Снимкa: Reuters
fallback

В Европа все по-често се чуват гласове, според които властите трябва да престанат да обръщат внимание на еколозите и да преразгледат пределно допустимата концентрация на азотни оксиди във въздуха. В Германия това даде резултат и съвсем скоро екологичните изисквания ще бъдат коригирани, въпреки съпротивата на Европейската комисия.

Предвижда се в страна да бъдат увеличени пределно допустимите нива на азотни оксиди от 40 на 50 микрограма на кубичен метър въздух, съобщава вестник Augsburger Allgemeine, като се позовава на свой източник в правителството. Подобен завой в действията на властите е победа за министъра на транспорта на Германия - Андреас Шойер, който от няколко седмици води кампания за увеличение на допустимите норми.

В същото време, решението е доста неочаквано, тъй като наскоро еврокомисарят по околната среда Кармен Вела поиска от страните в Евросъюза да намалят допълнително нормите на азотен диоксид и твърди частици, които попадат във въздуха с отработените газове от автомобилите. Като основен виновник за високите нива на азотен диоксид се посочват дизеловите двигатели на превозните средства. Затова и в Германия непрекъснато постъпват жалби от екологични организации, които настояват за ограничения и дори за пълна забрана на автомобилите с такъв тип мотори.

През 2018 г. списъкът с най-замърсени градове в Германия бе оглавен от Щутгарт, където средните нива на азотен диоксид (NO2) са 71 микрограма. Следват Мюнхен и Кил с 66 и 60 микрограма. Според последните данни, в в 61 по-големи населени места в страната е превишена допустимата норма от 40 микрограма, което може до доведе до сериозни санкции за властите в тях.

Дискусията за ограничение и пълна забрана на дизеловите двигатели продължава, като в нея се включиха и лекари. В писмо, подписано от 112 здравни експерти, се посочва, че няма научни доказателства, които да сочат, че азотният диоксид е опасен за хората. Мнението на медиците поставят под съмнение ефекта от предприетите мерки за ограничение на дизеловите двигатели в Германия и подкрепиха исканото да увеличение на нивата азотни оксиди до 50 микрограма за кубичен метър.

В същото време Европейската комисия е категорично против, като подчертава пределът о 40 микрограма е задължителен за всички страни от ЕС и вече е одобрен от Европейския парламент. Как всяка държава ще постигне тези показатели, си е нейна работа, но нито една няма право да смекчава тези норми.

Въпреки това, още на 12 ноември 2018 г. Германия е информирала Европейската комисия за намерението си да внесе промени във Федералния закон за борба със замърсяването на въздуха. Така ограничения ще бъдат въвеждани само в райони, където нивата на NО2 превишават 50 микрограма на кубичен метър, а не 40 мигрокрама, както е прието в ЕС.

Още новини от света на автомобилите четете в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

15

Анонимен

преди 5 години

EKOLOZITE,ZELENITE,NPO-TATA SA BOKLUKA NA PRIRODATA.NORMALNITE HORA TREBVA DA GI UNISHTOGAT NA 100%.

14

Анонимен

преди 5 години

Като фалират големите автоконцерни БМВ ,Фолксваген и Ауди ще им дойде акъла,а ако репатрират и поканените от Меркел,цена няма да имат!

13

Анонимен

преди 5 години

дано се отрезвят че всички еко отганицации са едни узаконени рекетьорски сдружения с мафиотски управления и наивници за членска маса.

fallback