Снимка: Nissan
fallback

Налагането на електромобилите никак няма да излезе евтино и ще струва на света около 7.5% от брутния му продукт, или приблизително 6 трилиона щатски долара, изчисляват анализатори на инвестиционната банка Goldman Sachs.

При това в тази умопомрачителна сума не са включени разходите по самото им производство и по разработването на батериите.

На практика споменатите 6 трилиона са необходими, за да се коригират днешните несъвършенства на електрическите коли, свързани най-вече с цената и с бавното им зареждане и да се изгради достатъчно широка инфраструктура, така че те да са напълно конкуренти на двигателите с вътрешно горене.

"Ако се питате кой ще плати тази цена, най-вероятно сте го виждали в огледалото", отбелязва по този повод американският журналист Мат Поски. И досега, и занапред по-голямата част от инвестициите за налагане на електромобили идват от правителствени програми и данъчни облекчения - тоест от джоба на данъкоплатеца. Но това далеч не е устойчив бизнес модел, предупреждават анализаторите на Goldman Sachs.

Има достатъчно примери какво се случва, когато тази държавна подкрепа се оттегли. Дания и Хонконг например оттеглиха субсидиите за електромобили, разчитайки, че вече са дали нужния начален тласък на пазара. Това доведе до незабавно сгромолясване на продажбите.

Има и друг проблем, отбелязва Поски: производителите на електромобили страдат от хроничен недостиг на суровини и компоненти. Технологичният напредък също върви по-бавно от очакваното - днешните електрически коли са по-добри от онези отпреди 5 години, но не са толкова добри, колкото се предвиждаше, а и не са станали забележимо по-евтини. И причината производителите да ги налагат само на избрани пазари е не в съмненията им дали ще се продават другаде, а в простия факт, че не са в състояние да произвеждат повече.

Това не означава, че електромобилите са обречени, отбелязва Поски. Просто пътят пред тях ще е по-дълъг и труден, отколкото се опитват да ни убедят маркетинговите отдели и още доста години те ще се нуждаят от държавното рамо, за да вървят напред, смята експертът.

Още новини от света на автомобилите четете в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

13

!!!

преди 5 години

"Цената ще се от всички,"М, дам. Изречението има смисъл само в Журналистическия Литературен Български Език!Хора, поне загавиата си гледайте!

12

Кратун

преди 5 години

До Анонимен 11 Само да не почнат да пържат в хидратирани мазнини, че тогава ще ти секне олиото :).

11

Анонимен

преди 5 години

До 9. Автомобила е Ланчия Дедра от 1996 година. През лятото я паля директно на олио но през зимата я паля първо на нафта и я оставям да работи 5 минути и след това превключвам на олио. Олиото е в отделен резервоар с отделна филтражна система и подгряване. Които са мераклии да карат на олио да отидат в първият професионален сервиз там ще ви обяснят подробно как дизерларка гори олио и върви по добре от нафта.Тази технология не е от вчера и баща ми е карал на олио през 80 те години.

fallback