Кадър: YouTube
fallback

Някои шофьори вярват, че за безопасно и комфортно каране през зимния сезон зимни гуми могат да се поставят само на задвижващите колела (ако не сте с автомобил с 4х4). Твърди се, че това е достатъчно, за да стои колата добре на пътя. Авторите на канала Tire Reviews в YouTube обаче нагледно доказаха, че това е много голяма заблуда.

Това, което хората често забравят е, че след като започнете да се движите и да завивате, колата разчита на четирите колела много  по-равномерно, което може да доведе до изключително опасни ситуации, ако на сняг те са "обути" с различни гуми - летни и зимни.

За експеримента специалистите от Tire Reviews използваха кросоувъра BMW X1 със задвижване на предните колела, които "обуха" в зимни гуми, а задните - в летни, с еднакъв размер, и тестваха автомобила на заснежения полигон.

Както се вижда в клипа, колата поднася дори при ниска скорост - 40 км/ч. Защо се случва това е пределно ясно: зимните гуми осигуряват много повече сцепление със снега в сравнение с летните гуми. И ако при ускорение и спиране колата се държи нормално с такива гуми, при завой водачът губи контрол поради силната разлика в сцеплението. И не го спасяват никакви електронни помощници.

Още вижте в следващото видео на AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

41

Петков

преди 5 години

Карам със зимни. Гуми не сменям. През лятото при дъжд зимната гума се държи 100 пъти по-добре. Изкарват 45000 км за 4- 5 години.И сменям с нови.

40

Анонимен

преди 5 години

Гуми не сменям!

39

Анонимен

преди 5 години

Колеги хората не напразна са измислили зимни и летни гуми.Това е едно от най важните неща за автомобила гуми и спирачки!А до тия където говорят може с летни гуми,мога да ви кажа че вие ако не искате да се приберете при семейството си другите хора искат!Затова като си с летни гуми в гаража или пред блока докато мине зината

fallback