимен

преди 5 години

Тази попара дето си я надробиха немците да си я сърбат сами!Съсипаха ли дизеловият двигател-съсипаха го!Сега май се усетиха,че някак си трябва да употребят дизеловото гориво дето излиза от рафинериите!В печки за отопление ли ще го горят,шнапс ли ще варят с него-тяхна работа!Но ми идва наум,че печката не ще да излиза извън града сама ама никак!Докато колата може!И каква стана тя-от завода,та направо за скрап!Е,браво!!!!!!!

77

Reptile

преди 5 години

До 79 - ами бедняшка е, защото добрите комби 5-ци на Мазда са по 68 - 70 000...

fallback