Снимки: Reuters

Прекалено амбициозните и оптимистични виждания на Мъск за автопилота на Tesla, може да доведе до смъртта на много хора, твърдят от Ars technica. Изданието твърди, че стратегията за развитие на автономните автомобили на компанията е неефективна, стара и на практика превръща клиентите на Tesla в тест пилоти.

Още по темата

Всичко започва през 2016 година, когато Илон Мъск смело обещава: "Ще можете да извикате своята Tesla откъдето и да е“, а после добавя, че до две години автомобилите ще могат да пропътуват от единия до другия край на САЩ напълно сами, а шофьорът, или по-скоро пътникът, ще може да спи или да чете книга.
Две години минаха, но Tesla все още не пътуват сами, а едва сега страницата, описваща технологията, бе обновена, за да отразява реалността – от "напълно самостоятелно управление“ към "бъдещето на самостоятелното управление“.

Въпреки обещанието на Мъск, автопилотът все още е само система, която изисква пълното внимание на шофьора. И това ще продължи да е така в следващите няколко години.

Tesla все пак се опитва да подобрява своите коли, до момента, в който те наистина ще се движат сами. Но съществува и голям процент притеснение, че този процес няма да се размине без жертви, защото тя използва стратегия, която е изоставена от останалите автомобилни компании преди години.

И по-точно през 2014 година, когато Tesla пуска първия си модел кола с частичен автопилот. Компаниите осъзнават, че е по-добре да отделят време и средства, за да създадат автомобили, които да оперират на определена територия, отколкото такива, които да могат да се движат по целия свят. По този начин действа Google, компанията, която е направила най-много в правилната посока за автопилота. Тя ще създаде такси, която да се движи само в центъра на Финикс.

По подобен начин Waymo ще осигурят транспорта на Сан Франциско, а Volkswagen и Hyundai също следват този пример, създавайки таксита.

През това време Tesla се придържа към старата си технология, която обаче не е оптимална – датчиците, които трябва да засичат светофари, ленти и хора ще направят колата прекалено скъпа и непосилна за обикновения гражданин. А и тези автомобили се нуждаят от пълна и точна карта, по която да се движат. Лесно се създава такава за определен район, но е изключително трудно, когато трябва да се картографира всяка една маркировка по целия свят.

За компанията "напълно автономна“ всъщност значи, че е нужно вниманието на шофьора, а това е заблудило не един или двама потребители на Tesla.

Съвсем наскоро мъж бе заснет да спи зад волана, а през 2018 година некачествена маркировка обърка системата на Model X, чийто водач бил зает с нещо друго. Колата се разби в бетонна стена, убивайки собственика си.

Но Мъск е категоричен, че "безопасно автономно пътуване, купувачите на Tesla ще получат до края на годината“. Ала това изглежда като поредното прекалено оптимистично заключение на футориста.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase