fallback

При поне 20 на сто от хората съществува риск от краткотрайно заспиване зад волана. За последните осем години над 5000 души у нас са загинали заради това състояние, наречено сънна апнея.

Заради това лекари се обединиха в искането всички шофьори у нас да бъдат изследвани преди придобиване на свидетелство за управление на моторно превозно средство.

"За съжаление тези събуждания през нощта обикновено рефлектират върху физиологията на човека, тоест той не се наспива нормално, сънят му се фрагментира и вследствие на това настъпва основният дневен симптом на сънната апнея, а това е прекомерната сънливост през деня", обясни пред "Дарик" Доц. Милена Миланова, член на управителния съвет на Българското дружество по сомнология.

Тя посочи, че хората със сънна апнея има голям риск да заспят при обстоятелства, които са монотонни, каквото е шофирането на по-дълги разстояния, особено по магистрали. Те имат повече уморяемост, по-затруднена концентрация, памет, понякога имат съвсем кратки периоди на заспивания, като ни изглежда сякаш не са достатъчно в тонус тези пациенти.

"Разбира се, ако има тенденция да заспиват на волана, те имат и много, много повишен риск от пътно-транспортни произшествия”, каза още доц. Миланова.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

28

ууу

преди 4 години

До Уууу!Един апарат на Philips е 1600 лв при нас .Аз ги продавам така че не си прав !!

27

анонимен

преди 5 години

Сънната апнея означава спиране на дишането по време на сън.Е,тогава шофьора трябва да спи дълбоко зад волана,защото това спиране на дишането не става веднага,при най-леката дрямка.А и при леко друсване,човека поема въздух.Казвам това,понеже мъжът ми има сънна апнея,и само леко като го побутна,той си поема дъх.

26

Анонимен

преди 5 години

Читави апарати има внос от америка - и с мито пак да на 30% от цената им в БГ, а като технологии са много по-нови поколения. Не че има кой лекар да разчете статистилата от апарата ама нейсе

fallback