Снимка:Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg
fallback

Интелигентни системи ще предупреждават за инциденти по пътя. Пътни станции за видеонаблюдение ще снимат регистрационни табели, а камери ще наблюдават трафика по магистрала "Струма" между Кресна и Крупник. Те трябва да работят и да дават ясно изображение при температура на околната среда от минус 30 до плюс 50 градуса, предаде "24 часа".

Освен това трябва да имат инфрачервен илюминатор за снимане по тъмно, както и възможност за разпознаване на скорости до 225 км/ч.

Oще по темата

Това става ясно от публикуваните приложения към документацията по обществената поръчка за строителство на участъка между Крипник и Кресна на магистрала "Струма".

Дължината на отсечката е 23.6 км. Ще бъдат изградени 7 тунела, 21 виадукта, 4 пътни възела, 12 надлези и подлези. А индикативната стойност на проекта е 875.3 млн. лв.

Предвидено е в лявото платно да има три пътни станции за управление на трафика с разширено съдържание. В тунел "Св. Неделя" ще бъде поставена пътна станция за ранно откриване на инциденти в тунели. За обхода на Кресна са предвидени две станции за управление на трафика.

Предвидени са и две пътни станции за метеорологично наблюдение. Те ще събират данни за състоянието на настилката и метеорологичните условия, които ще бъдат изпращани до Централното ниво за обработка от функциите на системата. Основната цел е да се оптимизира пътното поддържане и да се постигне превенция от опасни хлъзгави участъ.и

Станциите ще събират данни за скоростта и посоката на вятъра, за температурата и влажността на въздуха, обемите на дъжда или снега и състоянието на настилката.

Според документите към търга по участъка ще има и електронни табели, които ще казват на шофьорите какво е времето и каква е интензивността на трафика. Чрез послания от букви и знаци табелите ще указват на водачите ограничения като забраната за изпреварване например.

При възникване на събитие в съобщението трябва да са посочени причината, неговото местоположение и какво може да се направи. Препоръчва се това да става между 4 и 7 думи.

Агенция "Пътна инфраструктура" стартира обществените поръчки за определяне на изпълнител за проектиране и строителство на обществените поръчки за определяне на изпълнител за проектиране и строителство на платното за София на АМ "Струма", в участъка Кресна-Крупник преди няколко дни. Това е платното в посока Кулата - София, което ще преминава източно от Кресненското дефиле по ново трасе. Обществените поръчки са две, тъй като участъкът е разделен на два лота, за да може на обекта да се работи едновременно и проектът да завърши в срока на оперативната програма - до 2023 г. Дължината на отсечката е 23.6 км. Според идейния проект приблизителната площ на големите мостове е 49 хиляди кв.м, габарите им са 11 и 14 м, а общата дължина - около 3600 .

В посока от Гърция към България ще има изцяло нов път, който ще преминава източно от Кресненското дефиле.
Дължината му е 13.2 км. Ще има две ленти за движение с ширина по 3.5 м., водещи ивици по 0.25 м и два банкета, които ще са широки по 1.5 м. При надлъжен наклон над 4% ще бъде направена и трета лента за товарните автомобили. Прогнозната стойност на строителството е 444.8 млн. лв.

Достъпът до трасето ще бъде осигурен през 3 пътни възела: "Полето", който ще свързва трафика от посока Кулата до селата Брежани и ПОлето, както и включване в магистралата в посока София.

Пътен възел "Мечкул" ще осигурява достъпа от посока Кулата до селата Мечкул и Брежани, както и включване в аутобана към София.

Натам ще може да се минава и през пътен възел "Стара Кресна".Той ще послужи на пътуващите от Кулата да стигнат до селата Стара Кресна и Ощава.

В този участък ще бъдат построени 3 тунела - "Симитли" с дължина 211 м., "Ракитна" - 1135 м. и "Стара Кресна" - 1052 м. Те ще бъдат с инсталации и системи за пожароизвестяване, вентилация, електроснабдяване, осветление, управление на движението и т.н. Ще бъдат изградени 10 виадукта с обща дължина 3.5 км, както и 3 броя надлези и подлези.

Другият е с дължина 10.4 км. Това е участъкът от лявото платно на автомагистралата в посока Гърция. В този лот е включен и обходният път на Кресна, който е 5.5 км. Габаритът на пътя е като този на новото трасе в обратна посока. При обходния път на Кресна ще бъде изградена площадка за краткосрочен отдих, която ще бъде с електричество, вода и канализация. От площадката ще има и връзка с населеното място.

Предвидени са и четири тунела - "Тисата с дължина 171 м, "Света Неделя" - 1.3 км, тунел "Кресна 1" - 358 м и "Кресна 2" - 230 м. Те ще бъдат с инсталации и системи за пожароизвестяване, вентилация, електроснабдяване, осветление, управление на движението и т.н. В участъка ще има 11 виадукта с приблизителна дължина 5 км, както и 9 надлеза и подлези. Чрез пътен възел "Кресна" ще се осигурява достъпът в посока Кулата, София.

Индикативната стойност за изпълнението е 430 525 209 лв. Срокът за изпълнение на всяка от обществените поръчки е 1556 дни и включва времето за проектиране и строителство.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

12

Анонимен

преди 5 години

До АнонименКогато автомобилите се движат с много висока скорост, снимките стават замазани и номерата им не се разпознават

11

Анонимен

преди 5 години

Защо е нужно да се разпознават скорости "до" след като е нужно само да разпознаят скорост "над" и да подадат сигнал да снимат и да изпратят депеша на шифьора да иде да си върне книжката понеже повече няма да му трябва ?

10

Анонимен

преди 5 години

Какво му е интелигентното да те предупреждават, че някъде станала катастрофа ? Един вид след дъжд - качулка. Интелегентно е да предотвратят ПТП.

fallback