Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Investor Media Group
fallback

 Продължава тенденцията за намаляване на дела на автомобили втора употреба при общите продажби в България и през 2018 г. Това стана ясно по време на пресконференция на Прес Авто Клуб България.

Според председателя на сдружението Борислав Цаков през изминалата година съотношението между нови и употребявани коли на българския пазар е било 1 към 6,2. През 2017 г. на всеки осем стари автомобила е бил продаван един нов. Според Цаков тенденцията за постепенно обновяване на автопарка се очаква да продължи.

Специалистът коментира и данните за общите продажби на леки автомобили, които доближават силните нива от 2007 г. и 2008 г.

„39 984 нови лекотоварни автомобили бяха продадени в България през 2018 г., като малко не достигна бройката да се закръгли“, подчерта още експертът, като добави: „Това затвърждава и още една тенденция от гледна точка на обновяването на родния автопарк – сделките с употребявани коли все още са в пъти повече от тези с нови, но съотношението се подобрява трета поредна година“.

Според него системата „бонус малус“ е опит на държавата да облекчи КАТ при задължението за налагане на глоби, като провиненията на шофьорите ще се отразяват директно върху размера на задължителната застраховка „Гражданска отговорност“.

Увеличаването на разходите за поддръжка на личните автомобили влияе и върху размера на продажбите на леки коли, пояснява Цаков.

„Лидери в продажбите на нови автомобили са Dacia с 4,666 хил. продадени коли, Renault и Skoda”, заяви още той.

При луксозните марки е отчетен над 10 на сто ръст на продажбите, а клиентите са избрали екстравагантни нови автомобили, като продадени са четири броя нови Tesla, седем нови Ferrari и по една бройка Lamborghini и Rolls Royce. Начело на този сегмент обаче е BMW с 1,11 хил. продадени автомобила.

От средата на 2018 г. на българския пазар се появява и индийската компания Mahindra, като от нейните модели до края на декември са продадени 8 броя.

„Дизеловите автомобили продължават да доминират на пазара, но през последните години непрекъснато се увеличава делът на бензиновите двигатели“, подчерта Цаков.

Как стои въпросът с електрическите коли вижте в продължението на материала в Investor.bg!

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

49

Dr. Watson

преди 5 години

Зависи от колата, колко е карана и как е поддържана. Карам старо Ауди А4, на 10г, и пак по ми харесва от една нова Авенсис.

48

Анонимен

преди 5 години

До !Е с какво да ида на почивката?С БДЖ ли?Не съм забелязал БДЖ на Халкидики.

47

Анонимен

преди 5 години

До Син ВоинНещо ти е грешна информацията.Актуалните двигатели на Форд в САЩ са 2.0, 2.5, 2.7, 3.3, 3.5, 5.0, 5.2 все бензинови.Последните два се слагат на мустанг ГТ и Ф150.Де си ги видял тези пушещи фордови дизели?

fallback