Снимка: Nissan
fallback

Преди години маркетолозите на автомобилните компании направиха гениален ход, като измислиха понятието "кросоуър". Така на базата на автомобили от B- и C-сегмент масово започнаха да се появяват нови модели, които получиха по-голям пътен просвет и система за задвижване на четирите колела. Реално техните оф-роуд способности не са нещо впечатляващо, но това не беше най-важното в случая.

Същите тези маркетолози направиха нов удар, като въведоха ново понятие - "кросоувър с предно предаване". В този клас влязоха както някои от предишните модели, на които беше премахнато задвижането на четирите колела, така и автомобили само с предно предаване, които вече са по-високи. И тяхното търсене непрекъснато се увеличава.

Тук идва логичният въпрос "Какъв е смисълът да имаш кросоувър със 4х4, след като за по-малко пари може да придобиеш подобен модел с предно?" Предимството е ясно – задвижването на четирите колела в някои ситуации е безценно, но какви са недостатъците?

AutoMedia.bg събра за вас 11 причини, поради които кросоувърът с предно е по-добрият избор.

1. Автомобилът с предно предаване е значително по-евтин от този с 4х4. При това той може да се намери в базова версия, докато за двойното предаване са достъпни само "средни" и "високи" нива на оборудване.

2. Автомобилът с предно предаване е много по-лек от този със задвижване на двете оси. По-малкото тегло позволява по-добро ускорение и спиране в градски условия, което води и до съхраняване на компонентите. Накладките, например, се изхабяват по-бавно.

3. Автомобилът с предно предаване е по-евтин за експлоатация. Разходът на гориво е по-малък, а това не е за пренерегване при непрекъснато растящите цени. В случая определящо е теглото на кросоувъра.

4. Автомобилът с предно предаване е по-евтин за обслужване. Отсъствието на някои агрегати опростява, поевтинява и ускорява процеса на техническото обслужване. Да, маслото в трансмисия на машината с 4х4 може да не сменя толкова често, но проверката на нивото в редукторите си е работа, за която в сервиза взимат пари.

5. В повечето случаи автомобилът с предно предаване с аналогичен двигател на този с 4х4 ще ускорява по-бързо.  При кросоувъра с 4х4 предимството е при хлъзгавата настилка.

6. Автомобилът с предно предаване е по-надежден. Тук нещата са ясни – колкото по-малки агрегати и детайли има, толкова шансът за подвреда е по-малък.

7. Автомобилът с предно предане издава по-малко шум и създава по-малко вибрации. Причината е същата – по-малко детайли.

8. Автомобилът с предно предаване има по-голям ресурс на двигателя. Това се дължи на факта, че той е подложен на по-малки натоварвания.

9. Каросерията и окачването на автомобила с предно предаване се износват по-малко в сравнение със този с 4х4 при еднакъв пробег на двете машини.

10. Поведението на автомобила с предно предаване по хлъзгав път е по-предсказуемо, отколко това на кросоувъра с 4х4, тъй като при внезапно заключване на задната ос шофьорът може да остане изненадан.

11. Автомобилът с предно предаване не създава у водача илюзията, че ще премине навсякъде. Поне на теория, това означава, че могат да се спестят време, нерви, сили и пари, които ще бъат изхабени, за да се изтегли затъналата някъде машина.

Още новини за автомобили четете в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

37

Мен

преди 5 години

До DejaТо 4х4 рядко ти трябва, но като ти се наложи разбираш защо е добре да го имаш. В случая не си спестила 5к, а си платила поне 20 отгоре само за визията на СУВ.

36

Водач

преди 5 години

От 15 години съм куриер с автомобил с предно задвижване и за всичкото това време зад волана, никога не съм почуствал нужда от 4х4. Зимата пътищата са проходими, а ако има навявания, пътят е затворен и заедно с мен чакат и тези комплексари с 4х4 докато почистят пътя. Това е истината. Хубави и нови зимни гуми са абсолютно достатъчни за нашите географски ширини.

35

Reptile

преди 5 години

Притежателите на среден клас 4х4, всъщност - са прецакани, защото то работи, както е описано в т.10 ...късно и изненадващо заключва задната ос...Ние, най-глупавите, караме тежки машини с постоянно задвижване на 4-те колела и още по-тежък разход на гориво ... ей така, щото сме ***!

fallback