fallback

Търговците на автомобили в Германия са изправени пред предизвикателството да продадат непродаваеми автомобили. По автокъщите залежават десетки хиляди дизелови автомобили, чиято цена стремглаво пада.

Акайгюн Хасан до скоро е продавал на печалба дизелови автомобили от висок клас, но новите еконорми са на път да съсипят бизнеса му.

"Този автомобил е Пасат, отговаря на нормата Евро 6. Преди половин година щеше да струва €28 000, после свалихме на €21 000, но още няма кой да го купи", обяснява търговецът пред Deutsche Welle.

Дизеловите автомобили, чиито лизинг е изтекъл, вече задръстват паркингите на автокъщите. Мнозина от автотърговците се притесняват, че ще фалират.

"Според нашите преценки при автотърговците залежават около 350 00 превозни средства, които отговарят на стандарта Евро 5", обяснява Улрих Кьостер

Общата стойност на тези автомобили се изчислява на €5 млрд., а средно колите остават при търговците по 106 дни, които обаче носят още разходи.

Колите, които отговарят на стандарта Евро 5, са на по 2-3 години и са прекалено нови, за да бъдат бракувани. Могат да се върнат на пътя, ако бъдат преоборудвани, но това струва над €3500 за автомобил.

Склонни ли са търговците да инвестират, за да продадат автомобилите?
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

44

Хахахахах

преди 5 години

Те ви на пример за як фейк. Вижте статистиката за новорегистритраните автомоили в Германия, пък тогава. А цитираният Акайгюн Хасан от репортажа да се замисли защо много хора се отдръпнаха от автокъщите, особено като видят подобно име на търговец. Аз самият дори не отварям обяви от такива. Пък и големите производители вече са по-активни на пазара на втора ръка с допълнителни гаранции и т.н., така че няма вече кой да ходи при Хасан или Зоран, дето се чудят с какво да те излъжат

43

До: 12

преди 5 години

Е това са лаладжийски коментари. Това, че карате служебнте коли като кофи, щото "бе тя е служебна", не означава, че не са качествени. Ти му даваш нова кола, още не е разработена, оня кара със 120 на 3-та и се кефи к'ъв е тарикат. Аз пък от години карам коли между 3 и 5 години на различни производители - японски и немски, нямам пристрастия към марки - и масло не съм долял и 100 милилитра масло, при около 40 хил. км. пробег на година - нито много, нито малко. Ама философи много.

42

до 12

преди 5 години

като гледам как са служебните ни коли трябва да ти кажа,че са само по нови,но са по зле от моята дето е на 29 години.Ако си купя 2-3 годишна каквито са служебните трябва да купувам не само горивото,а и по 2-3 литра масло на 1000 км!Направо имам съмнение,че буталата и цилиндрите на новите са пластмасови!Ей богу немците коли правеха докато имаше ГДР и ГФР.Днешните немски коли пушат повече от трабантите едно време.Сега качеството на VW е направо на дъното!

fallback